Ostatnio przedstawialiśmy kilka bezpłatnych narzędzi do przeprowadzenia audytu SEO, więc dziś czas na kolejną część, czyli płatne narzędzia, z których warto skorzystać, gdy chcesz poprawić swoją widoczność w Google. I od razu mamy dobrą wiadomość – wykupienie dostępu do większości z nich będzie wiązać się z dodatkowymi korzyściami. Jakimi? Sprawdzamy!
1. Senuto
Zanim zaczniesz sprawdzać, co należy poprawić na swojej stronie, a co już robisz dobrze, warto przeanalizować jej widoczność w sieci i w tym pomoże ci Senuto. Sprawdzisz, jak zmieniały się pozycje witryny w TOP3, TOP10 i TOP50 w wybranym przedziale czasowym (dane podawane są w formie wykresu, od razu więc widać wzrosty i spadki), dowiesz się także, na jakie frazy strona jest widoczna. Senuto pozwala zweryfikować też sezonowość strony oraz konkurencję. Ciekawą sekcją w tym dziale jest kanibalizacja – pokazuje, jakie URLe twojego serwisu są widoczne w wyszukiwarce na te same frazy.
Senuto, oprócz analizy widoczności, umożliwia wyszukiwanie słów kluczowych, a także stałe monitorowanie pozycji.
2. Screaming Frog
Jeśli zapoznałeś się z artykułem o bezpłatnych narzędziach do przeprowadzenia audytu SEO, to program Screaming Frog już znasz. Występuje on w wersji darmowej lub płatnej – nie zapłacisz za korzystanie z niego, jeśli chcesz sprawdzić do 500 URLi. Zweryfikujesz w nim między innymi:
- występowanie i poprawność tagów title i description (m.in. duplikację, dopasowanie do wytycznych Google);
- występowanie i poprawność nagłówków H1-H6 (problemem, na który warto zwrócić uwagę, jest występowanie więcej niż jednego nagłówka H1 na danej podstronie);
- strony zwracające błędy 4xx oraz 5xx;
- optymalizację obrazków pod SEO (brakujące ALT, za duże pliki);
- poprawność adresów URL.
Oprócz tego Screaming Frog analizuje szybkość ładowania strony, sprawdza linkowanie wewnętrzne oraz wiele, wiele innych. To, jak w dużym stopniu wykorzystasz to narzędzie do audytu SEO, zależy przede wszystkim od twojej wiedzy i umiejętności.
3. Ahrefs
Kolejnym, wielozadaniowym narzędziem jest Ahrefs. Wykorzystywany jest przede wszystkim do badania linków zwrotnych, co jest niezwykle ważnym punktem każdego audytu SEO. Dzięki audytowi w Ahrefs sprawdzisz m.in. odsyłające domeny, linki zwrotne, ruch organiczny, organiczne słowa kluczowe, na które twoja strona jest widoczna, a także będziesz mógł śledzić wybrane słowa kluczowe (sekcja Rank Tracker).
Oprócz tego, tak jak w Senuto, możesz skorzystać z zaawansowanej bazy słów kluczowych, która przyda ci się podczas optymalizacji strony.
4. SEMSTORM
SEMSTORM to narzędzi podobne do Senuto – oferuje analizę stron, monitoring, bazę słów kluczowych, a także edytor do tworzenia treści, który podpowiada słowa kluczowe, a także wskazuje, czy podstawowe parametry SEO zostały uwzględnione w tekście.
Znajdziesz w nim również zakładkę audyt, a w niej nie tylko typowy audyt SEO, ale również treści. Oprócz tego wykonasz szczegółową analizę konkurencji, a wiadomo, że nierzadko to klucz do sukcesu.
5. Surfer SEO
Ostatnim narzędziem, o którym chcielibyśmy dziś napisać, jest Surfer SEO. Jak poprzednio, przyda ci się nie tylko do przeprowadzenia audytu, ale tak naprawdę na każdym etapie pozycjonowania strony www. Gdy przejdziesz do Surfer Audit, otrzymasz wyszczególnioną listę błędów, wraz z podpowiedziami, jak je naprawić.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.
Wszystkie narzędzia są warte uwagi. W sumie ze wszystkich korzystam bardzo często i zbierając wszystkie informacji w całość, można już bardzo dobrze doszlifować stronkę.