Dostałeś filtr w Google? Podstawowe błędy zgłoszeń Google Webmaster Tools
- 12 września 2013
- pozycjonowanie stron
Zaczyna się od: Zgłoszenie o nienaturalnych linkach, odpowiedź na podany przykład nienaturalnego linku do moderatora Google.
Często dopytujemy się poprzez wiele zgłoszeń GWT (nie chcemy przyznać się do linków, żal nam je usuwać i inne powody), które linki szkodzą ponieważ „nie widzimy w sobie winy”…
…wtedy (czasami to też jest istotne, dalej skomentuję), otrzymujemy e-mail od moderatora z przykładem nienaturalnego linku do naszego serwisu z info aby wszystkie takie nienaturalne usunąć..
wtedy należy pamiętać:
Moderator Google NIE MA DOSTĘPU DO WYNIKÓW będących przyczyną FILTRA ALGORYTMICZNEGO (automatycznego),
odpowiadając Wam (kolejne info od moderacji w GWT) sugeruje to już duży znak zapytania, czy automat słusznie nałożył filtr, a moderacja ma się upewnić na podstawie scoringu rozmowy z Wami,
oraz:
MODERATOR SAM PRZEGLĄDA PROFIL LINKÓW I WYBIERA i wybiera wg niego słuszny PRZYKŁAD DO KORESPONDENCJI Z WAMI = jest to niewspółbieżne z tym co widzi automat, automat podaje tylko wynik moderatorowi, a moderator sam szuka na podstawie szablonów, co może być nie tak!
DLATEGO:
w takiej sytuacji nigdy nie usuwaj linku, w najgorszym przypadku zgłoś go przez disavow.txt, dorzuć inne słabe linki, i zastanów się czy na kogoś delikatnie nie zgonić winy (tu też trzeba się wykazać psychologią i sprytem)..
UWAGA: Pamiętajcie, że wewnętrzna polityka Google, jest tak skonstruowana, aby moderatorzy nie mogli poskładać empirycznie jak działają automatyczne filtry itd. stąd mają tylko zgłoszenie, a sami na podstawie szablonów decydują, co pisać w korespondencji.
DOŚWIADCZENIE, TESTY:
Często, gdy pojawiał się taki problem, udało się szybko wychodzić z filtrów, kierując się m.in. tą zasadą, przy tym OSZCZĘDZAJĄC WCZEŚNIEJSZE PRACE SEO.
Co więcej: polityka ta działa to w innych produktach Google (moderacje)
Nie jest to gotowe rozwiązanie, ale wskazówka, bardzo ważna dla dokładnego i sprytnego komunikowania się z Google.
update:
– „permanentny” algorytmiczny filtr:
po którym rozpoczyna się praca z disavow (Pingwin) lub z np. duplicate content (Panda), wtedy już nie ma listów miłosnych z moderatorami, jest odpowiedź dopiero na końcu od automatu! ..czyli korespondencja w jedną stronę bez targowania 🙂
– „pytający” algorytmiczny filtr:
gdzie: MODERATOR musi pomóc algorytmowi Google, nie znając przez politykę wew. bezpieczeństwa Google, czym automat się kierował, ale mając dostęp do całego indexu …wtedy jest zabawa jak opisałem w poście powyżej..
UWAGA: są jeszcze inne niuanse filtru „pytającego”, które można nazwać kontrolą krzyżową, która występuje wtedy gdy np. mamy zbliżone anchory linków sąsiadujących na „nagle” zaspomowanym forum… ale to już analityka „pytającego” algorytmu, z cyklu jakie linki wyrzucać ?!
Co to jest kara, filtr w wynikach Google?
Kara lub filtr w wynikach Google to efekt, w którym strona internetowa jest obniżana w rankingu wyników wyszukiwania Google z powodu naruszenia jego zasad. Może to prowadzić do trudności w uzyskaniu wysokich pozycji dla danej strony i utrudnienia w osiągnięciu naturalnego ruchu na stronie.
Przyczyny filtru w wynikach wyszukiwania mogą obejmować praktyki spamerskie, nieetyczne pozycjonowanie, niedawną historię nieuczciwych działań i inne czynniki, które nie są zgodne z wytycznymi Google.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.