Na rynku przybywa agencji marketingu internetowego, nic więc dziwnego, że coraz trudniej wybrać taką, która będzie skuteczna w swoich działaniach. Wybierając firmę zajmującą się SEO należy zwrócić uwagę na wiele kwestii związanych z doświadczeniem, komunikacją z klientem, zakresem usług, sposobem rozliczania itd. Jak więc znaleźć odpowiednią agencję marketingu internetowego?
- Doświadczenie agencji SEO
- Oferta agencji marketingu internetowego
- Komunikacja i raportowanie działań
- System rozliczeń w agencji SEO
- Czy każda agencja marketingu internetowego zajmuje się pozycjonowaniem stron?
Doświadczenie agencji SEO
To jedna z najważniejszych kwestii. Na rynku nie brakuje nowych firm, które gwarantują świetne efekty w miesiąc i to za niską cenę, często nie ma to jednak nic wspólnego z rzeczywistością. Doświadczenie jest kluczowe dla wybrania właściwej agencji marketingu internetowego. Warto więc sprawdzić jak długo firma funkcjonuje w tej branży. Można nawet zapytać w trakcie rozmowy z przedstawicielem agencji, jakim doświadczeniem mogą pochwalić się specjaliści pracujący dla agencji. Wieloletni staż da się też zauważyć podczas omawiania szczegółów umowy, kiedy przedstawiane są konkretne informacje, a nie obietnice. Można też sprawdzić, czy dana firma się rozwija, czy posiada certyfikaty, bierze udział w szkoleniach, czy otrzymała jakieś nagrody za swoją działalność.
Oferta agencji marketingu internetowego
Warto zaznajomić się ze szczegółową ofertą agencji marketingu internetowego. Najlepiej wybrać taką, która oferuje kompleksowe usługi. Wśród nich wymienia się m.in. pozycjonowanie stron, audyty SEO, optymalizację stron internetowych, reklamy PPC, content marketing, marketing szeptany, tworzenie stron internetowych, Social Media itd. Wybranie firmy, która ma tak bogatą ofertę, może wpłynąć na lepsze efekty. Wszystko będzie robił zespół wykwalifikowanych osób, które od podstaw zajmą się działaniami SEO dla konkretnego klienta i krok po kroku będą je rozszerzały.
Komunikacja i raportowanie działań
Komunikacja między klientem a agencją SEO jest bardzo ważna. Warto więc zapytać, na jakich zasadach się ona odbywa. Osoby, które przeznaczają często niemały budżet na realizacje działań SEO, powinny mieć możliwość komunikacji na różne sposoby. Najczęściej jest to kontakt telefoniczny, e-mailowy lub nawet przez komunikatory typu Skype. Dzięki takiemu podejściu „do klienta”, zwiększa się zaufanie do firmy. Nie bez znaczenia jest także raportowanie działań. Agencja SEO powinna to robić regularnie, by zlecający widział efekty zleconych prac.
System rozliczeń w agencji SEO
Jeszcze do niedawna wiele agencji SEO rozliczało się „za efekt”, niektóre z nich nadal ten system stosują. Polega on na pobieraniu opłat dopiero wtedy, kiedy osiągnięty zostanie założony efekt. Innym wariantem jest rozliczanie abonamentowe polegające na wpłacaniu np. co miesiąc określonej kwoty, nie jest ona zależna od wyników działań agencji. Jest jeszcze system mieszany, zwany też hybrydowym. Polega na pobieraniu stałej opłaty, a w przypadku osiągnięcia wysokich pozycji, doliczane są dodatkowe kwoty na fakturze.
Czy każda agencja marketingu internetowego zajmuje się pozycjonowaniem stron?
Nie, nie każda agencja marketingowa internetowa zajmuje się pozycjonowaniem stron. Wiele agencji specjalizuje się w innych dziedzinach marketingu online, takich jak marketing treści, reklamy online, email marketing, marketing szeptany i media społecznościowe. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie, ważne jest, aby wybrać agencję, która specjalizuje się w tej dziedzinie i ma doświadczenie w osiąganiu sukcesów w tej dziedzinie. W ten sposób można mieć pewność, że agencja jest w stanie pomóc w osiągnięciu założonych celów pozycjonowania.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.