Każdy, kto prowadzi stronę internetową, która stanowi źródło dochodu, np. jest to sklep, wie jak ważne jest zwiększenie ruchu na witrynie. Przekłada się to na umocnienie marki, zwiększenie jej świadomości, dotarcie do klientów, ale i ewentualny zysk z zakupionych usług lub produktów. Jak więc można zwiększyć ruch na stronie internetowej?
- Zrób audyt SEO
- Zadbaj o użyteczność strony
- Content is king
- Pozyskuj linki do strony
- Bądź obecny w Social Media
- Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych
- Czy można zwiększyć ruch na stronie bez pozycjonowania jej?
Zrób audyt SEO
Zwiększenie ruchu na stronie warto zacząć od podstaw, a obowiązkiem wręcz jest wykonanie audytu SEO. Najlepiej, by zajęła się tym doświadczona agencja, która wie, co trzeba zmienić na stronie, by zajmowała ona coraz lepsze pozycje w wyszukiwarce. Audyt SEO wskaże mocne i słabe strony witryny, pokaże co warto poprawić, zmodyfikować, wprowadzić. Kolejnym krokiem będzie optymalizacja strony, czyli naniesienie tych wszystkich sugestii, dzięki którym stronę będzie można skutecznie pozycjonować.
Zadbaj o użyteczność strony
Użytkownik szybko zamknie stronę, jeśli będzie ona dla niego nieczytelna lub będzie długo się ładowała. To pierwszy krok do tego, żeby stracić potencjalnego klienta. Warto więc zadbać o to, by witryna była użyteczna i pomocna. Chodzi o to, żeby zainteresowana osoba znajdowała na stronie faktycznie to, czego szuka.
Content is king
Nie wystarczy zadbać jedynie o szatę wizualną strony, chociaż ta bez wątpienia również ma znaczenie dla użytkownika. Liczy się przede wszystkim content, czyli to, czym dana witryna jest wypełniona. Chcąc osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce należy zadbać o to, by pojawiające się na stronie treści były unikalne, naturalne, pomocne użytkownikowi oraz bogate w słowa i frazy kluczowe. Warto przy tym stosować pogrubienia, podkreślenia, pochylenia treści, hierarchię nagłówków (H1, H2, H3…) oraz zadbać o różnorodność. W czym może się ona objawiać? W zróżnicowanym contencie. Chodzi o to by wypełniać stronę nie tylko słowami, ale też grafikami, wykresami, animacjami, zdjęciami czy filmikami. To może przyciągnąć potencjalnych użytkowników i zwiększyć atrakcyjność witryny.
Pozyskuj linki do strony
Sposobów na pozyskiwanie linków nie brakuje, najważniejsze by pochodziły one z dobrych jakościowo stron, na których jest duży ruch. Warto więc zainwestować we współpracę z blogerami, u których można zamieszczać godzinne wpisy, korzystać z artykułów sponsorowanych, udzielać się na forach itp. Opłaca się też zadbać o linkowanie wewnętrzne, żeby generować ruch na całej stronie.
Bądź obecny w Social Media
Warto być obecnym również w różnych kanałach Social Media. Chodzi tu zarówno o Facebook, Instagram czy Twitter. Dzięki temu można budować pozycję swojej marki, a przy okazji dotrzeć do grona klientów i zwiększyć ruch na stronie.
Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych
Przeglądanie Internetu już dawno wyszło poza komputery stacjonarne i laptopy. Wiele wyszukiwań obecnie odbywa się przez smartfony i tablety. Warto więc pomyśleć o dostosowaniu strony do takich urządzeń. Jeśli nie będzie ona responsywna lub będzie długo się ładowała, wówczas internauta automatycznie z niej wyjdzie i poszuka odpowiedzi na nurtujące go zagadnienia na stronach konkurencji.
Czy można zwiększyć ruch na stronie bez pozycjonowania jej?
Tak, istnieją inne sposoby na zwiększenie ruchu na stronie internetowej, oprócz pozycjonowania. Oto kilka przykładów:
- Reklamy Google Ads: Można zwiększyć ruch na stronie, korzystając z reklam tekstowych lub display w Google Ads.
- Marketing treści: Tworzenie wartościowych treści, takich jak blogi, infografiki i filmy, może zwiększyć zainteresowanie stroną i przyciągnąć nowych użytkowników.
- Kampanie email marketingowe: Skierowane do odpowiedniej grupy docelowej kampanie email marketingowe mogą przynieść wzrost ruchu na stronie.
- Marketing szeptany: Angażowanie influencerów i budowanie pozytywnych opinii na temat marki może zwiększyć zaufanie i zainteresowanie stroną.
- Media społecznościowe: Aktywna obecność na popularnych platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, może pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie.
Warto pamiętać, że pozycjonowanie jest ważnym czynnikiem wpływającym na widoczność strony w wynikach wyszukiwania, ale wiele innych działań marketingowych może również przyczynić się do wzrostu ruchu na stronie. Dlatego ważne jest, aby opracować skoordynowaną strategię marketingową, która będzie dostosowana do indywidualnych potrzeb i celów biznesowych.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.