Powszechnie się mówi, że wartościowa treść to fundament skutecznego marketingu. Specjaliści z branży, jak mantrę powtarzają “Content is a king!” i mają rację. W dzisiejszym artykule nie będziemy wyjaśniać, czym jest content marketing, a skupimy się na konkretnych formach marketingu treści, bo tych jest naprawdę sporo.
Czym jest marketing treści?
Sposobów docierania do odbiorcy w content marketingu jest całkiem sporo. W dziedzinie tej mieści się treść pisana, wideo i audio, oraz content graficzny. Warto jednak jeszcze raz pokreślić, że obecnie to właśnie słowo jest podstawowym obszarem działań w content marketingu.
Content marketing to teksty
Teksty pisane to oczywiście najczęstsza forma content marketingu, wyróżnić można tutaj:
- newslettery,
- broszury,
- artykuły blogowe,
- artykuły zewnętrzne i wewnętrzne,
- landing page,
- wpisy na social media,
- e-booki,
- notki prasowe,
- raporty,
- FAQ,
- case studies.
Content marketing to wideo i audio
Należy jednak pamiętać, że marketing treści, to nie jest tylko słowo pisane. Znajduje się on także w materiałach video, jak i audio, to są np.:
- Live’y publikowane na social mediach,
- webinary,
- podcasty.
Content graficzny
Ostatnią formą marketingu treści jest obraz, który potrafi mieć mocny wpływ na odbiorcę. Marketing treści w postaci graficznej, to m.in.:
- ikonografiki,
- tabelki, wykresy,
- zdjęcia,
- kolaże.
Czy content marketing zmienił się znacząco na przestrzeni kilku ostatnich lat? Oczywiście, że tak. Świat pędzi do przodu i treści sprzedażowe powinny za nim nadążać. Jednocześnie celem content marketingu jest „złapanie” klienta i skupienie jego uwagi na interesującym tekście. W contencie ważne jest więc zarówno wzrokowe urozmaicenie, jak i angażująca treść. Jeśli chodzi o sam content graficzny, to zdecydowanie warto go wykorzystać – dostępne badania wskazują, że nasz mózg przyswaja informacje w sposób wzrokowy w 90 procentach, a nawet 65 procent ludzi to wzrokowcy. Atrakcyjna dla oka strona internetowa i ciekawie podana treść są więc bardzo ważne.
Obszar działania content marketingu
Patrząc na zagadnienie content marketingu nieco szerzej, warto zadać sobie pytanie odnośnie zakresu, jaki prezentuje. Zagadnienia, które porusza content marketing, związane są z różnego rodzaju działaniami, które podejmujemy dla klienta po to, żeby jego strona była jak najbardziej widoczna w sieci i przyciągała odbiorców. W takim ujęciu content to więc nie tylko tworzenie wysokiej jakości treści, ale także badanie konkurencji, czy przedsięwzięcia techniczne, które mają za zadanie jak najlepiej wypozycjonować stronę klienta w wyszukiwarce.
Dystrybucja treści – gdzie możemy być widoczni?
Kolejnym zagadnieniem jest kwestia dystrybucji treści. Jak już wspomnieliśmy przy okazji tabeli, content marketing możemy zasadniczo podzielić na wewnętrzny i zewnętrzny. Ten pierwszy to wszystko to, co ma zaoferowania strona klienta, a więc landing page, firmowy blog, czy fanpage na social mediach. Natomiast content zewnętrzny to treści, publikowane na innych kanałach, które odsyłają do naszej strony internetowej. Mogą to być również recenzje, czy newslettery, wysyłane na pocztę klienta.
Treści możemy publikować w różnych miejscach. Ważne są nasze własne strony, jak blog firmowy i social media, ale artykuły zewnętrzne wysyła się do publikacji w tysiące różnego rodzaju przestrzeni – mogą to być lokalne serwisy informacyjne, tematyczne serwisy czy blogi i social media znanych influencerów. Częstą praktyką jest kupowanie miejsca na takiej poczytnej stronie internetowej i prośba o publikację artykułu sponsorowanego, z linkiem do oferty klienta. Dobrym pomysłem jest także wysyłanie do gazet notek prasowych o nowym przedsięwzięciu czy na przykład uczestnictwie w różnego rodzaju targach.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.