Pozycjonowanie stron (SEO)

Pozycjonowanie strony internetowej to działania, których celem jest większa widoczność domeny strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania dla kluczowych fraz, związanych z treścią strony.

Na działania składa się optymalizacja serwisu (on-site) oraz działania SEO poza stroną (off-site) jak link building. Efekty pozycjonowania zależą w dużej mierze od *doświadczenia Agencji SEO.

*Bizzit S.A. to Mistrz Polski w pozycjonowaniu stron już w 2008 roku wraz z licznymi nagrodami SEO.

Masz pytania w sprawie pozycjonowania strony ?

Umów się na bezpłatną konsultację w sprawie pozycjonowania:

Dołącz do zadowolonych klientów, przeczytaj (wszystkie) opinie nie tylko klientów, ale i znanych osób w e-commerce, o naszej wiedzy w zakresie pozycjonowania stron:

Napisz do nas, odpowiemy na Twoje pytania:

    Czym jest pozycjonowanie stron?

    Pozycjonowanie strony to szereg działań, które mają na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce internetowej. W praktyce, mowa tu o wyższej pozycji w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. SEO z ang. Search Engine Optimization to przede wszystkim optymalizacja techniczna i jakościowa strony internetowej, wewnątrz (on-site) i z zewnątrz (off-site), pod kątem wyszukiwarki.

     

    FAQ: pytania i odpowiedzi w pozycjonowaniu stron

    Najczęstsze pytania, tzw. FAQ, z pozycjonowania stron, które zebraliśmy przez lata i cały czas zbieramy w korespondencji i rozmowach z klientami:

     

    Jak wygląda współpraca SEO z agencją Bizzit?

    Konkretnie chronologicznie, w punktach:

    1. wysyłasz zapytanie przez formularz kontaktowy, wskazując domenę do pozycjonowania,
    2. oddzwaniamy do Ciebie, przeprowadzając wywiad nt. Twojej domeny, Twoich celów biznesowych, które ma realizować strona, oraz fraz wyszukiwania, na które chcesz być wysoko w Google,
    3. wyceniamy prace potrzebne na start, np. audyt strony lub uzupełnienie tekstów na stronie, określamy minimalny budżet miesięczny na pozycjonowanie potrzebny dla realizacji celów,
    4. wysyłamy e-mailem brief z pytaniami skrojonymi pod Ciebie, pytamy już bardziej konkretnie o Twój biznes, m.in. zalety i wady Twojej oferty czy profil Twojego klienta,
    5. przystępujemy do ustalonych prac, realizując zadania w cyklach miesięcznych,
    6. z początkiem kolejnego miesiąca wysyłamy raport z prac za poprzedni miesiąc,
    7. jeżeli klient jest zadowolony z prac i postępów, wystawiamy fakturę za kolejny miesiąc i przystępujemy do kolejnych, zaplanowanych długofalowo, prac pozycjonerskich,

     

    uwagi:

    • nie podpisujemy umów na pozycjonowanie z kilkumiesięcznym wypowiedzeniem, co wyróżnia nas spośród agencji seo = decydujesz po każdym miesiącu współpracy, czy chcesz abyśmy dalej pozycjonowali Twoją stronę,
    • na każdym etapie, jeżeli są pytania, odpowiadamy i omawiamy efekty prac seo,
    • cyklicznie rozliczamy się na podstawie budżetu miesięcznego i cen cząstkowych za poszczególne prace = większy budżet to więcej prac, których cenę znasz z góry,

     

    Ile kosztuje pozycjonowanie z Bizzit?

    Koszt pozycjonowania w Bizzit opiera się na:

    • cenie audytu, która zaczyna się od 1000 zł netto za mniejszą stronę www, do kilku a nawet kilkunastu tysięcy złotych za audyt dużego sklepu internetowego,
    • copywritingu na start, czyli uzupełnieniu lub napisaniu od początku tekstów na stronę, potrzebnych dla zrozumienia tematyki serwisu przez wyszukiwarkę, oraz szczegółów oferty przez użytkownika, ceny artykułów zaczynają się od 300 zł netto; opis SEO w trudnej tematyce, typu "meble kuchenne", "ogłoszenia" czy "kredyt gotówkowy", może kosztować nawet 1000 zł netto za 5000 znaków bez spacji,
    • poprawki, technicznie krytycznych dla pozycjonowania, elementów strony meta-title, meta-description, nagłówków h1 czy alt-ów obrazów, wyceniane są wg liczby podstron lub godzinowo, w zależności od ustaleń z klientem; przykładowo w kwocie 1500 zł netto, możemy zoptymalizować kilkanaście podstron oferty mniejszej strony internetowej
    • linkbuilding oparty jest w szczególności na artykułach zewnętrznych, które kosztują od 500 zł netto wzwyż, w zależności od tematyki i konkurencyjności branży, ale śmiało można powiedzieć, że w tej cenie, można publikować dobre technicznie treści na dobrych serwisach, gdzie w cenie jest napisanie artykułu, koszt publikacji, analityka seo, podlinkowanie-indeksowanie, monitoring i ewentualne dalsze serwisowanie artykułu,

     

    Jakie informacje, dostępy potrzebuje Bizzit aby rozpocząć pozycjonowanie?

    Na początku współpracy przeprowadzany jest wywiad z potencjalnym klientem, nt. jego biznesu, strony internetowej i celów. Pytamy m.in. o osoby kontaktowe do współpracy, konkurencję, grupę docelową, profil klienta, mocne i słabe strony oferty, zakładany efekt współpracy. Oczywiście informacje dzielimy na poufne, oraz te, które możemy wykorzystać w pozycjonowaniu strony.

    Podstawowe dostępy, których potrzebujemy to: dostęp do panelu CMS strony internetowej, dostęp do Google Analytics, Google Search Console oraz do wizytówki na mapkach Google.

    uwaga: jeżeli brakuje informacji, klient nie potrafi odpowiedzieć na pytania, lub brakuje dostępów ...pomagamy oraz pracujemy na tym co jest dostępne,

     

    4.6/5 - (140 votes)
    17 Comments

    Reply to marcin. cancel

      • agencja seo lubiąca bizzit
      • 11 stycznia 2023
      Odpowiedz

      Warto zaznaczyć też, że pozycjonowanie stron może być nieskuteczne jeśli nie jest przeprowadzane prawidłowo lub jeśli cel pozycjonowania jest nierealny.

      Nieskuteczne pozycjonowanie może wynikać z kilku przyczyn, takich jak:

      a) Nieodpowiednie słowa kluczowe: Wybór słów kluczowych, które są zbyt ogólne lub trudne do osiągnięcia, może skutkować brakiem widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

      b) Nieodpowiednia optymalizacja: Brak odpowiedniej optymalizacji strony pod kątem słów kluczowych, treści oraz kodu HTML, może prowadzić do słabej widoczności w wynikach wyszukiwania.

      c) Zły link building: Nieodpowiedni link building, taki jak zakup linków lub linkowanie z niskiej jakości stron, może prowadzić do kar od wyszukiwarek i utraty pozycji.

      d) Nieaktualna wiedza: Brak aktualizacji wiedzy na temat algorytmów wyszukiwarek oraz zmian w ich działaniu, może prowadzić do stosowania nieodpowiednich metod pozycjonowania.

      e) Oczekiwanie zbyt szybkich efektów: pozycjonowanie to proces długotrwały, efekty są widoczne zwykle po kilku tygodniach czy miesiącach, oczekiwanie zbyt szybkich efektów może prowadzić do rozczarowania i zaniechania działań.

      Ważne jest, aby przeprowadzać pozycjonowanie zgodnie z zaleceniami wyszukiwarek i stosować tylko etyczne metody pozycjonowania, oraz aby mieć realistyczne oczekiwania dotyczące rezultatów.
      Dobrze jest regularnie monitorować i analizować pozycję strony oraz dostosowywać działania pozycjonujące zgodnie z wynikami.

      pozdrawiamy Was (zaprzyjaźniona agencja SEO), ps.dobrze technicznie przygotowane odpowiedzi !

      • Sławomir
      • 24 września 2022
      Odpowiedz

      Bardzo merytoryczny tekst. Ten typ tekstów opisujący procesy optymalizacji i funkcjonowania pozycjonowania stron to jest to czego szukam. Polecam i czekam na kolejne teksty !

      • marcin
      • 22 sierpnia 2022
      Odpowiedz

      zdecydowanie brakuje jeszcze informacji o cenach pozycjonowania, o rozliczaniu się za pozycjonowanie i generalnie jak przebiega proces pozycjonowania i współpracy z Wami, wiem wiem, że to jest generalnie Wiedza, ale też brakuje czesci praktyczno informacyjnej we współpracy z Wami, dzieki z góry za uzupełnienie, ale też dodatkowo już wysłałem zapytnie i czekam na odpoweidz od Was pozdrawiam, Marcin

      • Maciej
      • 6 sierpnia 2022
      Odpowiedz

      Mega dawka fachowej wiedzy! Bizzit niezmiennie trzyma wysoki poziom profesjonalizmu. Polecam!

      • Łukasz
      • 4 sierpnia 2022
      Odpowiedz

      Zdecydowanie polecam ekipę Bizzit!

      • Krzysztof
      • 4 sierpnia 2022
      Odpowiedz

      Super , Panowie sa rewelacyjni , szczerze polecam . Zawsze osiągają najlepsze pozycje

      • Radek
      • 30 lipca 2022
      Odpowiedz

      Niezły przegląd wiedzy! Dla każdego coś przydatnego. Dla mnie szczególnie interesujący był fragment dotyczący narzędzi i audytu SEO.

      • Król Wrocławia
      • 28 lipca 2022
      Odpowiedz

      Po przeczytaniu artykułu jestem pewien, że trafiłem na absolutnie najlepszego SEO-wca na rynku. Kiedyś przepalałem wory pieniędzy nie wiem nawet na co. Na dział pozycjonerski, który pewnie siedział w piwnicy i pił kawę za moje pieniądze. Tu klasa na maksa 🙂

      • Kostuś
      • 28 lipca 2022
      Odpowiedz

      Merytoryczny artykuł, który pokazuje jak wiele kompetencji i pracy potrzeba by użytkownicy poprzez wyszukiwarkę mogli dotrzeć do naszych biznesów. Potencjał jest jest ogromny, warto zatem słuchać profesjonalistów. Długoterminowo zawsze się to opłaca.

      • Damian
      • 28 lipca 2022
      Odpowiedz

      Dobrze, przystępnie napisany poradnik. 🙂

      • Grzegorz
      • 28 lipca 2022
      Odpowiedz

      Zabija merytoryką, ale to dobrze bo każdy znajdzie coś dla siebie.
      Przynajmniej wiem, że nie chcę tego robić samodzielnie 🙂

      • Artur
      • 28 lipca 2022
      Odpowiedz

      Bardzo dobry i rozbudowany artykuł, w którym pozycjonowanie stron internetowych zostało przedstawione w prostym i zrozumiałym języku. Ciekawa jest tabela – Narzędzia SEO, gdzie mamy porównanie różnych aplikacji do zbierania danych potrzebnych do pozycjonowania stron. pozdrawiam Artur

      • Michal
      • 27 lipca 2022
      Odpowiedz

      Teraz człowiek wie za co płaci 😉

      • Anna
      • 27 lipca 2022
      Odpowiedz

      najbardziej spodobała mi się definicja krótkiego ogona w pozycjonowaniu czyli short tail, dziękuję bo właśnie tego szukałam do pracy, mogę zacytować Was? pozdrawiam Anna

        • wojtek
        • 27 lipca 2022
        Odpowiedz

        tak Pani Aniu, można nas cytować, będzie nam miło też, jak poda Pani w swojej pracy link (adres) podstrony, pozdrawiamy

      • Piotrek
      • 27 lipca 2022
      Odpowiedz

      Bardzo fajny, tekst wreszcie dowiedziałem się jak działa wyszukiwarka Google

      • Krzysztof
      • 27 lipca 2022
      Odpowiedz

      Bardzo interesujący artykuł. Dobrze jest wiedzieć na jakiej zasadzie są pozycjonowane strony i jak to później się ma to wyników wyszukiwania. Jak wiele znaczą słowa kluczowe na pozycję strony w wyszukiwarce.

    zaufali nam m.in.:

    przygotowanie, analiza fraz

    Aby odnieść sukces w pozycjonowaniu strony, trzeba dobrze określić cel i wiedzieć jak chcemy technicznie prezentować stronę użytkownikom i wyszukiwarce. Te dwa punkty realizuje analiza fraz oraz analityka SEO strony internetowej, które wpływają na skuteczność późniejszych działań.

    aktywne raporty, monitoring seo

    Co to jest aktywny raport SEO? to raport z monitorowania i śledzenia zmian SEO, ale z reagowaniem i zarządzaniem zmianami. Taki raport jest nie tylko dodatkową wiedzą SEO dla klienta, ale także jest fundamentalny dla szybkiego reagowania po zmianach w SERP, algorytmach Google, czy nawet zmianie copywritingu lub oferty przez samego klienta.