Pozycjonowanie tanich biletów lotniczych do kupienia w internecie, jak?

Osobom wybierającym się w podróż zależy na tym, by jej koszty były jak najniższe. Poszukując połączeń lotniczych, szukają zatem takich, które zbytnio nie obciążą ich portfela. Tanie bilety lotnicze są dziś dość powszechnie spotykaną usługą. Co więc zrobić, żeby wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć z naszą ofertą do klientów?

Frazy kluczowe

Żeby skutecznie się wypromować, warto postawić się na miejscu swoich odbiorców. Zastanów się nad tym, w jaki sposób klienci poszukują tanich biletów. Znaczenie ma dla nich nie tylko, za ile mogą nabyć bilet, ale również dokąd. To oczywista sprawa – raczej rzadko zdarza się, żeby komuś było wszystko jedno, dokąd poleci. Kierunek podróży to bardzo istotna kwestia. Owszem, niektórzy wybierają się na spontaniczne wyprawy pod wpływem znalezionej korzystnej oferty, z reguły jednak podróżnik najpierw decyduje, dokąd chce się udać, a dopiero potem poszukuje tanich biletów na lot do tego właśnie konkretnego miejsca.

Pozycjonując swoją ofertę, warto wziąć to pod uwagę przy wyborze słów kluczowych. Frazy ogólne, jak „tanie bilety” czy „bilety lotnicze”, mogą nie odnieść właściwego skutku. Są zbyt mało precyzyjne. Po pierwsze, frazy ogólne dają w wyszukiwarce dużo więcej wyników, więc twoja oferta może po prostu zagubić się i zostać przeoczona wśród zalewu ofert konkurencyjnych. Czasem nie warto upierać się przy takich ogólnych frazach, które wymuszają walkę o pozycję i mogą nie przekładać się na ruch.

A po drugie, jak to już przed chwilą ustaliliśmy, internauci poszukują konkretów. Nie jest im wszystko jedno, dokąd polecą, prawdopodobnie będą więc wpisywać w wyszukiwarce bardziej precyzyjne frazy. Chodzi tu o tak zwane frazy long-tail, wielowyrazowe zbitki, które w bardzo konkretny sposób opisują przedmiot wyszukiwania. Opis ten w przypadku biletów lotniczych dotyczy przede wszystkim kierunku podróży (na przykład „tanie bilety lotnicze do Hiszpanii”), może uwzględniać też punkt startowy („tanie bilety lotnicze z Polski do Hiszpanii”).

Zastosowanie fraz long-tail pozwoli nie tylko zawęzić ilość wyników wyszukiwania, ale także dotrzeć ze swoją ofertą do odpowiedniej grupy docelowej, czyli tych internautów, którzy aktywnie poszukują konkretnych połączeń lotniczych.

Content marketing

Na przykładzie eSky można zobaczyć, co jeszcze pomaga w pozycjonowaniu. Starając się o lepszą pozycję w wyszukiwarce, warto się zastanowić, czy nasza strona oferuje wartościową treść, która może przyciągnąć klientów. Jednym ze sposobów na zwiększenie ruchu jest poszerzenie oferty strony. Im więcej będziemy mieli do zaoferowania, tym więcej fraz będzie kierowało do naszej strony. Nie musimy przecież ograniczać się jedynie do prezentowania swojej oferty sprzedażowej.

Użytkownicy wybierający się w podróż samolotem poszukują w sieci nie tylko ofert tanich biletów, ale również porad i dodatkowych informacji dotyczących takiej podróży (na przykład przepisów obowiązujących na lotnisku i podczas lotu). Zamieszczenie na stronie poradnikowych artykułów poruszających te kwestie może być dobrym sposobem na zwiększenie ruchu. Jeżeli wiemy, że nasza oferta lepiej przedstawia się na tle konkurencji, możemy też zamieszczać na stronie bieżące rankingi branżowe.

czeka na pierwszą ocenę 🙂
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły