Reklama internetowa dla firm – jakie możliwości reklamowe mają firmy? Jak dobrze wybrać odpowiednią reklamę dla firmy?
- 16 marca 2020
- aktualności, pozycjonowanie stron
W jaki sposób reklamować swoją firmę? Możliwości jest sporo. To, którą wybierzesz, zależeć będzie od efektów, jakie chcesz osiągnąć, i od tego, jak długo chcesz na nie czekać.
- Jaka powinna być reklama dla firmy?
- Pozycjonowanie
- Google Ads
- Content marketing
- Influencer marketing
Jaka powinna być reklama dla firmy?
Żeby wybrać optymalną metodę reklamowania swojej firmy, musisz wiedzieć, jakie cechy powinna ona spełniać. Różne rodzaje reklamy mają odmienne atuty. Żeby reklama była skuteczna, dobrze jest, aby dawała możliwość dokładnego targetowania. Chodzi o to, żeby dotrzeć z nią do określonej grupy docelowej, to znaczy konkretnie do tych odbiorców, do których skierowana jest oferta twojej firmy. Wbrew pozorom trafienie z reklamą do jak najszerszego grona odbiorców wcale nie gwarantuje sukcesu. Lepiej jest skupić się na węższej grupie, ale za to takich, których twoja oferta ma większą szansę zainteresować.
Ważna w reklamie jest też możliwość mierzenia efektów. Chodzi o to, abyś wiedział, czy obrana strategia reklamowa jest skuteczna. Czy zwiększa się liczba klientów? Czy wzrasta sprzedaż produktów? Jeśli nie będziesz miał możliwości tego zweryfikować, to twoja reklama będzie działaniem na ślepo.
Kolejną kwestią, która ma duże znaczenie, jest możliwość elastycznego ustalania budżetu. To ważne choćby z tego względu, że pozwala uniknąć sytuacji, w których okazuje się, że przeznaczyłeś na reklamę zbyt dużo środków, albo jest ona nieskuteczna, bo przeznaczyłeś ich zbyt mało. Przy elastycznym ustalaniu budżetu możesz zacząć od niewielkich sum, a potem zwiększać wydatki na reklamę, jeśli okaże się, że przynosi ona efekty.
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie należy do najskuteczniejszych form reklamy w internecie. W dzisiejszym świecie konsumenci korzystają przede wszystkim z internetu, kiedy poszukują konkretnych produktów czy usług. Zdecydowana większość z nich (88%) używa do tego celu wyszukiwarki Google. Jest to fakt, który można wykorzystać dla rozpropagowania swojej działalności.
O co konkretnie chodzi w pozycjonowaniu? Są to działania, które mają sprawić, by poprawiła się pozycja strony w organicznych wynikach wyszukiwarki. To ważne z tego względu, że internauci zazwyczaj zwracają uwagę jedynie na kilka pierwszych wyników.
Dzięki lepszemu dostosowaniu strony pod względem algorytmów stosowanych przez Google, można podwyższyć pozycję danej strony. Odbywa się to między innymi na drodze optymalizacji strony. Można poprawić jej układ graficzny i sprawić, by łatwiejsza była nawigacja. Zadbać trzeba też o responsywność, czyli o to, by strona była równie czytelna i wygodna w użyciu bez względu na to, na jakim jest wyświetlana ekranie – to istotna kwestia obecnie, gdy wielu internautów do poruszania się w sieci wykorzystuje urządzenia mobilne.
Same treści, jakie znajdują się na stronie, są nie mniej ważne. Należy nasycić je frazami kluczowymi – tymi, które potencjalny klient wpisze w wyszukiwarce. Nie można z tym jednak przesadzić, ponieważ zbyt duże natężenie fraz (tzw. keyword stuffing) jest negatywnie oceniane przez Google. Oprócz tego pozycjonowanie polega też na optymalizacji kodu strony i pozyskiwaniu do niej linków przychodzących.
Google Ads
Jeśli jesteś niecierpliwy i nie przekonują cię strategie, przy których trzeba nieco poczekać na wyniki, możesz skorzystać z reklam Google Ads – tutaj efekty są widoczne od razu. Na czym to polega? Są to reklamy PPC („pay per click”, a zatem płaci się za kliknięcie). Ta usługa umożliwia wyświetlanie płatnych reklam w wynikach wyszukiwania oraz w sieci partnerów Google, co oznacza, że reklama znajdzie się na stronach internetowych obecnych w programie Google Adsense.
Google udostępnia różne rodzaje takiej reklamy – tekstową, graficzną, produktową, a także remarketing, czyli marketing zwrotny, kierujący reklamę do osób, które już wcześniej odwiedziły twoją stronę.
Płacąc za reklamę tego rodzaju sprawisz, że twoja strona będzie zajmować pozycję wyżej niż organiczne (niesponsorowane) wyniki wyszukiwania. W ten sposób będzie prawdopodobnie pierwszą, na jaką zwróci uwagę konsument. Problem w tym, że internauci korzystający z wyszukiwarki zdają sobie sprawę, że owe pierwsze wyniki są płatne. A nie da się ukryć, że to właśnie organiczne wyniki wyszukiwania budzą u konsumentów znacznie większe zaufanie.
Content marketing
Marketing treści to strategia reklamowa polegająca na regularnym tworzeniu i publikowaniu treści atrakcyjnych dla odbiorcy. Przyciągając uwagę odbiorcy i dostarczając mu ciekawych i wartościowych treści, tworzysz z nim długotrwałą relację. Inaczej mówiąc, jeśli twoje treści będą podobać się odbiorcy, to będzie on na stronę wracał po więcej.
Żeby content marketing był skuteczny, należy najpierw przeanalizować grupę klientów. Zastanów się, czym się charakteryzują ci konsumenci, do których chcesz dotrzeć. Jakie są ich zainteresowania i potrzeby? Za pomocą jakich mediów najłatwiej nawiązać z nimi kontakt? Bo trzeba tu zaznaczyć, że treści można umieszczać nie tylko na swojej stronie, ale wykorzystać do tego również takie kanały przekazu jak blogi branżowe, fora, YouTube i media społecznościowe.
Content marketing wykazuje w pewnym stopniu zbieżność z marketingiem wirusowym, którego celem jest wzbudzenie w odbiorcach zaufania i zainteresowania marką, tak by sami dobrowolnie przekazywali dalej informacje o firmie, marce, konkretnym produkcie lub usłudze. W content marketingu działanie na klienta jest pośrednie (nie polega na nachalnym zachwalaniu produktów i usług), ale to nie znaczy, że nie jest skuteczny. Pozwala zapoznać klienta z daną marką, wywołać u niego sympatię do niej i przywiązać na dłużej.
Influencer marketing
Ta forma reklamy polega na wpływaniu na konsumentów i kształtowaniu ich decyzji zakupowych, używając do tego celu wpływowych osób w internecie. Influencer jest osobą, która wpływa na opinie i oceny innych. Oczywiście najlepiej w tej roli sprawdzają się znane osobistości – aktorzy, politycy, sportowcy i ogólnie celebryci. Influencer marketing pozwala na dotarcie do określonej grupy docelowej i budowanie wizerunku marki poprzez zatrudnienie w roli jej ambasadora osoby, która budzi pozytywne skojarzenia w danej społeczności.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.