Reklama pozycjonowania strony internetowej, czyli jak reklamować pozycjonowanie?

Agencje SEO to wyspecjalizowane firmy, które w swojej ofercie posiadają szeroki przekrój prac z zakresu pozycjonowania, zarówno on-site, jak i off-site. Czy jednak one same potrzebują SEO? Jak się reklamują? Sprawdzamy.

Czy pozycjonowanie potrzebuje SEO i reklamy?

Agencje SEO to firmy z branży informatycznej, które mają coraz większą konkurencję na rynku. W związku z tym, tak jak każda inna firma, potrzebują skutecznego pozycjonowania oraz reklamy. Warto jednak zaznaczyć, że SEO w tym obszarze jest niezwykle trudne, ponieważ konkuruje się z przedsiębiorstwami, które także wiedzą, jak skutecznie pozycjonować. Konieczne jest wyciągnięcie przysłowiowych asów z rękawa, ponieważ sama optymalizacja techniczna, odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi, rzetelny, użyteczny content, jak i zadbanie o szybkie tempo ładowania się strony oraz jej responsywność nie są gwarancją sukcesu.

Jakie cechy ma dobra agencja SEO? Jak się reklamuje?

Agencje SEO, chcąc wyróżnić się podczas prowadzenia działań marketingowych, starają się przyciągnąć klientów do siebie zaletami, wyróżnikami, które sprawiają, że są one lepsze niż konkurencja, prowadzą dużo bardziej rzetelne i efektywne działania. Jakie cechy można zauważyć, przeglądając oferty różnych agencji SEO? Przede wszystkim są to:

  • copywriterzy in-house, gdyż częstą praktyką jest zlecanie prac z zakresu contentu zewnętrznym copywriterom, nie są to jednak w wielu przypadkach tak efektywne działania jak wewnętrznego zespołu, czyli właśnie in-house,
  • doświadczenie agencji — nie tylko wyrażone w latach, ale także w efektach osiągniętych dla firm oraz współpraca ze znanymi, dużymi markami,
  • rzetelny, stale aktualizowany blog, na którym agencja dzieli się wiedzą ekspercką,
  • aktywność w social mediach,
  • udział w szkoleniach, prelekcjach, konferencjach,
  • nagrody, wyróżnienia, certyfikacje np. Google Partners,
  • specjalizacja oferty — istnieje ryzyko, że grupy, które specjalizują się w wielu zagadnieniach marketingu internetowego, nie są wybitnymi specjalistami z zakresu SEO.

Na co jeszcze klient zwraca uwagę podczas wyboru agencji SEO?

Wybór firmy odpowiadającej za pozycjonowanie nie musi opierać się na jej wysokiej pozycji w Google, w końcu często „szewc bez butów chodzi”… Wiele osób zwraca uwagę na czynniki wymienione wyżej, którymi chwali się ona w ofercie. Ponadto podczas wyboru właściwej agencji SEO, pod uwagę brany jest przebieg pierwszej rozmowy — czy jest ona kompleksowa, rzetelna — podejście do klienta i próby zrozumienia jego potrzeb, celów i strategii biznesowych są najlepszą reklamą. Podczas dokonywania selekcji agencji SEO niezwykle istotne jest sprawdzenie czasu trwania umowy — wiele osób twierdzi, że nie warto wiązać się z daną firmą długimi kontraktami, które trudno jest rozwiązać. Kolejny z ważnych czynników to transparentność działań firmy. Klienci często poszukują opinii na temat danej agencji SEO, by zweryfikować, czy jest ona szczera. Wszystkie te aspekty, a także inne bardziej zindywidualizowane, sprawiają, że agencja jest bardziej atrakcyjna dla klienta i jest on skłonny podjąć z nią współpracę w zakresie pozycjonowania stron.

4.7/5 - (3 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

brak komentarzy

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły