audyty, optymalizacja i tworzenie stron www

audyt, optymalizacja i samo tworzenie strony internetowej to działania powiązane ze sobą, dlatego warto rozpatrzyć je razem, szukając dodatkowego zysku w obszarze samej strony www.

audyt strony, optymalizacja i tworzenie stron

Do tworzenia i optymalizacji stron www podchodzimy kompleksowo, po określeniu celów i specyfiki Twojej firmy, wybieramy technologię, rozwiązania CMS i dalej na podstawie spodziewanej zawartości merytorycznej i profilu odbiorców, skupiamy się na grafice, nawigacji i prezentacji oferty na stronie. Na koniec składamy to, czego nie widzi oko użytkownika a widzą wyszukiwarki.

Szeroki zakres naszych możliwości technicznych i doświadczenia buduje dal Ciebie dużą ofertę: proste małe serwisy www, większe serwisy informacyjne, blogowe jak również sklepy internetowe, e-commerce, aplikacje mobilne... ale najważniejsze jest aby iść w dobrym kierunku, internet daje wiele możliwości ale warto wybierać tylko te właściwe - nie szeroko, ale w punkt i profesjonalnie.

audyt strony

wykonujemy audyty SEO stron internetowych w zakresie poprawności kodu i treści, doświadczeni koderzy i programiści, zaawansowane technologie i narzędzia diagnostyczne

optymalizacja strony

optymalizacja strony internetowej potrafi zdziałać cuda jeżeli jest zrobiona profesjonalnie z podejście praktycznym, które możliwe jest tylko przy dużym doświadczeniu w wykonywaniu audytów www.

tworzenie stron

co jest ważne w tworzeniu serwisu internetowego? komunikacja z klientem, zrozumienie celu i odbiorców dla których tworzymy stronę i optymalizacja pod wyszukiwarki, aby wszystko było "dokręcone"

responsywne strony internetowe

strony responsywne i zoptymalizowane

wykonaliśmy ponad 200 stron internetowych z dużym naciskiem na responsywność oraz optymalizację

dobrze wykonana i bogata merytorycznie strona internetowa to najlepszy promotor Waszego biznesu, który pracuje dla Was 365 dni w roku przez 24 godziny na dobę!

tworzymy skuteczne strony internetowe, których głównym zadaniem jest promowanie i wsparcie w zakresie sprzedaży Waszych produktów i usług, nasze serwisy internetowe są:

  • użyteczne – proste w obsłudze i przyjazne użytkownikowi,
  • bogate merytorycznie – to treści, które sprzedają, promują, zachęcają do kontaktu i przekonują do polecania,
  • zoptymalizowane pod SEO – optymalizujemy kod serwisu dla efektywniejszego pozycjonowania,
  • wspierają cele biznesowe – projektujemy serwis tak, aby klienci np. kontaktowali się telefonicznie,
  • nowoczesne – do wykorzystania w ciagu kilku najbliższych lat bez zmian w strukturze strony i szacie graficznej,
  • responsywne – czyli dostosowane do wyświetlania na laptopach, tabletach i smartfonach,
  • społecznościowe – łatwe do promowania na Facebook’u czy Google+, czyli tam, gdzie właśnie spędzają czas Wasi potencjalni klienci,

audyt SEO i optymalizacja strony

wydajesz pieniądze na pozycjonowanie, ale nie widać efektów?
masz efekty, ale przy Twoim budżecie powinny być lepsze?

Audyt SEO sprawdzi CO POPRAWIĆ w Twoim serwisie, aby efektywniej wykorzystywać zainwestowane środki w marketing w Internecie.

prześwietlimy Twoją stronę internetową w poszukiwaniu obszarów, które można poprawić pod kątem pozycjonowania. Weźmiemy po uwagę około 50 czynników mających wpływ na SEO. Wskażemy te części Twojego serwisu, które wymagają korekty, aby pieniądze inwestowane w Sieci nie przeciekały Ci przez palce. Twoje pieniądze powinny ciężko pracować, dając jak największą stopę zwrotu!

czy wiesz że, wystarczy drobny błąd w kodzie serwisu, niedopatrzenie lub małe zaniedbanie, aby stale marnotrawić środki na marketing internetowy? Dlatego spotykamy się z opiniami, że pozycjonowanie nie działa.

zamiast oczekiwać zbyt długo wzrostów po zainwestowaniu w pozycjonowanie, ZLEĆ AUDYT SEO i przekonaj się, czy Twój serwis jest gotowy do wykorzystania pełnej mocy zewnętrznych prac SEO.

czasami, wydawałoby się, drobna korekta kodu strony, czy optymalizacja treści może zdziałać cuda. Serwisy, które od dłuższego czasu pomimo pozycjonowania zajmowały niezmienne pozycje, nagle zaczynają piąć się w górę w wynikach wyszukiwania, a ich właściciele pozyskiwać nowych klientów.

niewielka zmiana w podejściu do wykorzystania całego potencjału serwisu jakie dają grafiki, załączniki, czy inne elementy potrafi także zrobić różnicę. Wyłączenie niektórych mechanizmów, które już dziś są nieskuteczne może przynieść dobre efekty.

czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego, na pierwszy rzut oka, mniejsze firmy zajmują lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania? Jest przecież prawie pewne, że mają skromniejszy budżet na działania promocyjne w Internecie. Budżet to jedno, jakość serwisu internetowego to drugie. Oba czynniki mają decydujące znaczenie. Jednak to od jakości Twojego serwisu będzie zależeć, czy będziesz w sieci wydawać czy inwestować pieniądze.

zadbaj o Twój serwis internetowy - jego optymalne przygotowanie SEO, aby realizować swoje cele marketingowe. Wykorzystuj swój budżet efektywnie i już nigdy nie przepłacaj w pozycjonowaniu, przy złym kodzie serwisu.

audyt seo, optymalizacja sklepów internetowych

Ilość stron internetowych w sieci wzrasta w lawinowym tempie. Powstają nowe biznesy, sklepy internetowe, firmy oferujące swoje usługi przez Internet. Tym samym, wiąże się to ze wzrostem konkurencji niemal w każdej branży. Między innymi z tego powodu, każdy właściciel strony internetowej powinien zadbać o to, by była ona jak najlepszej jakości i wyróżniała się na tle innych. W tym pomocny będzie m.in. audyt SEO czy optymalizacja. Na czym te działania polegają i dlaczego warto je wdrożyć? krótki poradnik o tworzeniu, audycie i optymalizacji strony internetowej:


Czym jest audyt SEO strony internetowej?
Na czym polega audyt SEO strony?
Kiedy warto wykonać audyt strony internetowej?
Audyt SEO sklepu internetowego
Optymalizacja strony internetowej – czym jest?
Tworzenie stron internetowych – co wziąć pod uwagę?
Od czego zacząć tworzenie strony internetowej?

Czym jest audyt SEO strony internetowej?

Audyt SEO jest pogłębioną analizą strony internetowej. Podczas tej czynności strona jest oceniana i weryfikowana pod wieloma aspektam-przekrojami, biorąc przy tym pod uwagę czynniki rankingowe wyszukiwarki. W audycie SEO istotna jest poprawność wykonania strony pod względem kodu czy struktury, a także jakość zawartej na niej treści, profil linków i widoczność w wyszukiwarce na konkretne frazy. Audyt SEO wskazuje mocne i słabe strony serwisu, zwraca uwagę na to, co trzeba w nich poprawić. Przyjmuje się, że czynność ta powinna poprzedzać działania związane z optymalizacją i pozycjonowaniem strony internetowej.

 

Na czym polega audyt SEO strony?

Audyt strony to zadanie czasochłonne, które wymaga dostępu do specjalistycznych narzędzi. W dodatku jego wyniki muszą być jeszcze właściwie zinterpretowane, dlatego powinien być on wykonywany przez ekspertów, którzy mają wieloletnie doświadczenie w zakresie przeprowadzania audytów SEO. Tego typu analiza składa się z wielu zagadnień. Brane są pod uwagę:

czynniki wewnętrzne SEO, np.:

  • optymalizacja kodu strony,
  • treść, nazwy, meta-dane
  • budowa adresów URL,
  • dane strukturalne,
  • funkcjonalność i użyteczność strony

czynniki zewnętrzne SEO, np.:

  • linki przychodzące,
  • widoczność w wynikach wyszukiwania,
  • statystyki Google Analytics i Google Search Console

 

Znaczna część audytu SEO poświęcona jest kwestiom technicznym. Są one związane m.in. z przekierowaniami, błędami krytycznymi występującymi na stronie (dotyczącymi indeksacji), nawigacją w serwisie, obsługą na smartfonach czy tabletach, ale też nagłówkami, meta-tagami czy treścią niskiej jakości. Powszechnym błędem występującym na stronach jest używanie nadmiarowych nagłówków h1, stosowanie przypadkowych meta-tagów bez słów kluczowych, shallow content obejmujący m.in. duplikaty stron, brak unikalności treści, dużą liczbę podstron tagów. Takie witryny nie są wartościowe nie tylko dla wyszukiwarek, ale i dla internautów, nie są użyteczne i nie spełniają swojej funkcji, nie będą więc wysoko w wynikach Google.

W audycie ważną rolę odgrywa analiza profilu linków i widoczności strony. To istotne w przypadku każdego serwisu, ponieważ wszelkie nienaturalne linki będą utrudniać pozycjonowanie a nawet mogą doprowadzić do nałożenia na stronę kary od Google. Skutkiem także może być usunięcie z wyników wyszukiwania lub conajmniej daleka od czołówki pozycja w wyszukiwarce. Jak sprawdzić czy strona otrzymała karę? W pierwszej kolejności w Google Search Console, a dalej we współpracy ze specjalistą. Trzeba jednak być świadomym tego, że kara może zostać nałożona nie tylko za profil linkowy. Niemniej jednak należy przystąpić do działań, które spowodują zdjęcie filtra, kary od Google.

Specjaliści analizujący stronę sprawdzą także ilość i jakość odnośników, jakie odsyłają do strony. Także w tym pomocne będą dodatkowe narzędzia jak Google Search Console, Ahrefs lub Majestic. Poddane ocenie zostaną również anchory linków, jakość i tematyka domen linkujących do strony.

Audyt SEO koncentruje się także na analizie i doborze słów kluczowych. Bywa, że niektóre strony są pozycjonowane na frazy, które nie mogą się przebić wśród mocnej konkurencji, przez co brak jest zauważalnych efektów. Weryfikując słowa kluczowe, warto przyjrzeć się też działaniom innych firm w danej branży i sprawdzić, na czym one się skupiają. Wybrane frazy nie mogą być zbyt konkurencyjne, inaczej uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarce może być znacznie utrudnione.

Audyt strony internetowej może również wykazać, czego na niej brakuje i co warto dodać. To głównie dotyczy dodatkowych elementów, np. poradników, formularzy, multimediów, czyli tego, co poprawi użyteczność strony i sprawi, że internauci chętniej będą z niej korzystać, ponieważ znajdą na niej pożądane informacje.

 

Kiedy warto wykonać audyt strony internetowej?

Przede wszystkim audyt należy zlecić zaraz po wykonaniu strony internetowej. Wówczas będzie można sprawdzić, co należy w niej poprawić, jak wzmocnić niektóre elementy SEO/SEM, czy też bardziej skupić się nad User Experience, by witryna była bardziej przyjazna dla użytkowników, a przez to wysyłała lepsze sygnały do Google dla czynników Social SEO. Warto też wykonać audyt, jeśli pozycjonowanie nie przynosi efektów. Za to może być odpowiedzialnych wiele kwestii, np. słaby profil linkowy lub złe zarządzanie url-ami przy usuwaniu lub zmianie adresów. Nawet prowadząc biznes w sieci już od dłuższego czasu, opłaca się zlecić raz na jakiś czas taką analizę strony, ponieważ wytyczne Google są stale aktualizowane i może się okazać, że niektóre rzeczy będą wymagały zmian.

 

Audyt SEO sklepu internetowego

Audyt ma szczególne znaczenie w kontekście prowadzenia sklepu internetowego. Najczęściej właściciele takich biznesów decydują się na analizę sklepu online, by dowiedzieć się, jakie działania trzeba wdrożyć, by np. zwiększyć sprzedaż produktów. Celem takiego audytu jest wykazanie, jakie rozwiązania będą pomocne w poprawieniu widoczności SEO i użyteczności sklepu.

Audyt sklepu internetowego nie różni się zbytnio od analizy innych stron. Specjaliści skupiają się kwestiach, które mogą obniżać zainteresowanie ofertą, utrudniać nawigację lub powodować opuszczanie koszyka zakupowego. W przypadku sklepów ogromne znaczenie ma czas ładowania strony. Im jest on dłuższy, tym większe prawdopodobieństwo, że internauci zdecydują się przerwać wizytę i dalej szukać u konkurencji. Specjaliści skupiają się również na ocenie meta-tagów, opisach produktów, linkowaniu wewnętrznemu, analizie słów kluczowych. Wdrożenie sugerowanych zmian może pozytywnie wpłynąć na widoczność sklepu internetowego. W przypadku audytów e-commerce nie można też zapominać o analizie konkurencji i sprawdzeniu, jakie są jej silne, ale i słabe strony, by móc wykorzystać to na swoją korzyść.

 

Optymalizacja strony internetowej – czym jest?

Mając już wykonany audyt SEO, wiedząc, jakie strona internetowa ma błędy, niedokładności itd., należy przystąpić do optymalizacji. Sama analiza witryny nie przyczyni się do lepszej pozycji w Google, konieczne jest wdrożenie sugerowanych w audycie zmian.

Optymalizacja stron, jak i sklepów internetowych, w znacznej mierze skoncentrowana jest na kwestiach technicznych. Bardzo ważny w tym przypadku jest kod strony i wszelkie występujące w nim błędy, niepotrzebne znaczniki czy skrypty. Źle zoptymalizowany kod może negatywnie wpływać na stronę, spowalniać jej ładowanie, zmniejszać efektywność, co jest źle widziane przede wszystkim w kontekście User Experience. Na szybkość ładowania strony mają wpływ również zamieszczone na niej multimedia. Warto dokonać więc optymalizacji obrazów, głównie po to, by zmniejszyć ich rozmiar. Na tempo ładowania wpływ ma również jakość i szybkość serwera.

Kolejną istotną w optymalizacji kwestią jest zarządzanie przekierowaniami i błędami 404. Uporządkowanie ich to pozytywny sygnał i instrukcje, nie tylko dla robotów Google, ale i dla użytkowników.

Ważne jest także zadbanie o responsywność strony i dostosowanie jej do urządzeń mobilnych. Coraz mniej osób korzysta dziś z komputerów, często nawet robiąc zakupy, użytkownicy sięgają po smartfony lub tablety. Zwróciły na to uwagę również osoby odpowiedzialne za wyszukiwarkę Google. Obecnie brak mobilnej wersji strony lub sklepu internetowego może obniżyć pozycję strony, wpłynąć na realny brak zainteresowania nią, co z kolei przełoży się np. na mniejszą sprzedaż.

W procesie optymalizacji ważne jest również poprawienie struktury linkowania wewnętrznego. Chodzi o to, by roboty wyszukiwarki oraz użytkownicy kierowani byli do najlepszych treści na stronie, co pozytywnie wpływa na ilość odsłon przy wizycie oraz lepszy przepływ page ranku wewnątrz serwisu.

Kolejnym krokiem jest poprawa struktury adresów podstron. Ma to znaczenie zarówno dla SEO, jak i dla samych użytkowników. Uporządkowanie nazw podstron ma odwzorowywać strukturę witryny, wskazywać co na niej jest i sprzyjać użyteczności.

Optymalizując stronę, warto też przyjrzeć się jej danym strukturalnym. Za ich pomocą można poprawić sposób wyświetlania strony w wyszukiwarce. Znaczniki te mogą wpływać również na pozycję strony, a na pewno mają znaczenie w kontekście zachowania internautów, np. zwiększyć klikalność (CTR) nawet z dalszych pozycji wyników wyszkiwania. Informacje te mają na celu ułatwienie botom wyszukiwarek zrozumienie treści dostępnych na stronie. Dzięki nim roboty będą mogły dokładniej te dane "skatalogować", odświeżać i dopasować do zapytań internautów. Dane strukturalne mocno wpływają na rozszerzone wyniki wyszukiwania (Rich Snippets Google), czyli atrakcyjniejsze i bardziej dostrzegalne dla oka szukającego. To szczególnie istotne w przypadku działalności e-commerce i biznesów lokalnych.

Ogromne znaczenie dla strony ma również optymalizacja treści pod kątem SEO. W tym przypadku do wdrożenia może być wiele zmian. Najczęściej są one częścią strategii SEO i muszą być dobrze przemyślane. Oprócz odpowiednich meta-tagów, o których była już wcześniej mowa, zadbać należy również o inne treści na stronie. Warto zacząć już od optymalizacji nagłówków. One porządkują zawartość strony i zwiększają User Experience nazw. Jest w nich zauważalna pewna hierarchia. Nagłówek w h1 powinien znaleźć się na podstronie tylko raz (mimo, że np. HTML5 teoretycznie pozwala na więcej w kontekście SEO). Częściej stosować można h2, przeważnie są to śródtytuły w dłuższym tekście, opisach podstron czy kategorii. Wskazane jest również używanie nagłówków h3 i h4 dla mniej istotnych wątków. Warto stosować również spis treści, najlepiej zaraz pod zajawką. Dobrze by było, gdyby był on „klikalny", czyli przenosił po kliknięciu do wskazanego akapitu.

Optymalizacja treści dotyczy również obrazków. Należy nie tylko je skompresować, by mniej obciążały stronę, ale też trzeba odpowiednio je podpisać. Nazwa zdjęcia ma wskazywać to, co jest na fotografii. Trzeba też dobrze wypełniać tekst alternatywny tagu IMG obrazka (alt obrazu) jako opis tekstowy jego zawartości.

Pozostając w tematyce treści, mając stronę internetową lub sklep, opłaca się prowadzić również bloga. Wyszukiwarki lepiej oceniają strony, które są regularnie aktualizowane. Dodawanie poradników, artykułów związanych z konkretną branżą jest więc mile widziane i to nie tylko z perspektywy SEO, ale i wartości dodanej dla internautów. W dodatku takie treści można nasycić frazami kluczowymi, co jest kolejną korzyścią przyczyniającą się do zwiększenia ruchu na stronie. Warto jednak pamiętać o tym, by były to artykuły wartościowe oraz unikalne.

Na stronach sklepów internetowych dobrze jest zamieszczać także opisy produktów i kategorii. Mają być one konkretne, rzeczowo ujmujące daną tematykę i praktyczne dla użytkowników.

Optymalizacja stron internetowych to, podobnie jak audyty SEO, również zadanie dla specjalistów. Samodzielnie można popełnić wiele błędów wynikających często z niewiedzy lub z chęci szybkich efektów. Wśród takich najczęściej stosowanych złych praktyk wymienia się przeważnie niewłaściwy dobór słów kluczowych, używanie (nieświadomie) technik spamerskich, zły wybór nazwy domeny, nieodpowiednią konstrukcję strony, duplikowanie treści, skomplikowane adresy URL (np. zawierające ciąg przypadkowych cyfr lub liter) czy brak dostępności strony dla robotów Google.

 

Tworzenie stron internetowych – co wziąć pod uwagę?

Tworzenie strony internetowej to skomplikowany proces. Na pewno powinien być on krok po kroku zaplanowany, konieczne jest również uwzględnienie w projekcie celu tworzenia strony. Strona internetowa powinna być przede wszystkim użyteczna dla internautów. Zła struktura, niefunkcjonalne menu, nadmiar zdjęć, które nie nawiązują do charakteru strony, nie przekonują użytkowników do tego, by z niej skorzystali. Strona ma być przede wszystkim praktyczna, powinna umożliwiać szybkie zdobycie informacji na dany temat, zapoznanie się z ofertą, skontaktowanie się z firmą itd. Z tego względu coraz popularniejsze są podstrony typu landing page, gdzie internauci wszystkie informacje mają podane jak na tacy, nie muszą przeszukiwać podstron, by znaleźć to, czego szukają. Landing Page (LP) jest często porównywany z "jednostronnym sklepem" lub "najmniejszym sklepem", ponieważ zawiera story sprzedażowe, ofertę, call action, kontakt i często też możliwość zakupu lub przekierowanie do płatności. Wracając do tworzenia strony: minimalizm i funkcjonalność to najważniejsze aspekty tworzenia stron internetowych.

Tworzenie strony www powinno rozpocząć się od projektu. Na tym etapie warto zastanowić się, do czego będzie służyła strona, czy ma prezentować ofertę, usługi, produkty, a może przekazywać informacje na określony temat. Myśląc nad projektem, można przygotować profil użytkownika strony, dzięki któremu łatwiej będzie zaplanować użyteczną witrynę, zarówno pod względem struktury, jak i treści. Przygotowując wstępny schemat, należy odpowiednio przemyśleć przestrzeń na stronie, praktyczne menu, symetrię pożądanych elementów i oczywiście stopkę. Nie można przy tym zapominać o responsywności. Większość ruchu w Internecie odbywa się teraz za pomocą urządzeń mobilnych, czyli smartfonów i tabletów, dlatego dla Google priorytetem jest czy strona dostępna jest w wersji mobilnej.

 

Od czego zacząć tworzenie strony internetowej?

Tworzenie strony www należy zacząć od wybrania adresu (domeny). Nazwa domeny powinna zapadać w pamięć, aby internauci nie mieli problemu z kolejnymi odwiedzinami. W przypadku biznesów najczęściej jest to nazwa firmy, chociaż nie jest to regułą. Domena może odnosić się również do tego, co jest na stronie, do branży, w której funkcjonuje dany biznes, do lokalizacji. Często, z powodów SEO/SEM, uwzględnia się kluczową frazę w nazwie domeny.

Wybierając nazwę, trzeba liczyć się z tym, że może być ona już zajęta. Warto przejrzeć również używane domeny, które zostały porzucone i można je przejąć. Jest to kusząca propozycja, szczególnie jeśli nazwa domeny jest atrakcyjna, jednak należy się nad tym rozwiązaniem zastanowić. Dlaczego? Niektóre strony mogą mieć "trudną" przeszłość. Może to oznaczać słabe wyniki w wyszukiwarkach, negatywne opinie itp. Wówczas po zakupie domeny może być trudno zbudować dobrą pozycję. Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas wyboru nazwy? Odradza się stosowanie myślników, internauci często o nich zapominają, wpisując dany adres. Niewskazane są także cyfry, polskie znaki, nie wspominając już o nazwach z błędami ortograficznymi. Niekoniecznie dobrze widziane są popularne przedrostki w postaci „e" lub „i". W tym przypadku również chodzi o to, że internauci mogą je zwyczajnie pomijać, wchodzić na inną domenę, co wykorzystywać może konkurencja. Po wykupieniu domeny należy przystąpić do wybrania hostingu - warto poczytać opinie dostępne w sieci. Niektóre hostingi mogą mieć dużo zgłoszeń niedziałających stron, problemów z szybką obsługą, długiego ładowania itp. Takie hostingi lepiej omijać z daleka.

Osoby, dla których tworzenie stron internetowych jest nowością, mogą zdecydować się na wybór hostingu z zainstalowanym CMS. Jest to system do zarządzania treścią serwisu. Wśród najpopularniejszych CMS-ów wymienia się Wordpress. Można zbudować na nim stronę, projekt ten udostępnia także wiele gotowych szablonów, a ponadto oferuje mnóstwo wtyczek, za pomocą których możliwe jest zwiększenie funkcjonalności strony internetowej. Korzystanie z takiego systemu jest bardzo intuicyjne. Z łatwością można dodawać kolejne podstrony, wypełniać witrynę treścią, dodawać zdjęcia itd. a ewentualnej pomocy można szukać wśród dużej społeczności Wordpress w internecie.

Tworząc stronę internetową, warto od razu zadbać o dobre praktyki, które wpłyną na pozycjonowanie witryny, zwiększą użyteczność dla internautów oraz umożliwią jej dalszy rozwój, rozbudowę. Wymienić można wiele cech dobrej strony internetowej, na które należy zwrócić uwagę. Wśród nich wyróżnia się odpowiednią szatę graficzną, przejrzystość, kluczowe informacje, funkcjonalność, responsywność, szybkość ładowania strony, intuicyjną nawigację oraz bezpieczeństwo.

Jeżeli chodzi o szatę graficzną, ta nie powinna być zbyt „krzykliwa". Nie może przesadnie rzucać się w oczy, to raczej odrzuci część internautów. Kolorystyka strony internetowej powinna być stonowana, lepiej by nie rozpraszała uwagi użytkowników. Zaleca się, by podczas tworzenia szaty graficznej wybrać maksymalnie 4 kolory, które będą dominowały na stronie. Istotne jest także dobranie odpowiedniej czcionki i jej wielkości. Internauta nie powinien mieć trudności z przeczytaniem tekstu. Powszechne jest także stosowanie nagłówków różnych wielkości, listowań i boldowań. Jeżeli chodzi o przejrzystość strony, lepiej unikać nadmiernej ilości zdjęć i dodatków. Witryna powinna być minimalistyczna i jak najbardziej użyteczna dla internauty. Ciekawą zasadą jest „metoda trzech kliknięć". Oznacza to, że użytkownik w 3 kliknięcia powinien znaleźć interesujące go informacje, wówczas można powiedzieć, że zbudowana witryna jest przejrzysta nawigacyjnie (intuicyjna nawigacja), funkcjonalna. Tworząc stronę internetową, trzeba używać jasnych komunikatów, nazywać podstrony konkretnie, np. „oferta", „kontakt", „galeria" itd.

Szybkość ładowania strony ma znaczenie zarówno z punktu widzenia wyszukiwarek internetowych, jak i User Experience. Im szybciej wczyta się dana strona, tym lepiej - to pozytywnie wpływa na pozycję w wynikach organicznych, ponieważ wyszukiwarka wie, że internauci nie lubią długo czekać na pojawienie się strony w przeglądarce. Już zaledwie kilka sekund oczekiwania ma znaczenie, jeśli użytkownik będzie musiał czekać, zamknie stronę i poszuka potrzebnych informacji u konkurencji, która zadbała o szybkość ładowania strony.

Tworząc stronę internetową, należy zadbać również o bezpieczeństwo strony, ale i internautów. W tym przypadku konieczne jest wybranie dobrego hostingu, który nie będzie awaryjny oraz certyfikatu SSL (https), który zapewni bezpieczeństwo danych i poufność transakcji. Konieczne jest także przygotowanie regulaminu i polityki prywatności, dotyczy to zarówno sklepów internetowych, jak i pozostałych stron www.

jakie są problemy, czego potrzebuje Twoja strona?

porozmawiajmy o audycie i optymalizacji strony, a może konieczna jest przebudowa...

znając trendy na rynku e-commerce, zachowania użytkowników i wymagania wyszukiwarek, jesteśmy w stanie wskazać kierunek prac dla Twojej strony internetowej.

opinie klientów

wszystkie
"Z pośród wielu agencji SEO, z którymi mieliśmy okazję współpracować to Bizzit cechował się bardzo dużym profesjonalizmem i świetnym zrozumieniem środowiska SEO co przekładało się na poziom współpracy oraz wyniki."
Marcin Łachajczyk, CEO Ceneo.pl
Marcin Łachajczyk
CEO Ceneo.pl, Head of products OCS CEE Naspers - Allegro Group