Co to jest marketing szeptany, buzz marketing?

Marketing szeptany, (buzz marketing) czyli techniki „szeptania” konsumentowi (potencjalnemu klientowi) o zaletach danego produktu lub usługi. Nie można marketingu szeptanego mylić z reklamą itp., która często generuje niechciany spam w internecie, co może przynieść odwrotne skutki.

 

Jakie są efekty marketingu szeptanego?

Marketing szeptany wywołuje pozytywne reakcje konsumentów na dany produkt, usługę lub markę. Podsuwamy konsumentowi powody, bodźce do rozmów o produkcie, usłudze lub marce. Ułatwiamy im rozmowy, konwersacje. Kierujemy ku pozytywnym opiniom.

 

Na czym polega marketing szeptany?

Marketing szeptany to dawanie wartości użytkownikowi w sieci (komentarz, porada, poradnik, wyjaśnienie, porównanie…), przez co marka lub produkt jest bardziej widoczna dla użytkownika (nawiązanie w przekazywanej wartości), który sam decyduje czy warto podążyć drogą wskazaną przez szeptanie, aż do decyzji zakupowej.

 

Jakie są cele marketingu szeptanego?

warstwy działań marketingu szeptanego to:

  • kreowanie i utrwalanie marki w społecznościach internetowych
  • działania przynoszące naturalne pozytywne opinie w serwisach społecznościowych, konfrontacja z negatywnymi opiniami
  • wychodzenie naprzeciw klientowi, wyszukiwanie klienta zainteresowanego danym produktem

 

specjalizacje, formy marketingu szeptanego:

 

Co to jest evangelist marketing?

evangelist marketing jest to zaawansowana forma marketingu szeptanego – tworzenie u konsumenta tak silnego przekonania i zaufania do produktu, usługi lub marki, że klient z własnej woli przekonuje innych do kupowania, używania.

 

Co to jest marketing wirusowy?

marketing wirusowy jest to forma marketingu szeptanego, której postać przybiera właściwości wirusa, forma ta (np. komunikat, śmieszny film) jest tak atrakcyjna dla konsumenta pod względem wizualnym, rozrywkowym itp., że klient sam zaczyna przekazywać (formę komunikatu marketingowego – nasz wirus marketingowy) innym osobom. Nośnikiem takiego wirusa jest poczta on-line, komunikatory internetowe i inne, oraz (jak przystało na wirusa) jest on często nierozpoznawalny w swoim celu, zamiarze. Oczywiście słowo wirus, w przypadku marketingu szeptanego, nie powinno się negatywnie kojarzyć, ponieważ pojęcie oraz skutki marketingu wirusowego nie są negatywne.

 

Co to jest trendsetting?

trendsetting jest to promowanie produktu, marki przez samego siebie (wykorzystując własną osobę do pokazywania wzorów do naśladowania). Celem jest wywołanie chęci zakupu, używania produktu przez konsumenta, który chce nas naśladować. Dobrym przykładem jest tutaj szeroko pojęta moda w związku ze znanymi osobami, lub celebrytami używającymi dany produkt.

 

Co to jest community marketing?

community marketing? jest to wspieranie, uczestnictwo w niszowych społecznościach, fanklubach, grupach osób, które dzielą między sobą zainteresowania. Wywołanie zainteresowania na forach internetowych, grupach informacyjnych itp.

 

Co to jest brand blogging?

brand blogging jest to blogowanie o danych produktach, dzielenie się informacjami na temat danego produktu, porównywanie produktu z innymi.

 

Co to jest product seeding?

product seeding jest to udostępnianie produktu lub próbek produktu wybranym osobom, często są to osoby opiniotwórcze, wpływowe, których opinia w mediach, zwrócenie uwagi na dany produkt, używanie go publicznie etc. czyni go popularnym, bardziej znanym.

 

Co to jest cause marketing?

cause marketing jest to pomoc i wsparcie dla grup społecznych, inicjatyw itd. w celu zdobycia aprobaty, pozytywnych opinii dla produktu, marki, oferty.

 

Co to jest casual marketing?

casual marketing są to działania mające na celu pośrednie wsparcie dla głównej promocji danego produktu, marki lub usługi, nie identyfikujące się bezpośrednio z głównymi działaniami i docelowym produktem.


pokaż innym, udostępnij:
  • Facebook
  • Google Plus
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email