Co jest najważniejsze w pozycjonowaniu strony? – TOP 5 wg specjalistów SEO

Wielu z nas doskonale zdaje sobie sprawę, że branża SEO rządzi się własnymi prawami. Mimo wielu lat doświadczenia czasem trudno jest przewidzieć efekt działań SEO. Dziś postanowiliśmy zapoznać się z opiniami znanych specjalistów SEO, a dokładniej, co ich zdaniem jest najważniejsze w pozycjonowaniu strony. Czytajcie dalej, jeśli jesteście ciekawi, do jakich doszliśmy wniosków.

Skąd czerpać wiedzę o pozycjonowaniu stron?

Branża SEO jest dynamiczna, informacje mogą łatwo ulec przedawnieniu, dlatego tak ważne jest regularne zdobywanie wiedzy z zakresu SEO. Dobrym źródłem wiedzy mogą być blogi o pozycjonowaniu stron, prowadzone przez Agencje SEO, ale nie jest to jedyne wartościowe źródło informacji. Dużo wiedzy można zdobyć także, śledząc w social mediach znanych specjalistów z branży lub czytając z nimi wywiady. Strony takie, jak Linkhouse, Semstorm regularnie publikują w internecie wywiady ze znanymi specjalistami SEO. Zdecydowanie są to rozmowy inspirujące, ale też pouczające, dzięki nim, możemy poznać inny punkt widzenia na pozycjonowanie stron WWW.

1. Regularne monitorowanie efektów pozycjonowania jest ważne

Trzeba pamiętać o tym, że pozycjonowanie stron to nie tylko obmyślanie strategii, niezwykle ważne jest także ciągłe monitorowanie swoich działań i sprawdzanie efektywności. Bez tego każdy specjalista SEO stoi w miejscu, jeśli nie będziemy regularnie monitorować działań SEO, możemy nawet nie zauważyć, że pewne akcje nie przynoszą efektów. Agnieszka Podemska z Miromind, w wywiadzie z “Sukces Pisany Szminką” mówiła, że każda osoba, która marzy o karierze w branży, musi wykazać się otwartością, specjalista SEO musi mieć odwagę eksperymentować, bo to właśnie eksperymenty często przynoszą najlepsze efekty.

Tomasz Stopka, CEO agencji Semurai w wywiadzie ze SemStorm zwrócił uwagę także na inną kwestię, a mianowicie… Że klient powinien kontrolować także specjalistę SEO. Stopka przestrzega przed tym, by nie nawiązać współpracy z agencją SEO, która zajmuje się tylko i wyłącznie tworzeniem zaplecza contentowego, a pomija optymalizację on-site. Niestety, takich agencji SEO jest więcej, dlatego warto czasem rozważyć konsultację z niezależną firmą marketingową bądź specjalistą, który sprawdzi dla nas, czy dana agencja wywiązuje się ze swoich obowiązków.

historia widoczności silcopolska.pl w senuto

2. Kontakt z klientem ma wpływ na SEO

Niestety, klienci często nie zdają sobie sprawy, że kontakt z klientem również ma wpływ na efekty pozycjonowania stron. W branży SEO komunikacja specjalisty z klientem jest niezwykle ważna, przedsiębiorca musi być zaangażowany w proces pozycjonowania, co więcej, musi on z agencją współpracować! Samo zlecenie pozycjonowania strony WWW nie wystarczy, ważny jest regularny kontakt klienta, ponieważ jego wiedza może być pomocna zarówno przy tworzeniu kampanii Google Ads, jak i podczas pracy copywriterów. Stały kontakt z klientem to chociażby lepsze, bardziej merytoryczne treści na artykułach sponsorowanych.

Marta Gryszka, znana także jako Lexy w wywiadzie dla Start Kariery zwraca uwagę także na to, że specjalista SEO również musi być uczciwy w stosunku do klienta. Współpraca z agencją SEO powinna być synergiczna. Warto uświadomić klienta o ryzyku pewnych działań. Istnieją pewnie działania SEO, które mogą zapewnić nam wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Klienci mogą nawet nie zdawać sobie sprawy, że są to techniki niedozwolone, tzw. Black Hat SEO, warto o tych kwestiach edukować klientów. Kolejną sprawą jest uczciwość, specjalista SEO powinien być szczery i poinformować klienta o tym, że nie jest w stanie zagwarantować mu TOP1 w wynikach wyszukiwania. W końcu czynniki rankingowe Google nie są jawne, trudno zatem obiecywać coś, czego nie jest się pewnym.

3. Link Building musi być jakościowy

Liczy się jakość, a nie ilość. Swego czasu popularna była praktyka wręcz spamowania linkami zewnętrznymi. Standardy jednak się zmieniają, obecnie liczy się także wartość, niezbędna jest stała optymalizacja linków. Co znaczy, że linki z lepszych stron, będą silniejsze niż np. z katalogów. Największą wartość według Google mają linki naturalne, czyli takie, które nie zostały kupione. Szymon Słowik, jeden z bardziej znanych specjalistów SEO w branży zaznacza, że żeby efektywnie zajmować się link buildingiem, potrzebujemy na to środków, obecnie trudno jest pozyskać wartościowe linki bezpłatnie, darmowe narzędzia mogą wystarczyć tylko na początek drogi z pozycjonowaniem strony.

wykres odsyłających domen do keller.com.pl w ahrefs

4. Jakościowy content wpływa na SEO

Miłosz Krasiński w wywiadzie z Linkhouse, w serii SEO talk zauważył, że większość treści w internecie jest generyczna, szablonowa, mało specjalistyczna, to zwykłe teksty pisane przez freelancerów, a nie specjalistów z branży SEO. Ma on niestety rację, wiele firm uważa, że content marketing nie niesie żadnej wartości dla pozycjonowania, dlatego woli korzystać z usług freelancerów, studentów, którzy poszerzają portfolio lub… ze sztucznej inteligencji. Jednak problem z tymi tekstami jest taki, że są one powtarzalne, nie wnoszą nic nowego, niczego wartościowego. Obecnie OpenAi zyskuje coraz większą popularność, wielu klientów rozważa zastąpienie copywriterów z krwi i kości sztuczną inteligencją. Niestety, jak można się domyślać, odbije się to czkawką, Chat GPT tylko przetwarza istniejące już informacje, nie może dojść do własnych wniosków, a co za tym idzie – teksty tworzone przez sztuczną inteligencję, nigdy nie będą wartościowe dla użytkownika.

wpisy blogowe na stronie clinicforyou.pl

5. Na efekty pozycjonowania trzeba czekać

Wielu specjalistów SEO jak mantrę powtarza, że pozycjonowanie strony internetowej to proces długotrwały, na efekty można czekać nawet kilka miesięcy. I niestety, z bólem serca musimy się z tym zgodzić. Zanim strony zostaną odpowiednio indeksowane przez Google, może minąć trochę czasu, dlatego też wbicie się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania może trwać dłużej. Specjalistka SEO Agnieszka Podemska podkreślała, że łatwiej jest pozycjonować stronę, która jest niewidoczna, ponieważ dużo szybciej zobaczymy efekty, niż w przypadku strony, która już jest wysoko w wynikach wyszukiwania, a chciałaby być jeszcze wyżej.

Branża SEO to specyficzna piaskownika, w której każdy popełnia błędy. Ważne jednak, abyśmy potrafili wyciągać z nich wnioski. Jak widać na przykładzie wielu innych specjalistów SEO, uczciwe praktyki, wartościowy link building, dobry content i partnerska współpraca z klientem mogą być kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu strony WWW.

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz