Już w 2017 roku, kiedy reklama mobilna Google Ads w Polsce dopiero rozkręcała się, otrzymaliśmy nagrodę od Google za Zwycięstwo w wyzwaniu reklamy mobilnej Google Partners (patrz foto poniżej).
Strategia naszych kampanii reklam płatnych ma na celu szybkie zwiększenie ruchu strony internetowej klienta, działania obejmują płatne reklamy Google Ads (wyniki płatne; kiedyś Google AdWords) w wyszukiwarce. Rozróżniamy typy reklamy Google Ads jak: kampanie Search, Display, DSA, reklamy graficzne, reklamy społecznościowe oraz standardowy dla działań remarketing PPC. Wszystkie działania opieramy na zewnętrznej analizie danych opartej o dane Google Ads API z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi i chmur obliczeniowych.
Efekty naszej pracy pomagają osiągnąć cele biznesowe, codziennie zarządzamy wieloma kontami, kampaniami oraz monitorujemy budżety, stawki kampanii aby skutecznie zwiększać zwrot z inwestycji. Wyniki naszej pracy zawdzięczamy wielopoziomowemu podejściu do obsługi i optymalizacji kampanii reklam, mocno opieramy się na przeglądzie działalności oraz analizie dotychczasowej historii konta Google Ads klienta.
Czy podoba się Tobie nasze podejście do reklamy w Google?reklama płatna w wynikach wyszukiwania
dobry zwrot z inwestycji (ROI) to zasługa mądrze wydawanych pieniędzy - reklama musi być dobrze ustawiona, targetowana z optymalnymi formami reklamy.
ppc remarketing
zamień odwiedzających Twoją stronę internetową w klientów, a najlepiej w lojalnych klientów! pomożemy Tobie przypominać klientom o Twojej ofercie, sygnalizować nowości i zmiany w ofercie, gdy tylko wejdą do internetu.
kampania AdWords, Google Ads
zbuduj z nami świadomość Twojej marki, oferty, produktu lub usługi poprzez reklamę płatną w Google. Opracujmy razem strategię dla realizacji wskaźników KPI oraz celów.
reklama display Google Ads (AdWords)
reklama Google typu Display (emitowana na innych stronach, remarketing) to zarówno szybkie pozyskanie ruchu, jak i budowanie świadomości o Twoim produkcie, usłudze, marce - ustawimy optymalne kampanie Google Ads, aby zwiększyć konwersję i zwrot z inwestycji.
reklama video
zdobycie przewagi nad konkurencją może zapewnić Tobie dobrze przygotowana reklama video i jej profesjonalna płatna kampania w kanałach społecznościowych jak np. YouTube.
100+
przeprowadzonych kampanii PPC
300+
reklam w wynikach wyszukiwania
10+
opracowanych reklam video
170+
kampanii reklamowych display
120+
sukcesów remarketingu PPC
90+
kampanii w social mediach
Osoby prowadzące własny biznes dobrze wiedzą, jak istotne jest pokazanie swojej działalności w Internecie. Nie ogranicza się to wyłącznie do posiadania własnej strony internetowej, na której prezentowana będzie oferta, dochodzą do tego jeszcze działania w obrębie SEM, czyli marketingu w wyszukiwarkach. Poza technikami SEO, w zakres tych czynności wchodzą jeszcze reklamy płatne. Co warto wiedzieć o Google Ads (kiedyś AdWords) i dlaczego warto się na nie zdecydować, prowadząc działalność? odpowiadamy:
Reklama Google Ads – co to jest?
Typy kampanii reklam Google Ads
Reklamy remarketingowe, czyli remarketing Google Ads – co to takiego?
Reklama Google Ads – od czego zacząć?
Reklamy Google Ads – dla kogo?
Dlaczego warto skorzystać z Google Ads?
Reklama Google Ads – co to jest?
Google Ads (dawniej znany pod nazwą Google AdWords) to system reklamowy, który zadebiutował w 2000 roku. Jest to właściwie jedyna forma promowania (odpłatna) swojego biznesu w wyszukiwarce Google. Internauci najczęściej znają ją pod postacią wyświetlanych nad wynikami organicznymi reklam tekstowych, choć to nie jest jedyna jej forma. Możliwości jest znacznie więcej, co zostanie omówione w dalszej części tekstu.
Typy kampanii w Google Ads
Google Ads podzielić można na kilka rodzajów. Najbardziej znane są reklamy w sieci wyszukiwania, tzw. Search. Określane są one jako płatne wyniki wyszukiwania, linki sponsorowane, płatne linki, czy płatne linki reklamowe. Są one wyświetlane w formie reklamy tekstowej i składają się z nagłówka, opisu, adresu URL i rozszerzenia (dodatkowe informacje).
Reklama pojawia się w wyszukiwarce po wpisaniu przez użytkownika odpowiednich słów kluczowych, jakie wcześniej ustawił (w dużym skrócie) reklamodawca. To, co charakterystyczne dla linków sponsorowanych, to forma płatności. Oparta jest ona na modelu PPC, czyli Pay Per Click. Oznacza to, że osoby, które zdecydują się na zainwestowanie w reklamę w Google, nie płacą za same jej wyświetlenia, a ponoszą koszty dopiero w momencie, gdy internauta kliknie link sponsorowany i przejdzie na stronę klienta. Google Ads charakteryzują się również sporą elastycznością w zakresie ustawień. Reklama może być targetowana na konkretne cechy lub zachowania osób, np. mieszkających w wybranym regionie. Możliwe jest również ustawienie wyświetleń w wybrane dni tygodnia lub nawet godziny. W dodatku takie linki sponsorowane trafiają do osób, które faktycznie są zainteresowane daną branżą, a to za sprawą różnego stopnia dopasowania słów kluczowych.
Płatne linki reklamowe mogą być wyświetlane nie tylko w samej wyszukiwarce Google. Możliwe jest również prezentowanie ich u partnerów sieci wyszukiwania, tzw. Display, czyli na stronach współpracujących w ramach projektu Google Adsense - zarabiających na prezentowaniu reklam Google AdSense kupionych przez innych użytkowników przez Google Ads.
Kolejnym rodzajem jest kampania w sieci reklamowej. Działania te określane są również jako GDN, czyli Google Display Network. Reklamy są wyświetlane przez serwisy należące do Google, głównie chodzi o Gmail i YouTube, ale i partnerów zewnętrznych. Mówiąc o reklamach w sieci GDN, wymienia się reklamy elastyczne, graficzne, angażujące i te wyświetlane w poczcie Gmail. Tego typu kampanie wyróżniają się dużym zasięgiem. Wiele osób decyduje się na nie, kiedy zależy im na zbudowaniu rozpoznawalności marki. W dodatku można je w ogromnym stopniu dopasować, np. by skierowane były do osób o wybranych zainteresowaniach.
Reklama w Internecie to także kampanie produktowe. Używa się dla nich również takich określeń jak reklamy produktowe, PLA (Product Listing Ads) czy GMC (Google Merchant Center). Skierowane są one głównie do osób, które prowadzą sklepy internetowe. Takie reklamy wyświetlają się na podobnej zasadzie co reklamy tekstowe. Użytkownicy poszukujący konkretnego produktu w sieci uzyskują w wynikach wyszukiwania reklamy, które odpowiadają ich zapytaniu. Są one uzupełnione o zdjęcie produktu, nazwę, opis, adres sklepu i cenę. Reklamy produktowe wyświetlają się nie tylko w wynikach wyszukiwania. Można je zauważyć również na stronach serwisów partnerskich Google. Jeżeli chodzi o ustawienia kampanii produktowych, w ich przypadku nie trzeba ręcznie dobierać słów kluczowych. Są one generowane w sposób automatyczny, dzieje się to na podstawie przesłanego pliku produktowego (Feed) do GMC. Na podstawie zawartych w nim treści, tworzone są słowa kluczowe.
Google Ads to również reklamy aplikacji. Zawierają one tzw. call to action, promują pobieranie określonej aplikacji. Tego typu reklamy wyświetlane są w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej oraz w aplikacjach.
Kolejnym rodzajem kampanii są reklamy wideo. Wyświetlane są one w serwisie YouTube i dostępne są w kilku formach. Wyróżnia się reklamy displayowe widoczne po prawej stronie przeglądarki, nakładki reklamowe w dolnej części okna filmu, reklamy wideo możliwe do pominięcia po 5 sekundach, reklamy wideo niemożliwe do pominięcia (mogą pojawiać się przed, w trakcie lub po filmie), reklamy w przerywnikach oraz karty sponsorowane (przeważnie są powiązane z treścią filmu). Kampanie wideo rozliczane są w oparciu o model CPV, czyli Cost Per View.
Reklamy remarketingowe, czyli remarketing Google Ads – co to takiego?
W kontekście Google Ads mówi się również o reklamach remarketingowych. Głównym celem remarketingu jest odzyskanie klientów, którzy byli na stronie klienta, ale nic nie kupili. Z tego względu, kampanie te skierowane są głównie do osób, które prowadzą sklepy internetowe, chcą zwiększyć sprzedaż lub ilość zapytań albo wzmocnić widoczność swojej marki w Internecie. Remarketing może pomóc w nakłonieniu, dać drugą szansę przez ponowne zachęcenie internauty do zakupu. Za pomocą dobrze przeprowadzonych kampanii remarketingowych szacuje się, że można odzyskać ponad połowę "porzuconych koszyków", więc jest o co walczyć.
Reklamy re-marketing-owe najczęściej pojawiają się w formie tekstowej lub graficznej. Działają one na zasadzie przypominania internaucie o danym produkcie, który chciał kupić lub oglądał. Najczęściej wyświetlane są w wynikach wyszukiwania, ale i na stronach, które należą do sieci reklamowej Google. Dobrze zaplanowana kampania remarketingowa zakłada wytypowanie użytkowników, którzy korzystali już ze strony klienta, dopasowanie do nich spersonalizowanych reklam i utworzenie specjalnych ofert. Poza klasycznym remarketingiem wyróżnia się jeszcze remarketing dynamiczny (cechuje się bardzo wysokim spersonalizowaniem) oraz Remarketing Customer Match (skierowany do klientów posiadających duże bazy mailingowe). Ponadto mówi się jeszcze o remarketingu wideo, którego reklamy wyświetlane są użytkownikom, którzy weszli w interakcję z filmami klienta lub z kanałem na YouTube.
Prawdopodobieństwo sfinalizowania porzuconych koszyków to nie jest jedyna zaleta remarketingu. Poprzez taką formę reklamy, można zachęcić użytkowników do kolejnych zakupów. Mało tego, remarketing jest też pomocny w budowaniu świadomości marki. Dużą zaletą jest również natychmiastowy efekt. Reklamy pojawiają się zaraz po uruchomieniu kampanii. Łatwo też dopasować reklamy i zmierzyć ich efektywność. Plusem jest również system rozliczeń w formie CPC, czyli opłata jest naliczana dopiero wtedy, kiedy internauta kliknie w reklamę. Remarketing w Google zwiększa wartościowy ruch na stronie, daje większe możliwości sprzedaży produktów i przyczynia się do budowania pozytywnej relacji z klientem.
Reklama Google Ads – od czego zacząć?
Google Ads jest właściwie dla każdego, dla każdej strony. Niektórzy podejmują decyzję o samodzielnym prowadzeniu kampanii, inni korzystają z doświadczonych agencji marketingowych. Prawidłowe zaplanowanie reklam w Google i tym samym większa ich skuteczność wymaga jednak posiadania ogromnej wiedzy, nie tylko z zakresu obsługi panelu Google Ads, ale też narzędzi analitycznych, np. do planowania słów kluczowych, optymalizacji kampanii reklamowych. Chcąc samodzielnie zajmować się kampaniami, trzeba więc liczyć się z tym, że możliwe będzie popełnianie błędów, a efekty wcale nie będą natychmiastowe, mało tego, prawdopodobnie nie wyciągniemy też właściwych wniosków. Większą skuteczność mogą zapewnić specjaliści, którzy posiadają udokumentowane doświadczenie do przeprowadzania kampanii Google Ads (dowodem jest badge Google Ads widoczny na naszej stronie - Google Partner).
Decydując się na samodzielne ustawianie reklam w Google, warto pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim należy ustalić cel reklamy w wyszukiwarce. Może to być sprzedaż, zdobycie potencjalnych klientów lub zwiększenie ruchu na stronie. Kolejnym krokiem jest wybranie właściwych słów kluczowych, co dla laików może na początku stanowić problem. Warto w tym celu korzystać z Planera Słów Kluczowych. Niezbędne jest także zadbanie o wygląd, użyteczność, czytelność, UX i call-action strony docelowej, do której będzie kierowała reklama. Najważniejsze, by internauta chciał zostać na niej dłużej. Istotny jest przy tym czas ładowania strony. Im dłużej będzie się ona „wgrywała", tym gorzej. Internauci muszą dostać informacje, których szukają, niemal natychmiast, w przeciwnym razie wyjdą/opuszczą stronę i przejdą do konkurencji. Ogromne znaczenie ma również treść reklamy. Warto przygotować kilka wersji i wybrać tę najlepszą, przeprowadzając np. testy A/B. Należy przy tym pamiętać o ograniczeniach w ilości znaków. Tekst reklamy ma być konkretny, ale i zachęcający do skorzystania z oferty. Wezwania call to action w przypadku reklam Google Ads bardzo wpływają na wyższą konwersję.
Reklamy Google Ads – dla kogo?
Reklamy w Google skierowane są głównie do osób, które chcą uzyskać szybki efekt, a przy tym trafić do konkretnej grupy odbiorców. W porównaniu do pozycjonowania strony (SEO), które też jest niezbędne, reklama płatna jest o wiele szybsza w efektach. Google Ads jest również dla osób, którym zależy na elastycznej kampanii, takiej, którą w każdym momencie będzie można zmienić i dopasować ją to ewoluującej oferty klienta. Najczęściej z Google Ads korzystają właściciele sklepów internetowych, jest to jeden ze sposobów, dzięki któremu można faktycznie zwiększyć sprzedaż na stronie.
Google Ads to także dobry sposób na reklamę biznesów, które są sezonowe. Mowa o takich usługach, które są popularne w określonym czasie w ciągu roku. Wówczas nie ma potrzeby opłacania reklam przez cały rok, a jedynie wtedy, kiedy jest największe zainteresowanie konkretnymi usługami lub możliwa jest realizacja (np. "instruktor narciarstwa" wymaga śniegu).
Reklama w Google sprzyja wprowadzaniu na rynek nowych produktów i usług. Dzięki niej można skupić się jedynie na innowacyjnej ofercie i dotrzeć z nią do zainteresowanej grupy odbiorców. To także zwiększa widoczność w Internecie, na czym każdemu klientowi przecież zależy.
Dlaczego warto skorzystać z Google Ads?
Google Ads ma wiele zalet. Jak już zostało wspomniane, wśród nich wymienia się niemal natychmiastowe efekty. Po ustawieniu w odpowiedni sposób kampanii, ta zaczyna już działać. Doświadczonemu specjaliście wystarczy czasami kilkadziesiąt minut, by już móc obserwować pierwsze rezultaty. Bardzo szybko firma może znaleźć się w najpopularniejszej na całym świecie wyszukiwarce.
Dla wielu osób zaletą Google Ads jest również pełna kontrola nad kampaniami. Klienci sami ustalają budżet i czas trwania kampanii. Właściwie w każdej chwili można ją wyłączyć i włączyć od nowa. Tu pojawia się kolejna korzyść reklam w wyszukiwarce - chodzi o możliwość modyfikacji, jeśli widać, że aktualne ustawienia nie dają zadowalających rezultatów. Zaletą jest również sam sposób płatności za kampanie reklamowe. Nie trzeba od razu ponosić kosztów, a dopiero w momencie, kiedy uzyskany zostanie zakładany efekt, np. kliknięcie w reklamę.
Google Ads pozwala również na precyzyjne kierowanie reklamami. Dzięki temu klient ma możliwość dotarcia ze swoją ofertą do grupy zainteresowanych osób, co z kolei prędzej przełoży się np. na sprzedaż. Kampaniami Google Ads można kierować behawioralnie (skupiając się na konkretnych zainteresowaniach, zachowaniach, wyszukiwanych frazach, remarketingu), kontekstowo (biorąc pod uwagę konkretne słowa kluczowe lub tematy stron) oraz automatycznie (przy pomocy Machine Learning Google lub dynamicznie przez dopasowanie tzw. DSA).
Google Ads to także dostępność do różnego rodzaju reklamy. W grę wchodzą nie tylko reklamy tekstowe, ale również omawiane powyżej formy graficzne czy produktowe. Za ich pomocą łatwiej dotrzeć do użytkowników w konkretnych branżach, np. do osób zainteresowanych zakupami w sklepie internetowym.
Zaletą reklam w Google jest również to, że są one skierowane zarówno do osób prowadzących biznesy lokalne, jak i globalne. Z powodzeniem można ustawić kampanie reklamowe mające dotrzeć do użytkowników zamieszkujących konkretny region, jak i do internautów na terenie całego kraju lub nawet wielu państw. To sprawia, że tak naprawdę każda osoba, która chce dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów przez Internet, ma na to realne szanse.
kampania Google Ads dla Twojej strony
porozmawiajmy o uruchomieniu kampanii reklamy Google Ads (AdWords) aby zwiększyć ruch na Twojej stronie
skontaktuj się z nami, aby szybko zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej poprzez kampanie cpc Google Ads w wyszukiwarce Google.
dowiedz się: co to jest i ile kosztuje reklama Google, kampania wyników płatnych Google Ads, AdWords? jak działają reklamy w Google, jak uruchomić płatne reklamy w wyszukiwarce Google?