BIZZIT S.A.Leszczynowa 20/7, 40-750 Katowice
biuro: Pn-Pt 7:00-15:00
Agencja SEO Katowice, ĹlÄ sk
: reklama w Google Ads, marketing internetowy, content marketing, tworzenie i pozycjonowanie stron Katowice, Warszawa ...pozycjonowanie caĹa Polska! Bizzit S.A. to Mistrz Polski w pozycjonowaniu stron juĹź w 2008 roku!Pozycjonowanie to okreĹlenie, ktĂłre ma dosyÄ szeroki zasiÄg, odnosi siÄ do wielu branĹź, jednak to marketing poĹwiÄca mu najwiÄcej uwagi. Mowa tu zarĂłwno o tradycyjnych strategiach marketingowych, jak i tych bardziej nowoczesnych, realizowanych w Internecie, czyli pozycjonowanie SEO/SEM, z pozycjonowaniem stron internetowych wĹÄ cznie. Czym wiÄc jest pozycjonowanie i jakie ma ono znaczenie wĹaĹnie w kontekĹcie pozycjonowania stron internetowych?
Na czym polega pozycjonowanie w Internecie?
Czym jest marketing w wyszukiwarkach internetowych?
Pozycjonowanie w tradycyjnych strategiach marketingowych
Na czym polega pozycjonowanie w Internecie?
Pozycjonowanie stron internetowych ma ten sam cel, co pozycjonowanie np. w marketingu tradycyjnym. Za pomocÄ
okreĹlonych technik, dana witryna staje siÄ bardziej rozpoznawalna, wyróşnia siÄ na tle konkurencji, internauci chÄtnie dokonujÄ
na niej zakupĂłw lub szukajÄ
odpowiednich dla siebie usĹug czy samych treĹci. Efektem pozycjonowania jest zapewnienie stronie internetowej jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce. To, na jakim miejscu znajduje siÄ witryna w wynikach wyszukiwania, nie jest dzieĹem przypadku. Odpowiada za to algorytm wyszukiwarki, ktĂłrego zaĹoĹźenia nie sÄ
do koĹca rozpowszechniane. Pozycjonerzy (czyli osoby zajmujÄ
ce siÄ pozycjonowaniem stron) wiedzÄ
jednak, co naleĹźy zrobiÄ, aby strona internetowa zbliĹźaĹa siÄ do najlepszych pozycji, znalazĹa siÄ w TOP 3 lub TOP 10. NiezbÄdne jest przeprowadzenie odpowiednich dziaĹaĹ, podobnie jak w marketingu tradycyjnym.
Na pozycjÄ strony internetowej w wynikach wyszukiwania majÄ wpĹyw czynniki zwiÄ zane z dziaĹaniem serwisu i jakoĹÄ treĹci (czynniki on-site), a takĹźe z popularnoĹciÄ strony w sieci (cytowania oraz czynniki off-site). Oznacza to, Ĺźe chcÄ c jak najlepiej wypozycjonowaÄ stronÄ, konieczne jest zadbanie o unikalne teksty, dobĂłr odpowiednich sĹĂłw kluczowych, optymalizacjÄ kodu, zwiÄkszenie liczby odnoĹnikĂłw do strony, obecnoĹÄ w social mediach, a nawet poprawienie szybkoĹci Ĺadowania strony. Nie bez znaczenia jest teĹź optymalizacja plikĂłw zdjÄciowych i wideo. OkreĹla siÄ to jako Image SEO i Video SEO. Konieczne jest zadbanie o nazewnictwo tych plikĂłw, ktĂłre uwzglÄdni rĂłwnieĹź konkretne frazy kluczowe.
W marketingu zagranicznym wszystkie te dziaĹania okreĹla siÄ jako SEO (Search Engine Optimization), ktĂłre jest czÄĹciÄ marketingu w wyszukiwarkach internetowych (Search Engine Marketing). W Polsce odróşnia siÄ pozycjonowanie od optymalizacji. Zgodnie z tym zaĹoĹźeniem, pozycjonowaniem nazywa siÄ wszystkie dziaĹania, ktĂłre prowadzone sÄ poza stronÄ internetowÄ (off-page), natomiast optymalizacja to ingerowanie w budowÄ, strukturÄ i treĹÄ witryny (on-page).
Doprecyzowaniem geograficznym jest pozycjonowanie lokalne, czyli dziaĹania SEO zwiÄ zane z wynikami lokalnymi. Co to sÄ wyniki lokalne? To wyniki zapytania, pod ktĂłrym Google rozumie potrzebÄ otrzymania najbliĹźszych geograficznie (w stosunku do geolokalizacji naszego urzÄ dzenia) wynikĂłw zwiÄ zanych z adresami, pod ktĂłrymi oferowane sÄ usĹugi czy produkty. PrzykĹad? Gdy chcemy wyszukaÄ AgencjÄ SEO a nasze urzÄ dzenie z ktĂłrego wyszukujemy (np.telefon) bÄdzie w Katowicach, to Google skojarzy zapytanie z biznesami lokalnymi i poda wyniki ze stronami Agencji SEO z Katowic. Wyniki dotyczÄ mapek, ale teĹź z duĹźym pokryciem, wynikĂłw naturalnych. MoĹźna teĹź zapytaÄ wprost dodajÄ c miasto, czyli Agencja SEO Katowice - wtedy Google otrzyma jasny sygnaĹ co do regionu (Katowice), ktĂłrego majÄ dotyczyÄ wyniki, ktĂłre czÄsto sÄ podobne jak byĹmy zapytali Google'a nie dodajÄ c miasta do frazy wyszukiwania.
Czym jest marketing w wyszukiwarkach internetowych?
SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych to wszelkie dziaĹania promocyjne w sieci, za pomocÄ ktĂłrych strona ma uzyskaÄ jak najlepsze wyniki. Dzieje siÄ to poprzez wykonanie odpowiedniego pozycjonowania i optymalizacji witryny, ale teĹź przez prowadzenie kampanii linkĂłw sponsorowanych.
SEM to nie tylko SEO, ale rĂłwnieĹź PPC, czyli pĹatna reklama internetowa. ChcÄ
c przeprowadziÄ kampaniÄ reklamowÄ
w najbardziej rozpoznawalnej wyszukiwarce na Ĺwiecie, naleĹźy zdecydowaÄ siÄ na Google Ads. Charakterystyczny dla tej formy reklamy jest sposĂłb pĹatnoĹci. Klient pĹaci za niÄ
dopiero po klikniÄciu internauty na reklamÄ. Same wyĹwietlenia nie sÄ
pĹatne. ZaletÄ
Google Ads jest to, Ĺźe efekty pojawiajÄ
siÄ wĹaĹciwie od razu. Po ustaleniu i zatwierdzeniu kampanii pĹatne wyniki w wyszukiwarce wyĹwietlajÄ
siÄ niemal natychmiast i sÄ
widoczne nad wynikami organicznymi. Szybka reklama nie oznacza jednak optymalnej finansowo, dlatego aby wszystko byĹo w dobrych proporcjach finansowych, trzeba kampaniÄ prowadziÄ we wspĂłĹpracy ze specjalistÄ
od kampanii w wyszukiwarce Google.
Marketing internetowy nie koĹczy siÄ jedynie na SEO i SEM. ProwadzÄ c wĹasny biznes, warto zainteresowaÄ siÄ pojÄciem Search Engine Reputation Management, czyli SERM. Jest to zarzÄ dzanie reputacjÄ w wyszukiwarkach. W znacznej mierze odnosi siÄ ono do strategii pozycjonowania w marketingu tradycyjnym. Chodzi o zbudowanie lub poprawienie wizerunku okreĹlonej firmy lub samego produktu, z tym Ĺźe ma siÄ to odbyÄ w sieci. W obecnych czasach, kiedy przed podjÄciem decyzji o zakupie produktu lub skorzystaniem z usĹug danego przedsiÄbiorstwa, internauta sprawdza wszystko w sieci, kwestia SERM i zadbanie o pozytywny wizerunek marki, staje siÄ kluczowe dla powodzenia biznesu.
Pozycjonowanie w tradycyjnych strategiach marketingowych
A jak wyglÄ da pozycjonowanie w nieco szerszym ujÄciu? W tradycyjnym marketingu nazywane tak sÄ strategie, ktĂłre majÄ na celu zwiÄkszenie widocznoĹci danego produktu, wpĹyniÄcie na ĹwiadomoĹÄ konsumentĂłw na temat danej marki. DziÄki okreĹlonym technikom ksztaĹtowany jest wizerunek firmy, gĹĂłwnym zadaniem marketingowcĂłw staje siÄ wyróşnienie marki na tle ogromnej konkurencji. Tym wĹaĹnie jest pozycjonowanie w marketingu. Konsument zostaje zachÄcony do skorzystania z usĹug lub produktĂłw konkretnej firmy. Dzieje siÄ to za pomocÄ wyróşniania marki w oryginalny sposĂłb i przy wykorzystaniu pozytywnych skojarzeĹ z niÄ zwiÄ zanych. Aby jednak mĂłc przeprowadziÄ efektywne pozycjonowanie w marketingu, konieczne jest zbadanie preferencji konsumentĂłw.
W marketingu tradycyjnym do pozycjonowania uĹźywa siÄ konkretnych strategii. NiektĂłre z nich odnoszÄ siÄ do konkurencji, wĂłwczas wykorzystuje siÄ w nich porĂłwnania bezpoĹrednie do innych marek. CzÄsto stosowane jest pozycjonowanie ze wzglÄdu na cechy, wtedy podkreĹla siÄ te atrybuty produktu, ktĂłrych brakuje w ofercie konkurencji. WĹrĂłd innych strategii marketingowych wyróşnia siÄ jeszcze pozycjonowanie ze wzglÄdu na pochodzenie produktu, korzyĹci funkcjonalne, kategoriÄ produktĂłw, sposĂłb korzystania i przeznaczenie, a takĹźe jakoĹÄ i cenÄ.
ChcÄ c wypozycjonowaÄ okreĹlonÄ markÄ, stosuje siÄ czÄsto strategiÄ lidera. Dana firma okreĹlana jest jako czoĹowy przedstawiciel w danej branĹźy. Ponadto wyróşnia siÄ technikÄ zróşnicowanej oferty, zgodnie z ktĂłrÄ konsumenci majÄ kilka moĹźliwoĹci wyboru, metodÄ naĹladowczÄ , w ktĂłrej wykorzystuje siÄ do pozycjonowania znane juĹź na rynku produkty oraz strategiÄ bĹÄkitnego oceanu, ktĂłra dotyczy wprowadzania czegoĹ nowatorskiego, czego Ĺźadna firma nie miaĹa jeszcze w ofercie.
W pozycjonowaniu marek i produktĂłw waĹźnÄ funkcjÄ peĹni grupa docelowa. Musi zostaÄ ona okreĹlona nie tylko ze wzglÄdu na lokalizacjÄ, wiek czy pĹeÄ, ale teĹź naleĹźy skupiÄ siÄ na cechach osobowoĹciowych, ktĂłre mogÄ byÄ odpowiedzialne za zdecydowanie siÄ na zakup produktu okreĹlonej marki. Mowa o zachowaniach konsumenckich, motywach zakupowych czy upodobaniach.
Chcesz rozpoczÄ Ä pozycjonowanie strony? Zapraszamy!
Z roku na rok rozwija siÄ przedsiÄbiorczoĹÄ na ĹlÄ sku. Przybywa firm, zwĹaszcza takich, ktĂłre prowadzone sÄ przez osoby fizyczne. Co ciekawe, wĹrĂłd branĹź, ktĂłre majÄ najwiÄkszy potencjaĹ, sÄ te zwiÄ zane z technologiÄ . Z pewnoĹciÄ uprzemysĹowiony mocno region, jego historia, nie pozostaĹy bez wpĹywu na ĹwiadomoĹÄ ludzi, ktĂłrzy we krwi majÄ przedsiÄbiorczoĹÄ, ale i zamiĹowanie do technologii oraz wszelkich innowacji, takĹźe jeĹli chodzi o pozycjonowanie wĹasnej strony internetowej.
WĹaĹnie dlatego ĹlÄ
zacy tak chÄtnie stawiajÄ
na wĹasne biznesy. Nie tylko zwiÄ
zane z technologiÄ
, ale i z innymi branĹźami, w tym np. z usĹugami. ĹlÄ
sk z uwagi na swoje zurbanizowanie, jest teĹź Ĺwietnym miejscem na testowanie rozwiÄ
zaĹ. Nie ma co siÄ oszukiwaÄ â ma on bardzo duĹźy rynek zbytu. Ĺwiadczy o tym takĹźe to, Ĺźe tutaj swoje siedziby otwierajÄ
firmy bÄdÄ
ce Ĺwiatowymi gigantami. DoceniajÄ
to, Ĺźe region jest tak dobrze skomunikowany. ZarĂłwno z caĹym krajem, jak i pomiÄdzy wiÄkszymi miastami, jak Katowice, Gliwice, ChorzĂłw, Bytom, Zabrze. Nie mĂłwiÄ
c o mniejszych miejscowoĹciach, ktĂłre rĂłwnieĹź sÄ
dobrze poĹÄ
czone infrastrukturÄ
ĹlÄ
skÄ
np. Tychy, Rybnik, Sosnowiec i inne.
Katowice â centrum Metropolii ĹlÄ skiej
OczywiĹcie najwaĹźniejszym miastem w regionie sÄ Katowice. Katowice â 300-tysiÄczne miasto â to w koĹcu serce caĹej Metropolii GĂłrnoĹlÄ sko-ZagĹebiowskiej. W jej skĹad wchodzi aĹź 41 miast i gmin, ktĂłre w zasadzie zamieszkuje ponad 2 miliony osĂłb. Dawniej Katowice kojarzone byĹy gĹĂłwnie z gĂłrnictwem i przemysĹem ciÄĹźkim. Dzisiaj siÄ to zmienia. To wĹaĹnie serce Metropolii staje siÄ prÄĹźnym oĹrodkiem gospodarczym. RozwĂłj biznesu na ĹlÄ sku bywa jednak stosunkowo trudny. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na konkurencyjnoĹÄ. Potrzebny jest dobry pomysĹ, by mĂłc wypromowaÄ swojÄ firmÄ, stronÄ internetowÄ . Reklama lokalna bywa stosunkowo problematyczna. Udaje siÄ jÄ jednak przeprowadziÄ. Jak?
Jak promowaÄ, pozycjonowaÄ lokalny biznes? ...czyli pozycjonowanie Katowice
OczywiĹcie dla wielu osĂłb, sposobem na promowanie lokalnego biznesu sÄ
tradycyjne metody, takie jak ulotki, banery, nadruki na samochodach, a nawet reklama w prasie lub w radiu. OczywiĹcie, sÄ
to sposoby, ktĂłre zawsze lepiej wdroĹźyÄ niĹź nie, zwĹaszcza jak ma siÄ siedzibÄ firmy, w ktĂłrej Ĺwiadczy siÄ dane usĹugi obsĹugujÄ
c bezpoĹrednio klienta. PrzykĹadowo, w ten sposĂłb moĹźna promowaÄ restauracjÄ, sklep, warsztat samochodowy, biuro rachunkowe lub kancelariÄ. Jednak niekoniecznie w Katowicach czy w innych ĹlÄ
skich miastach bÄdzie Ĺatwo reklamowaÄ w ten sposĂłb usĹugi, takie jak wykonywanie remontĂłw, sprzedaĹź lub wdraĹźanie oprogramowania. WĹaĹnie dlatego lepiej postawiÄ na marketing internetowy, w tym â na pozycjonowanie lokalne. Dlaczego to takie waĹźne?
Pozycjonowanie stron ĹlÄ sk
Pozycjonowanie firmy to nic innego jak dziaĹania, ktĂłre majÄ na celu uzyskanie moĹźliwie jak najwyĹźszej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google. Np. gdy naprawiasz samochody, to klient wpisujÄ c frazÄ: "mechanik samochodowy ĹlÄ sk", powinien w pierwszych wynikach, najlepiej na mapach Google, znaleĹşÄ stronÄ Twojej firmy. Jak to osiÄ gnÄ Ä? WĹaĹnie zlecajÄ c pozycjonowanie strony firmy. Jednak waĹźne jest to, by wĹaĹnie prowadzÄ c biznes w regionie, mieĹcie, postawiÄ na pozycjonowanie lokalne. Dlaczego? W sytuacji, gdy ma siÄ firmÄ, ktĂłrej dziaĹalnoĹÄ opiera siÄ na sprzedaĹźy lub usĹugach lokalnych, trzeba sfokusowaÄ swoje dziaĹania na dany region geograficzny.
OczywiĹcie w ramach e-marketingu moĹźliwe jest pozycjonowanie w Katowicach, na ĹlÄ sku, firmy z kaĹźdej branĹźy. Nie tylko z takiej, ktĂłra ma zasiÄg lokalny, choÄ czÄsto wĹaĹnie tak siÄ myĹli o tego typu dziaĹaniach. Istotne jest to, gdzie firma ma siedzibÄ, ale jeĹli dziaĹa szerzej, bo jej usĹugi sÄ skierowane na caĹÄ PolskÄ, to wcale nie oznacza, Ĺźe nie moĹźe postawiÄ na pozycjonowanie strony na Katowice, czy na wojewĂłdztwo ĹlÄ skie. To moĹźe byÄ tylko czÄĹÄ kampanii marketingu internetowego, zwĹaszcza jeĹli firma ma zarĂłwno sklepy stacjonarne w miastach, jak i sklep internetowy online.
Pozycjonowanie stron Katowice
PosiadajÄ
c firmÄ w Katowicach, szuka siÄ sposobĂłw na to, by przede wszystkim pozyskaÄ klientĂłw lokalnych. Zgodnie z tym, co pisaliĹmy juĹź wyĹźej â stolica Metropolii jest miejscowoĹciÄ
, w ktĂłrej powstaje wiele firm. Trzeba wiÄc sposobu na to, by wyróşniÄ siÄ spoĹrĂłd wszystkich. Takich jak nasze strony www w Katowicach jest wiele. Potrzebne jest takie zaplanowanie kampanii e-marketingowych, by wĹrĂłd wszystkich wyjĹÄ na prowadzenie.
ZlecajÄ c pozycjonowanie lokalne w Katowicach, trzeba siÄ liczyÄ z tym, Ĺźe na efekty przyjdzie dĹugo poczekaÄ. Konkurencja jest duĹźa, a co wiÄcej rĂłwnieĹź nie Ĺpi i dokĹada wszelkich staraĹ, by byÄ przed innymi. Tak wiÄc pozycjonowanie w Katowicach moĹźe byÄ wyzwaniem, ale teĹź duĹźÄ wartoĹciÄ z bardzo opĹacalnymi efektami, gdy juĹź znajdziemy siÄ wysoko w wynikach, w szczegĂłlnoĹci na mapkach Google.
ZlecajÄ c prace, warto zaczÄ Ä od audytu strony. PomoĹźe w poznaniu sĹabych i mocnych stron Twojego serwisu www. Pozycjonowanie stron w Katowicach czÄsto zaczyna siÄ od technicznej optymalizacji strony. JuĹź drobne poprawki na stronie mogÄ sprawiÄ, Ĺźe w wynikach wyszukiwania osiÄ gniemy pierwsze sukcesy. Strona zacznie siÄ pokazywaÄ wyĹźej w Google, co pozwoli na wprowadzenie dalszych systematycznych poprawek i dziaĹaĹ, ktĂłre polepszÄ jej wyniki oraz ugruntujÄ jej pozycjÄ. W przeciwieĹstwie do pĹatnej reklamy w Google, dziaĹania te niewiele kosztujÄ , a efekty powinny utrzymywaÄ siÄ dĹugo.
Pozycjonowanie strony w Katowicach najlepiej jest zleciÄ agencji SEO. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na to, Ĺźe pracujÄ cy w niej ludzie majÄ róşne zdolnoĹci, a caĹy zespóŠoptymalnie je wykorzystuje dla wspĂłlnych prac nad stronÄ klienta. DziÄki temu kaĹźdy daje od siebie to, co najlepsze, by w efekcie pozycjonowanie strony internetowej na Katowice byĹo skuteczne. Dla niektĂłrych branĹź szczegĂłlnie waĹźne jest teĹź, by postawiÄ na firmÄ pozycjonujÄ cÄ strony dziaĹajÄ cÄ w Katowicach, poniewaĹź dla niektĂłrych zadaĹ waĹźna jest bezpoĹrednia znajomoĹÄ miasta i okolicy
Agencja SEO z Katowic dobrze bÄdzie znaĹa rynek na ĹlÄ sku i wie, co najlepiej siÄ sprawdzi. ChociaĹź wielu uwaĹźa, Ĺźe przy marketingu internetowym wcale nie jest waĹźne, czy firma, ktĂłra siÄ nim zajmuje, ma swojÄ siedzibÄ w Katowicach lub okolicach, mimo to lepiej to uwzglÄdniÄ.
OczywiĹcie, w sytuacji, gdy prowadzi siÄ biznes w Chorzowie, wiÄkszoĹÄ przedsiÄbiorcĂłw bÄdzie chciaĹa postawiÄ na firmÄ ze swojego miasta. WpisujÄ c "pozycjonowanie ChorzĂłw" w Google moĹźna znaleĹşÄ firmy, ktĂłre zajmujÄ siÄ pozycjonowaniem i majÄ swoje siedziby w Chorzowie. SÄ teĹź i takie oferty pozycjonowania stron z Chorzowa, ktĂłre pochodzÄ od freelancerĂłw i agencji, ktĂłrzy nie majÄ siedziby w Chorzowie czy w ogĂłle â na ĹlÄ sku, ale chcÄ zajÄ Ä siÄ pozycjonowaniem lokalnym firm tam dziaĹajÄ cych.
Nie inaczej jest w przypadku innych miast, jak na przykĹad Gliwic. Wiadomo, Ĺźe pozycjonowanie lokalne jest waĹźne zarĂłwno dla przedsiÄbiorcĂłw, jak i konsumentĂłw. Na frazy zwiÄ zane z okreĹlonÄ lokalizacjÄ , pragnie zarĂłwno "wypadaÄ" firma, ale i klient chce, by po wpisaniu "pozycjonowanie Gliwice", pojawiĹy siÄ strony agencji SEO wĹaĹnie z tego miasta, a nie z Warszawy. Pozycjonowanie w Gliwicach warto wiÄc zleciÄ firmie, ktĂłra wie, jaki potencjaĹ ma lokalne SEO. ZwĹaszcza sprawdza siÄ to przy branĹźach usĹugowych. Pozycjonowanie stron w Gliwicach moĹźe przyjÄ Ä rĂłwnieĹź formÄ promocji na frazy zwiÄ zane z caĹym wojewĂłdztwem, ale oczywiĹcie nie zawsze bÄdzie to opĹacalne. Wiele zaleĹźy od specyfiki biznesu, dopasowania do regionu, do oferty i do samego budĹźetu na pozycjonowanie.
Pozycjonowanie w Chorzowie nie bÄdzie wcale Ĺatwiejsze niĹź na przykĹad w Katowicach, mimo, Ĺźe ChorzĂłw jest mniejszym miastem. Ale w przypadku wojewĂłdztwa ĹlÄ skiego jest jeszcze dodatkowe utrudnienie, wĹaĹnie w postaci aglomeracji. MieszkaĹcy jednego miasta czÄsto pracujÄ w innym. CzÄsto danej usĹugi, oferty mogÄ szukaÄ w dwĂłch miejscowoĹciach, w zaleĹźnoĹci od oczekiwaĹ, ale i cen, a takĹźe tego, co wskaĹźe im Google.
PrzykĹadowo, nie zawsze pozycjonowanie w Piekarach ĹlÄ skich moĹźe byÄ skuteczne z uwagi na niewielkÄ iloĹÄ mieszkaĹcĂłw. Czasami lepiej rozszerzyÄ zakres lokalnego pozycjonowania. PrzecieĹź z usĹug w Piekarach ĹlÄ skich skorzystaÄ mogÄ mieszkaĹcy Bytomia i na odwrĂłt. Warto wiÄc, prowadzÄ c biznes na ĹlÄ sku, skupiÄ siÄ nie tylko na promocji lokalnej z uwzglÄdnieniem miasta, ale i miejscowoĹciach oĹciennych, a nawet â caĹego wojewĂłdztwa.
Dobra firma pozycjonujÄ ca z Katowic, ze ĹlÄ ska â jak wybraÄ?
Pozycjonowanie stron to dzisiaj zajÄcie, ktĂłrym zajmujÄ
siÄ zarĂłwno freelancerzy, jak i agencje SEO. OczywiĹcie kluczowe jest to, czy ich dziaĹania sÄ
skuteczne. Jednak nie zawsze da siÄ to sprawdziÄ, zanim postawi siÄ na danego wykonawcÄ. Owszem, dla wielu istotne jest to, czy dana firma pozycjonujÄ
ca moĹźe pochwaliÄ siÄ dobrymi opiniami. Czasami dowodem na skutecznoĹÄ sÄ
statystyki, case study, referencje, opinie klientĂłw.
Firmy pozycjonujÄ ce majÄ rĂłwnieĹź róşny zakres dziaĹaĹ. SÄ takie, ktĂłre zajmÄ siÄ analitykÄ , ale teĹź samodzielnie wniosÄ poprawki na stronie i zoptymalizujÄ sĹowa kluczowe, ale nie bÄdÄ w stanie we wĹasnym zakresie zajÄ Ä siÄ tworzeniem treĹci na stronÄ czy pracami w zakresie link buildingu lub marketingu szeptanego.
Dzisiaj dobra firma pozycjonujÄ ca to czÄsto nie tylko sam programista, ktĂłry potrafi dziÄki narzÄdziom poznaÄ lepiej stronÄ klienta i wprowadziÄ w niej poprawki, ale najczÄĹciej to caĹy zespóŠspecjalistĂłw SEO/SEM, czyli agencja interaktywna. Co to oznacza? Osoby zajmujÄ ce siÄ pozycjonowaniem stron, tak lokalnie, jak i bardziej "globalnie", to team analitykĂłw, programistĂłw, webmasterĂłw, copywriterĂłw oraz osĂłb odpowiedzialnych za kreacjÄ, pomysĹy, wdroĹźenia oraz kontakty z Wami - klientami.