Co potrzebuje agencja SEO gdy rozpoczyna pozycjonowanie strony?

Mawia się, że jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz. Zdecydowanie zgadzamy się z tym stwierdzeniem, a na dowód tego możemy zaznaczyć, że wyszukiwarka Google dziennie odnotowuje ponad 3,5 miliarda zapytań. Jak więc być w niej widocznym? Otóż można współpracować z agencją SEO, która zajmuje się pozycjonowaniem. Dzisiaj omówimy kwestie tego, czego agencja potrzebuje, rozpoczynając te działania.

Od czego agencja SEO rozpoczyna pozycjonowanie?

Pierwszym krokiem, który przeprowadzony jest na początku współpracy agencji SEO z nowym lub potencjalnym klientem, jest szczegółowy wywiad. Klient nakreśla charakterystykę swojego biznesu oraz zaznacza cele, na jakich mu zależy. Przedstawiciele agencji uzgadniają profil klienta, grupę docelową, słabe i mocne strony jego oferty oraz efekt współpracy. Informacje te pozwolą na opracowanie strategii działania dostosowanej do potrzeb i działań klienta.

A co jeszcze jest potrzebne do przeprowadzania skutecznych działań? Otóż dostępy, dodatkowe informacje na starcie pozycjonowania strony to przede wszystkim uzyskanie dostępu do CMS strony internetowej klienta, wizytówki Google, Google Search Console, a także Google Analytics. Oczywiście klient nie musi wiedzieć wszystkiego i jeśli nie potrafi konkretnie wskazać poszczególnych informacji, to agencja SEO pomaga i pracuje na tym, co otrzymała.

Jakie działania podejmowane są przez agencję SEO?

Agencja SEO podczas pozycjonowania danej strony internetowej wdraża szereg kompleksowych działań, dzięki, którym poprawia się widoczność klienta w wynikach wyszukiwania. Dobrą praktyką jest rozpoczęcie od audytu, który pozwoli na wskazanie błędów, niedociągnięć oraz kwestii wymagających poprawek.

Kolejnym elementem jest skuteczny copywriting, dzięki któremu roboty wyszukiwarki będą w stanie zrozumieć tematykę serwisu. Teksty tworzone są z wykorzystaniem wiedzy na temat fraz kluczowych, które pozwalają na zwiększenie widoczności w internecie. Ponadto nie sposób nie wspomnieć o linkbuildingu, czyli zespole działań prowadzących do pozyskania przychodzących linków. Jakościowe linkowanie ma ogromny wpływ na SEO.

Czym jeszcze zajmuje się agencja SEO podczas pozycjonowania?

Oprócz wyżej wymienionych działań agencja SEO zajmuje się również wprowadzaniem poprawek technicznych, od których zależeć może pozycja strony klienta w wynikach wyszukiwania. Do zadań tych należą takie czynności, jak:

  • sprawdzenie i poprawa meta-title oraz meta-description,
  • analiza i dopasowanie nagłówków h1,
  • poprawny opis altów obrazów.

Jak widać, działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej są szerokie i obejmują wiele płaszczyzn. Chcąc zaistnieć w organicznych wynikach wyszukiwania, warto zdać się na wiedzę doświadczonej agencji SEO. A co Wy myślicie o pozycjonowaniu stron internetowych? Działacie sami, czy zlecacie to specjalistom? Dajcie znać!

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz