Czy content marketing jest potrzebny?

Dlaczego tyle mówi się dziś o marketingu treści? Obecnie niemal każda firma kładzie ogromny nacisk na kwestie reklamy. Blog na stronie firmowej czy wysyłane do klienta newslettery to podstawa funkcjonowania – content is a king, i nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości. Jakie dokładnie są cele content marketingu?

Jaki jest cel content marketingu?

Możemy wyróżnić kilka głównych celów content marketingu:

  • przypływ nowych klientów pozyskanych z leadów,
  • zbudowanie i umocnienie zaufania do marki i zwiększenie jej świadomości wśród klientów,
  • zwiększenie widoczności marki w wyszukiwarce,
  • regularne zwiększanie ruchu na stronie internetowej, co przekłada się na większą ilość zamówień.

Warto zaznaczyć, że content marketing jest ważny przede wszystkim dlatego, że odpowiednio dobrana treść działa jak swego rodzaju kotwica, która osadza naszą stronę internetową w wyszukiwarce. Dzięki na bieżąco aktualizowanym treściom możemy zdobyć dobre miejsce w wynikach Google, co przełoży się na konkretne wyniki finansowe.

Inboud marketing i outboud marketing

Z zagadnieniem contentu, łączy się w sposób nierozerwalny pojęcie outbound i inbound marketingu. Nazwy te w dużym skrócie określają marketingową strategię docierania do klienta. Outbound marketing to tak zwany „marketing wychodzący”, który, jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie sam „znajdować klienta” i budować świadomość marki poprzez reklamę czy promocję. Natomiast inbound marketing to takie działania, które mają ułatwić odbiorcom samodzielne docieranie do treści, jakie chcemy przekazać. Choć w kontekście content marketingu obydwie strategie mają zastosowanie, to eksperci są obecnie zgodni co do tego, że jednak to inbound marketing jest najbliższy marketingowi treści. W contencie chodzi bowiem o to, żeby tworzyć treści jak najmocniej dopasowane do klienta, które są jednocześnie precyzyjne, ciekawe i inspirujące.

Czym jest marketing wirusowy?

Ciekawym zagadnieniem w kontekście content marketingu jest marketing wirusowy, inaczej viral marketing. Jest to technika sprzedażowa, która polega na dotarciu do klienta niejako pośrednio – budowanie świadomości marki polega tutaj na systemie poleceń, przekazywaniu informacji o ofercie przez zaufaną osobę. Viral marketing związany jest z marketingiem szeptanym i opiera się na zbudowaniu zaufania klientów poprzez realne polecenia od zadowolonych odbiorców. W kontekście content marketingu możemy mówić o marketingu wirusowym jako o strategii, która zakłada budowanie świadomości marki na przykład za pomocą contentu zewnętrznego, to jest współpracy z influencerami czy poprzez wysyłanie newsletterów, ale także wskazując na skutki, jakie generują działania związane z contentem wewnętrznym, jak choćby wpisy na social mediach.

Marketing treści a SEO

Content marketing jest powiązany z SEO bardzo mocno. To dzięki odpowiednio dopasowanej treści, która zawiera słowa kluczowe i linkowanie, budujemy moc konkretnej strony i jej widoczność w wyszukiwarce. Dodatkowymi działaniami są wszystkie kwestie związane z kreacją marki, które mogą mieć miejsce także poza Internetem (są to na przykład różnego rodzaju ulotki czy broszury w formie papierowej). Pozycjonowanie stron to jedno z najważniejszych zadań, które stoi przed każdym przedsiębiorcą. SEO copywriting jest z tym zagadnieniem mocno związany – więcej o zasadach tworzenia treści pod pozycjonowanie przeczytasz na naszym blogu.

Natomiast działania związane z kreacją i budowaniem świadomości marki mają duży związek z badaniem potrzeb klienta i dopasowaniem języka do grupy docelowej – tutaj bardzo pomocna będzie koncepcja persony, czyli „wyimaginowanego” odbiorcy, do którego adresujemy nasz produkt.

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz