Czy opinie klientów wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

Jesteś właścicielem strony internetowej i zastanawiasz się, jakie jeszcze działania warto podjąć, by poprawić swoją widoczność w wynikach wyszukiwania? W dzisiejszym artykule weźmiemy na tapet opinie klientów i ich wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Zapraszamy po dużą dawkę wiedzy!

Czy opinie klientów mają wpływ na SEO?

Zacznijmy od tego, że opinie klientów mają ogromny potencjał marketingowy. Badania pokazują, że większość konsumentów bierze pod uwagę poglądy innych podczas zakupów online. Pozytywne komentarze potrafią utwierdzić w przekonaniu, że dany produkt bądź usługa jest zgodny z zamieszczonym opisem i spełni wymagania klienta.

To jednak nie wszystko. Opinie klientów mają również wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Jest to bardzo ważne zarówno z punktu widzenia pozyskiwania nowych klientów, jak i pozytywnego wizerunku firmy w sieci.

Jak opinie wpływają na pozycjonowanie www?

Opinie bardzo często zawierają w sobie frazy kluczowe, szczególnie te long tail, które nie dość, że złożone są z kilku wyrazów, to jeszcze dokładnie oddają intencję klientów czy odbiorców, zwiększając przy tym możliwość konwersji. Ponadto komentarze i recenzje, szczególnie te obszerniejsze pozwalają na pojawienie się w lokalnych wynikach wyszukiwania, a pozytywne opinie mogą mieć wpływ na wzrost współczynnika CTR.

Skąd można pozyskiwać opinie?

Opinie pozyskiwać można nie tylko na stronie internetowej. Warto do ich zdobywania wykorzystać również inne platformy czy media społecznościowe, do których możemy zaliczyć:

  • sieci społecznościowe, takie jak opinie na Facebooku, komentarze na publikacjach czy relacje na Instagramie,
  • sklep internetowy,
  • oficjalna strona internetowa firmy,
  • profil w Google Moja Firma,
  • serwisy z recenzjami, jak na przykład Ceneo czy Opineo,
  • branżowe platformy w danym sektorze, takie jak Booking czy TripAdvisor,
  • portale z ogłoszeniami i aukcjami, na przykład Allegro i OLX.

Dlaczego warto pozyskiwać opinie?

Pozytywne opinie od klientów mogą znacznie zwiększyć zaufanie do Twojej marki lub produktu, ułatwiając w ten sposób potencjalnym klientom podjęcie decyzji o zakupie lub skorzystaniu z oferty. W dodatku recenzje są formą treści generowanej przez użytkowników, co może wzbogacić zawartość Twojej strony oraz poprawić jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza jeśli zawierają one adekwatne słowa kluczowe. Nie można też zapominać, że opinie działają jako dowód społeczny, podnosząc wiarygodność Twojej marki w oczach przyszłych klientów, o czym wspominaliśmy powyżej. Co więcej, oceny w postaci gwiazdek mogą się pojawiać w wynikach rozszerzonych, znanych jako rich snippets, dzięki czemu można  zwiększyć współczynnik klikalności i ruchu na stronie.

Czy opinie w wizytówce Google wpływają na wyniki wyszukiwania?

Opinie w wizytówce Google to subiektywne oceny osób, które skorzystały z produktów lub usług danej firmy bądź usługodawcy. Klienci mają do dyspozycji pięciogwiazdkową skalę, dzięki której mogą wyrazić swoje pochlebne, lub nie, zdanie na temat swojego zakupu. Dodatkowo mogą zostawić również dłuższą, tekstową opinię.

Opinie w wizytówce Google są jednym z elementów, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Firmy z dużą liczbą pozytywnych opinii są wyświetlane na wyższych pozycjach w wyszukiwarce, co zwiększa ich szanse na przyciągnięcie potencjalnych klientów.

Czy warto mieć włączone komentarze na stronie internetowej?

Zdecydowanie warto mieć włączone komentarze na swojej stronie internetowej. Opinie czytelników wzbogacają treść np. bloga, uzupełniają brakujące wątki w pojawiających się artykułach, a dodatkowo zwiększają ruch, a wraz z nim zaangażowanie czytelników. A w jaki sposób komentarze na www wpływają na jej pozycjonowanie strony internetowej? Otóż to, jaki mają wpływ na samo SEO, proporcjonalne jest od jakości danych opinii. Te zgodne z tematem i interesującą treścią zdecydowanie wpływają na pozycjonowanie strony internetowej. Nie do przecenienia są również wartościowe wpisy wraz z linkami do www komentującego, które zdecydowanie wzmacniają efekt.

Jak zajmować się komentarzami?

Chcąc wykorzystać potencjał opinii pojawiających się na stronie internetowej, warto stale je monitorować. Szybkie reagowanie na pojawiające się obiekcje lub pytania pozwolą na zadbanie o dwustronną relację nie tylko z obecnymi klientami, ale również potencjalnymi, a także o profesjonalny wizerunek firmy.

Jak reagować na negatywne komentarze?

Włączona sekcja komentarzy na stronie internetowej to ryzyko pojawienia się negatywnych opinii, jednak w sytuacji, kiedy takowe  znajdą się na www, nie należy panikować. Często publikuje je, niestety, konkurencja, lub sfrustrowani klienci. Ważne, żeby nie odpisywać pod wpływem emocji i zawsze zachować profesjonalizm.

Czy usuwać negatywne komentarze?

Usuwanie negatywnych komentarzy, często jest pierwszą rzeczą, jaka przychodzi na myśl. Nie do końca jest to jednak dobra praktyka. Negatywnych komentarzy nie warto jednak usuwać, można bowiem zostać oskarżonym o manipulację i nieuczciwe posunięcia.

Czy odpowiadać na komentarze?

Odpowiadając na komentarze profesjonalnie i szybko, zbudować można pozytywny wizerunek marki. Jeśli dodatkowo, jak wspominaliśmy wcześniej, będą one składały się z wartościowych treści, wówczas dodatkowo pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie strony internetowej. 

Jak widać, opinie to doskonały sposób nie tylko na zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach internetowych, ale również samej sprzedaży, jeśli prowadzony jest sklep internetowy. Klientów mogą upewnić w podjętej przez nich decyzji zakupowej, a roboty Google przekonać, że treść znajdująca się w komentarzach czy opiniach jest wartościowa i dana strona www powinna pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania.

czeka na pierwszą ocenę 🙂
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły