Czym jest ASO, jak pozycjonować aplikacje mobilne?

Codziennie wypuszczane są nowe aplikacje mobilne, a twórcy każdej z nich chcieliby, aby to ich dzieło podbiło serca użytkowników smartfonów czy tabletów. Jakie należy więc podjąć działania, żeby zwiększyć widoczność w sklepach z aplikacjami mobilnymi? O tym wszystkim poniżej!

Czym jest ASO, czyli pozycjonowanie aplikacji mobilnych?

Aplikacje mobilne są niezwykle popularne i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić. W sklepach z aplikacjami znaleźć można apkę zarówno dotyczącą gier, social mediów, jak i tę do nauki języków, czy oferującą zniżkę przy zakupach. Konkurencja jest ogromna i przebicie się przez nią nie należy do najłatwiejszych zadań. Pomocne może być ASO, czyli App Store Optimization — pozycjonowanie aplikacji mobilnych.

ASO polega na podjęciu takich działań, których efektem będzie poprawa widoczności aplikacji i jak najwyższe wyświetlanie się w wyszukiwarce. Działania te mają na celu zachęcanie do pobrania aplikacji mobilnej. Działania ASO porównywane są do pozycjonowania stron internetowych, jednak pamiętać należy, że App Store Optimization odnosi się tylko do aplikacji mobilnych.

Dlaczego warto pozycjonować aplikacje mobilne?

Pozycjonowanie aplikacji mobilnych jest niezwykle istotnym procesem, który oprócz tego, że znacząco poprawia wyniki w sklepach z aplikacjami mobilnymi, jak App Store czy Google Play, maksymalizuje liczbę pobrań danej aplikacji, pozwala na pozyskanie pozytywnych opinii i pomaga w dotarciu do określonej grupy docelowej apki.

Zaleca się, aby posiadany budżet marketingowy podzielić w proporcjach 70% na działania związane z App Store Optimization i 30% na media społecznościowe i płatne formy reklamy. Pozwoli to na zwiększenie konwersji i przychodów ze sprzedaży aplikacji mobilnej.

Jak zacząć pozycjonować aplikacje mobilne?

Pierwszym krokiem związanym z pozycjonowaniem aplikacji mobilnych jest określenie grupy docelowej. Jest to bardzo ważne, ponieważ pozwoli to na dobór właściwych narzędzi do zainteresowań czy nawet języka używanego przez daną grupę. Nie warto również zamykać się na działania konkurencji. Zgrabne podpatrzenie strategii i sposobu działania może znacząco pomóc, np. w ustalaniu słów kluczowych, którymi trzeba się posługiwać.

Warto poświęcić swoją uwagę dokładnemu wyszukaniu i dobraniu słów kluczowych, które zgodne będą z charakterem, działaniem i kategorią aplikacji mobilnej, a jednocześnie wpiszą się w te używane przez osoby z grupy docelowej.

Jakie są kluczowe elementy pozycjonowania aplikacji mobilnych?

Odpowiednio dobrany tytuł wraz z podtytułem, to bardzo ważne kwestie wpływające na pozycjonowanie aplikacji mobilnej. Do jego stworzenia warto wykorzystać specjalne narzędzia, jak Ahrefs czy Senuto, z którymi te działania będą o wiele prostsze i skuteczniejsze.

Kolejną istotną kwestią jest opis aplikacji mobilnej, który powinien być interesujący i zachęcać do pobrania i korzystania z aplikacji. Odpowiednio wykorzystać warto również niepubliczne pole słów kluczowych, które nie jest przeznaczone dla użytkowników sklepów z apkami, a ma ogromne znaczenie pod kątem pozycjonowania. Warto wykorzystać te 100 znaków ze spacjami i uzupełnić je innymi niż w tytule i opisie, słowami kluczowymi.

Aplikacja mobilna, choćby nie wiadomo jak dobra i innowacyjna była, bez odpowiedniego pozycjonowania może mieć ciężko, żeby przebić się przez konkurencję. Właśnie dlatego warto postawić na ASO, dzięki czemu ma się większe szanse na osiąganie wysokich wyników wyszukiwania i dotarcia do użytkowników.

5/5 - (3 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz