W strategii marketingowej warto uwzględnić nie tylko pozycjonowanie strony, ale też płatne kampanie PPC w Google Ads. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy krótko, czym dokładnie są reklamy Google i do jakich odbiorców można je skierować.
spis treści
Czym są reklamy Google?
Oficjalna nazwa reklam Google to Google Ads (dawniej Google AdWords). Jest to płatny system reklamowy, który pozwala wyświetlać reklamy tekstowe lub produktowe w wyszukiwarce Google, reklamy graficzne w sieci reklamowej Google Display Network, a także reklamy wideo w portalu YouTube. Najpopularniejszą formą jest reklama tekstowa, która często nazywana jest również „reklamą płatną w Google”, lub „linkami sponsorowanymi”. Jest to bardzo istotny element marketingu internetowego, o dużej skuteczności, to także świetne uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem strony.
Reklamy Google Ads sprawdzają się zarówno w przypadku wielkich międzynarodowych firm, jak i mniejszych, o zasięgu krajowym, czy też lokalnym.
Szerzej o reklamach tekstowych w Google Ads
Biorąc pod uwagę, iż reklamy tekstowe należą do najpopularniejszych reklam oferowanych przez system Google Ads, warto opisać szerzej, jakie dają możliwości. Poza standardową formą, która składa się z linka do strony, nagłówka i krótkiego opisu, można pokusić się o dodatkowe elementy, które mogą mieć działanie o charakterze funkcjonalnym lub wizerunkowym.
Stosowanie rozszerzeń powoduje, że reklama wygląda bardziej profesjonalnie, a także zajmuje więcej miejsca w wynikach wyszukiwania, co sprawia, że jest lepiej widoczna. Jak łatwo się domyślić, to wszystko przekłada się na skuteczność. Jeśli chodzi o rozszerzenia funkcjonalne, to może to być możliwość wysłania SMS-a, czy zadzwonienia pod podany przez nas numer. To tylko przykłady, decydując się na kampanię Google Ads, warto zapoznać się ze wszystkimi dostępnymi opcjami.
Targetowanie, czyli do kogo można skierować reklamę Google Ads?
Specjaliści zajmujący się reklamami Google Ads mają możliwość takiego skonfigurowania kampanii reklamowych w Google, aby trafiały one do określonej grupy odbiorców. Efekt ten można uzyskać między innymi poprzez odpowiednie dobranie fraz kluczowych, dzięki czemu reklama wyświetli się wyłącznie tym osobom, które wpisały konkretne zapytanie lub słowa w wyszukiwarkę.
Innym sposobem kierowania swoich reklam Google Ads do konkretnych odbiorców jest targetowanie na zainteresowania. Skąd bierze się informacje na temat zainteresowań potencjalnych klientów? Jest to możliwe dzięki analizie odwiedzanych przez nich stron, miejsc w realnym życiu, czy instalowanych w telefonie aplikacji.
Ważną rolę w targetowaniu reklam Google odgrywa remarketing. Wykorzystując informacje na temat tego, kto odwiedził już naszą stronę, można dotrzeć do tych osób ponownie. Wszystko to jest możliwe dzięki plikom cookies, które są zapisywane przez przeglądarkę Google.
Inne sposoby docierania do potencjalnych klientów, to targetowanie na podstawie lokalizacji, które jest szczególnie przydatne w przypadku przedsiębiorców działających lokalnie i chcących dotrzeć do społeczności mieszkającej w niedalekiej okolicy. W przypadku niektórych biznesów warto rozważyć także targetowanie pod kątem demograficznym, dzięki czemu nasze reklamy będą trafiać wyłącznie do kobiet w określonym przedziale wiekowym, do rodziców lub innej wybranej przez nas grupy.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.