Dlaczego nie widać reklamy Google Ads, mimo że, jest włączona?

Uruchomienie kampanii Google Ads nie zawsze oznacza, że reklama natychmiast pojawi się w wynikach wyszukiwania. Istnieje wiele powodów, dla których reklamy mogą nie być widoczne, mimo że kampania jest aktywna.

Najczęstsze powody braku wyświetlania reklamy

Budżet dzienny został wyczerpany

Google Ads działa w modelu aukcyjnym, a reklamy wyświetlają się do momentu osiągnięcia dziennego budżetu. Po jego wykorzystaniu reklamy przestają się pojawiać.

Za niska stawka CPC

Jeśli stawka za kliknięcie (CPC) jest zbyt niska w porównaniu do konkurencji, reklama może nie być wyświetlana lub pojawiać się rzadziej.

Nieprawidłowe ustawienia kierowania

Reklama może być skonfigurowana tak, że nie jest widoczna w danej lokalizacji, na określonych urządzeniach lub w wybranym przedziale czasowym.

Problemy z jakością reklamy

Google ocenia jakość reklamy na podstawie wskaźnika jakości (Quality Score), który bierze pod uwagę:

  • Trafność reklamy – zgodność treści reklamy z wyszukiwanym hasłem.
  • Jakość strony docelowej – szybkość ładowania i dopasowanie treści do reklamy.
  • Przewidywany CTR – szacunkowa liczba kliknięć w reklamę.

Niski wynik jakości może prowadzić do ograniczenia wyświetleń reklamy.

Reklama jest w fazie zatwierdzania

Po utworzeniu nowej reklamy Google musi ją zatwierdzić. Proces ten może trwać od kilku godzin do nawet 24 godzin.

Reklama została odrzucona

Jeśli reklama narusza zasady Google Ads (np. zawiera zakazane treści lub wprowadza użytkowników w błąd), nie będzie wyświetlana. Warto sprawdzić status w panelu Google Ads.

Reklama jest rzadko wyświetlana ze względu na niski współczynnik CTR

Google może ograniczać wyświetlanie reklam, które mają niski współczynnik kliknięć (CTR), ponieważ uznaje je za mniej atrakcyjne dla użytkowników.

Ustawienia wykluczeń słów kluczowych

Jeśli kampania zawiera wykluczające słowa kluczowe, reklama może nie być wyświetlana dla niektórych zapytań.

Sprawdzanie reklamy we własnej przeglądarce

Jeśli często wyszukujesz swoją reklamę bez klikania, Google może przestać ją wyświetlać, uznając, że nie jesteś zainteresowany ofertą.

Jak sprawdzić, czy reklama działa?

Użycie narzędzia Podgląd i diagnostyka reklam

Google Ads oferuje narzędzie, które pozwala sprawdzić, czy reklama się wyświetla, bez wpływu na jej statystyki.

Analiza statystyk kampanii

W panelu Google Ads warto sprawdzić liczbę wyświetleń, CTR i ewentualne błędy.

Testowanie różnych ustawień

Warto eksperymentować z budżetem, stawkami CPC i targetowaniem, aby zobaczyć, czy zmiany wpływają na widoczność reklamy.

5/5 - (głosy: 1)
    zaufali nam m.in.:
    pozycjonowanie dewelopera nieruchomości
    pozycjonowanie seriali, filmów, VOD
    pozycjonowanie sklepu AGD RTV
    pozycjonowanie firmy transportowej
    pozycjonowanie fundacji
    fenner-dunlop logo

    pytania?

    jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.