Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, jak rozliczać, jak sprawdzać wyniki?

Jeśli posiadasz sklep internetowy, to musisz zadbać o to, aby pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania – w innym wypadku trudno będzie Ci pozyskać klientów. A jak to osiągnąć? I ile będzie Cię kosztować pozycjonowanie, jeśli zlecisz to agencji SEO?

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega, ile kosztuje?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to głównym założeniem Twojego planu marketingowego powinno być znalezienie się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu dotrzesz do nowych, potencjalnych klientów, zwiększysz ruch w sklepie, a co za tym idzie – sprzedaż.

A jak sprawić, by Twoja strona pojawiała się w wynikach po wpisaniu określonych fraz? Trzeba podjąć szereg działań, które nazywa się pozycjonowaniem, czyli SEO. Polega to m.in. na optymalizacji strony internetowej, a także na tworzeniu content marketingu i link buildingu. Zwykle właściciele sklepów zlecają to agencjom SEO, ponieważ jest to proces czasochłonny, wymagający posiadania specjalistycznej wiedzy, w przypadku którego każdy błąd może skutkować wysokimi stratami.

Ile to kosztuje? To zależy. Od czego? Przede wszystkim od konkurencyjności branży w internecie. Im więcej stron chce pojawiać się wysoko w wynikach na wybraną frazę, tym więcej działań trzeba będzie podjąć, aby ten cel osiągnąć.

Ponadto w większości przypadków wycena usług SEO jest indywidualna. Choć agencje mają swój wewnętrzny cennik określający, ile kosztuje wykonanie danej usługi, to dopasowuje się je do potrzeb i możliwości finansowych klienta. I tak za pozycjonowanie możesz zapłacić od 100 zł do nawet 5 000-10 000 zł miesięcznie. Wszystko zależy od Twojego budżetu.

To, przed czym chcielibyśmy przestrzec, to tzw. „tanie pozycjonowanie”. Niektórzy „specjaliści” ogłaszają się w różnych serwisów, można u nich za kilkadziesiąt złotych zamówić określoną ilość linków kierujących do witryny. Takie zabiegi nie są jednak ani skuteczne, ani bezpieczne.

Modele współpracy z agencją SEO

To, ile zapłacisz, w dużej mierze zależy od tego, jaki model współpracy z agencją SEO wybierzesz. Wyróżnia się dwa główne sposoby.

Pierwszy z nich to rozliczanie się za efekty. Oznacza to, że klient zapłaci z góry określoną stawkę tylko w przypadku, gdy uda się osiągnąć zaplanowane efekty. Choć z pozoru wydaje się to być atrakcyjne, wcale takie nie musi być. Po pierwsze, obecnie wiele agencji SEO odchodzi od tej metody rozliczeń. A jeśli już to oferuje, istnieje ryzyko, że dobierze mało konkurencyjne słowa kluczowe, łatwe do pozycjonowania. Wtedy też koncentruje się przede wszystkim na wybranych frazach, co nie musi mieć bezpośredniego przełożenia na ruch i sprzedaż.

Dlatego o wiele częściej stosuje się metodę abonamentową. Na podstawie tego, jakie są możliwości finansowe klienta, ustalany jest miesięczny budżet na pozycjonowanie. W jego ramach agencje tak dobierają działania, aby z jednej strony były skuteczne, a z drugiej kompleksowe. A więc nie polegały jedynie na poprawie widoczności w sieci, ale także na zwiększenie konwersji, sprzedaży. To również stały koszt, który łatwo uwzględnić w finansach firmy.

Jak mierzyć efekty działań SEO?

Wybierając drugą metodę współpracy z agencją SEO nigdy nie można mieć pewności, co do jej skuteczności. Dlatego ważne jest regularne sprawdzanie wyników, aby przekonać się, czy warto dalej korzystać z usług tej firmy.

Przed podpisaniem umowy zapytaj się o to, w jaki sposób raportowane są prace. Agencje SEO dysponują narzędziami, które pozwalają im na monitoring pozycji, czyli sprawdzenie, jaka była widoczność sklepu na konkretne frazy. Oprócz tego można przeanalizować, jaki wpływ miało to na sprzedaż. Takie raporty klient powinien dostawać co miesiąc, po zakończeniu prac. Oprócz tego może samodzielnie sprawdzać efekty w Google Analytics oraz Google Search Console, czyli w narzędziach, do których ma bezpłatny dostęp.

4.2/5 - (36 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

brak komentarzy

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły