Jak content marketing wpływa na pozycjonowanie?

Już przeszło 20 lat temu Bill Gates przekonywał, że „content is king”. Okazuje się, że sporo w tym prawdy, co znajduje przełożenie na wiele działań SEO. Content marketing ma istotny wpływ na pozycjonowanie strony. Marketing treści zwiększa ruch na witrynie, przyciąga potencjalnych klientów i zatrzymuje ich wartościowym contentem, który wyróżnia się na tle konkurencji. Co trzeba wiedzieć o content marketingu i jak wpływa on na pozycjonowanie?

Content marketing – co to jest?

Content marketing staje się coraz popularniejszy. Osoby prowadzące strony internetowe widzą, że dobrze skonstruowana treść ma wpływ na zwiększenie zainteresowania witryną. Content marketing, czyli inaczej marketing treści to strategia, której celem jest tworzenie oraz dystrybucja atrakcyjnych artykułów, poradników, opisów, webinarów, podcastów itd. Ma ona zatrzymać internautów na stronie internetowej i zachęcić ich do działania, które przyniesie określone korzyści. Zadaniem content marketingu jest dostarczenie zainteresowanym osobom atrakcyjnych i wiarygodnych treści, które odpowiedzą na ich potrzeby.

Content marketing a pozycjonowanie stron

Content marketing ma istotny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Algorytmy Google’a oceniają treść zawartą na witrynach, sprawdzają ich jakość, unikalność itp. Nie wystarczy już pisać krótkich tekstów naszpikowanych frazami kluczowymi. Treść na stronie powinna wyróżniać się kilkoma cechami, które algorytmy biorą pod uwagę. Jaki więc powinien być content na stronie internetowej?

Jakie powinny być wartościowe treści na stronie internetowej?

Wysoko oceniane są treści o wysokiej jakości, bez błędów, obszerne, wyczerpujące temat, ale i przejrzyste. Najlepiej, jeśli będą one rozsądnie podzielone, będą miały zróżnicowane nagłówki (H1, H2, H3…), akapity, pochylenia, pogrubienia, podkreślenia itd. Content powinien być przede wszystkim naturalny. Nie może wyglądać jak tekst składający się w 90% z fraz i to bez odmiany. Bardzo ważna jest również unikalność. Treści nie mogą być publikowane na żadnych innych stronach w Internecie. Plagiaty są niedopuszczalne. Atrakcyjność treści warto wzmacniać zdjęciami, filmami, grafikami, wykresami itp. To sprawia, że teksty lepiej się prezentują i wzrasta ich ocena wizualna nie tylko dla wyszukiwarek, ale i dla użytkowników.

Dlaczego warto zainwestować w content marketing?

Content ma realny wpływ na wyniki w wyszukiwarkach, nie można więc go pomijać, chcąc by strona internetowa osiągała coraz lepszą pozycję. Marketing treści służy pozyskiwaniu wartościowych linków, może wykorzystywać do tego różne narzędzia np. Social Media, blogi, newslettery itp., zachęcając przy tym użytkowników do interakcji. Za pomocą strategii content marketingu można budować wizerunek w sieci, umacniać markę i jej pozycję w Internecie, edukować, pozyskiwać nowych konsumentów, zwiększać ruch na stronie, tworzyć społeczność wokół danej marki. Content marketing wspiera więc działania SEO i nie można o tym zapominać, chcąc uzyskać dobrą pozycję w wyszukiwarce i utrzymać ją na dłużej.

Czy za dużo treści na stronie może zepsuć pozycjonowanie strony?

Nie do końca można powiedzieć, że za dużo treści na stronie może zepsuć pozycjonowanie strony. W rzeczywistości dobra jakość i unikalna treść na stronie jest ważna dla pozycjonowania, ponieważ pomaga w budowaniu wartości dla użytkowników i udowadnia, że strona jest wartościowa dla wyszukiwarek.

Z drugiej strony, zbyt wiele treści, które są chaotyczne lub nieodpowiednie, mogą być szkodliwa dla pozycjonowania. W takim przypadku zbyt duża ilość treści może zdezorientować użytkowników i utrudnić im znalezienie potrzebnych informacji. Wyszukiwarki uwzględniają także to, jak długo użytkownicy pozostają na stronie, więc jeśli nie będą oni zatrzymywać się na długo, to może to negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie.

W związku z tym ważne jest, aby zachować równowagę pomiędzy ilością treści a jej jakością oraz użytecznością dla użytkowników. Ważne jest również, aby zoptymalizować treść pod kątem wyszukiwarek, tak aby była ona łatwo indeksowalna i odpowiednio sformatowana.

czeka na pierwszą ocenę 🙂
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

1 Comment
    • Jumb
    • 13 października 2020
    Odpowiedz

    Strony internetowe. Hmmm…
    Google to dobry temat dla początkujących.

zostaw komentarz