Jak pozycjonować aplikacje mobilne w App Store (ASO)?

Chcesz, by Twoja aplikacja docierała do jak największej grupy odbiorców? Musisz pamiętać o odpowiedniej optymalizacji. O tym, jak pozycjonować aplikacje mobilne w App Store dowiesz się z poniższego artykułu. Zapraszamy do lektury!

Na czym polega ASO, czyli App Store Optimization?

App Store Optimization (ASO) to pozycjonowanie aplikacji mobilnych. Jest to proces, który pozwala na poprawę widoczności aplikacji, w App Store, czyli sklepie z aplikacjami mobilnymi dla urządzeń działających w systemie iOS. Oprócz poprawy widoczności, App Store Optimization skupia się także na CTR — click through rate, czyli czynniku klikalności, czy współczynniku konwersji. Działania te mają na celu zwiększyć liczbę wyboru aplikacji oraz jej instalacji na urządzeniu.

Zakres działań związanych z ASO jest niezwykle szeroki, dlatego warto znać opis oferty pozycjonowania aplikacji w App Store. Wdrożenie tych działań może znacząco zwiększyć popularność aplikacji w App Store, w oczach użytkowników. ASO często bywa porównywane do działań SEO, jednak zaznaczyć należy, że App Store Optimization dotyczy jedynie aplikacji, a nie stron internetowych i w związku z tym brane są pod uwagę inne czynniki rankingowe.

Jakie są zalety ASO?

Profesjonalne ASO może przynieść wiele korzyści. Najważniejszymi zaletami pozycjonowania aplikacji mobilnych w App Store są:

  • wyróżnienie aplikacji mobilnej na tle konkurencji,
  • szybsze wyszukanie aplikacji mobilnej przez użytkownika App Store,
  • dotarcie do określonej grupy docelowej poprzez zwiększenie widoczności aplikacji,
  • utrzymanie popularności aplikacji mobilnej przez dłuższy czas i utrzymywanie się na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwań,
  • możliwość dotarcia do użytkowników z całego świata, czyli globalne rozpowszechnienie aplikacji mobilnej i międzynarodowa widoczność,
  • brak konieczności wydawania środków na dodatkową reklamę aplikacji.

Analizując temat ASO, warto pamiętać, że optymalizacji aplikacji mobilnych jest jednym z najskuteczniejszych, jak nie najskuteczniejszym działaniem, które wpływa na widoczność i popularność aplikacji mobilnej w App Store.

O czym pamiętać pozycjonując aplikacje mobilne w App Store?

Poprawienie widoczności i liczby pobrań aplikacji mobilnej w App Store wiąże się z przeprowadzeniem szeregu ważnych działań. Samo Apple przyznało, że na rankingi i wyniki wyszukiwania, wypływ ma ponad 40 czynników. Poniżej kilka wskazówek mówiących o tym, jak pozycjonować aplikacje mobilne w App Store.

Poprawnie zoptymalizowany tytuł i podtytuł aplikacji

Tytuł i podtytuł aplikacji mobilnej jest jednym z czynników rankingowych w App Store. Musi być on powiązany z charakterem aplikacji, mieścić się w limicie 30 znaków App Store, być zwięzły i chwytliwy.

Opis aplikacji

Opis aplikacji mobilnej jest równie ważny. App Store pozwala na wykorzystanie 4000 znaków i warto ten limit wykorzystać, pamiętając przy tym, że opis powinien trafiać do odbiorcy i zachęcić go do pobrania aplikacji mobilnej.

Słowa kluczowe

App Store wykorzystuje pole słów kluczowych, w którym umieścić można konkretne frazy, na które pozycjonowana ma być aplikacja. Zdecydowanie warto wykorzystać potencjał słów kluczowych.

Wybór odpowiedniej kategorii w App Store

App Store weryfikuje poprawny wybór kategorii danej aplikacji i jeśli zaznaczona została błędna, to ją odrzuci, jednak w celu zaoszczędzenia sobie czasu warto wybrać tę odpowiednią.

Oryginalna ikona aplikacji

ASO to również dodanie ikony aplikacji. Badania mówią, że właściwa ikona może zwiększyć konwersję w App Store nawet o 30%. Jest to także element wizualny, który skutecznie może zachęcić użytkownika do sprawdzenia aplikacji mobilnej.

Video i screeny aplikacji

Dodanie video i screenów aplikacji nie wchodzi w ramy czynników rankingowych, ale jak pokazuje doświadczenie, realnie wpływa na liczbę pobrań. App Store pozwala na dodanie do 10 zrzutów ekranu.

Optymalizacja aplikacji pod kątem kraju i języka

App Store, który dostępny jest w 155 krajach, pozwala na optymalizację 40 języków. Warto wybrać jedynie te, które faktycznie dotyczą rynku docelowego. Kierując aplikację na rynek anglojęzyczny, koniecznie trzeba uwzględnić różnice między angielskim amerykańskim i brytyjskim oraz przeanalizować, z jakich słów kluczowych korzystają użytkownicy za granicą.

Opinie i recenzje

Kolejnym z czynników rankingowych branych pod uwagę w App Store, są wystawiane opinie i recenzje. Warto więc zachęcać użytkowników do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat aplikacji. Co ważne, App Store ma limit próśb o recenzję. Jeden użytkownik może być o nią poproszony maksymalnie 3 razy w roku.

Zachęcanie użytkowników do pobrań i instalacji

Liczba pobrań jest następnym czynnikiem rankingowym w App Store (ASO). Im większa popularność aplikacji, tym wyższa jej pozycja w sklepowych wynikach wyszukiwania.

Naprawa błędów aplikacji i aktualizacje

Nad aplikacjami mobilnymi warto stale pracować. Usuwanie błędów, czy wprowadzanie aktualizacji to standardowe działania, które wpływają na jej atrakcyjność. Warto czytać komentarze użytkowników i brać pod uwagę ich wskazówki i sugestie.

Analiza efektów kluczowa przy ASO

Nie ma nic ważniejszego od monitorowania efektów i ich analizy. Warto kontrolować co się sprawdza, a jakie działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Nie należy bać się wprowadzania zmian. Jeśli jednak się na nie zdecydujemy, poinformujmy o nich użytkowników aplikacji, np. poprzez umieszczenie zrzutów ekranu z tym, co się zmieniło.

Jak widać, pozycjonowanie aplikacji mobilnych w App Store (ASO) to szereg pracochłonnych działań, na które zdecydowanie warto poświęcić uwagę i czas, jeśli chcemy, by nasza aplikacja została zauważona i zyskała popularność.

czeka na pierwszą ocenę 🙂
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz