Jak przeprowadzić optymalizację treści pod pozycjonowanie strony www?

Optymalizacja treści na stronie, obok optymalizacji technicznej, jest jednym z podstawowych elementów pozycjonowania, prac SEO. Na czym polega i jak się za nią zabrać? Podpowiadamy!

Optymalizacja treści – samodzielnie czy z agencją SEO?

Jak zaraz się przekonasz, optymalizację treści możesz przeprowadzić samodzielnie. Ponadto, ile nie „zaspamujesz” strony dużą ilością słów kluczowych, jest to działanie bezpieczne. W najgorszym przypadku efekty nie będą zauważalne. No właśnie – w końcu chodzi o to, aby strona zaczęła osiągać coraz wyższe pozycje w Google! Dlatego, jeśli jest to twoje główne źródło dochodu, optymalizację treści warto zlecić agencji SEO, która najpierw sprawdzi, co należy poprawić, a następnie, przy pomocy specjalistycznych (czytaj: płatnych) narzędzi dobierze frazy kluczowe, by w końcu zabrać się do pracy. Lecz nawet jeśli korzystasz z takiej opcji, zapoznaj się z naszymi dalszymi wskazówkami, ponieważ przydadzą ci się podczas tworzenia i opracowywania treści na stronę – zarówno opisów produktów czy usług, jak i poradników na blogu firmowym.

Jakie powinny być treści na stronie? Użyteczny, merytoryczny, długi tekst

Nie zaczniemy od żadnych „sztuczek”, tylko od tego, czego oczekują użytkownicy, a co za tym idzie, także i Google. Wszystkie treści na stronie, niezależnie od tego, czy mowa o artykule eksperckim, czy o opisie produktu, powinny być użyteczne, a także poprawne merytorycznie, jednym słowem – angażujące.

Mogą mieć zarówno charakter edukacyjny, jak i rozrywkowy, czy rozwiązywać dany problem. W praktyce chodzi o to, aby były przydatne. Dzięki temu zatrzymujesz użytkownika dłużej na swojej stronie, a czas trwania sesji jest już jednym z czynników rankingowych Google’a (co ciekawe, możesz to sprawdzić dzięki narzędziu Google Analytics).

Dla robotów wyszukiwarki ważna jest też długość tekstu (potencjalnie, im jest dłuższy, tym bardziej przydatny). Nie podamy ci jednak optymalnej długości, bo ta zależy od charakteru treści (opis produktu, case study, poradnik), a także od zadanego tematu. Przyjmuje się jednak, że powinno być to minimum 1000 słów. Możesz kierować się też zasadą im więcej, tym lepiej, ale w granicach zdrowego rozsądku – tzn. nie należy rozbudowywać na siłę tekstu, pisząc ciągle o tym samym lub nadmiernie odbiegając od tematu.

Słowa kluczowe w optymalizacji treści

Prowadzisz sklep internetowy z elektronarzędziami. Masz dokładne opisy produktów, dzięki którym klienci znajdują najpotrzebniejsze informacje, a także prowadzisz rzetelnego, eksperckiego bloga firmowego. I… to nie działa. Dlaczego? Bo tekst, aby spełniał podstawowe zasady SEO, musi być wzbogacony o słowa kluczowe. Należy je dobierać w zależności od tematyki podstrony, stosując zarówno frazy główne, jak i pochodzące z tzw. długiego ogona (dłuższe, będące doprecyzowaniem danego problemu) oraz synonimy.

Przy czym wcześniej wspominaliśmy o zaspamowaniu strony frazami kluczowymi. Co to oznacza? Nie powinno się ich umieszczać w każdym możliwym zdaniu, w nienaturalnej formie. Mówi się o takim wskaźniku jak zagęszczenie słów kluczowych, które, w zależności od opinii ekspertów, powinno wynosić od 0,5% do 1,5%. Oczywiście, nie każemy ci tego liczyć. Bezpłatna wtyczka SEO do WordPressa – Yoast – policzy częstotliwość występowania podanych fraz kluczowych. Możesz też stosować się do tej zasady intuicyjnie, pamiętając, że im dłuższy tekst… tym więcej fraz możesz w nim umieścić.

A gdzie wykorzystujesz słowa kluczowe podczas optymalizacji treści? M.in.:

  • tworząc opis i tytuł strony;
  • dobierając tytuł tekstu/artykułu;
  • w nagłówkach;
  • w treści podstrony;
  • w optymalizacji obrazków (ale to już element technicznej optymalizacji, o której przeczytasz tutaj).

Optymalizacja treści – długość, frazy kluczowe, co jeszcze?

Wiesz już, że tekst powinien być użyteczny, merytoryczny, wyczerpywać dane zagadnienie. Masz świadomość zastosowania fraz kluczowych. I co dalej? Niezależnie, czy tworzysz nowe treści, czy zajmujesz się „recycklingiem”, czyli optymalizacją tego, co już znajduje się na stronie, pamiętaj o:

  • wzbogacaniu tytułów/nazw produktów o frazy kluczowe;
  • wykorzystywaniu naturalnie wplecionych słów kluczowych;
  • stosowaniu nagłówków h2-h6 (śródtytułów) tworzonych na podstawie fraz kluczowych;
  • zachowaniu czytelnej struktury tekstu.

Ostatni punkt dotyczy podziału treści na śródtytuły i akapity, a także na stosowaniu takich zabiegów, jak pogrubienia, podkreślenia, wypunktowania, w celu zwiększenia czytelności.

Dzięki frazom umieszczonym w strategicznych miejscach (powtórzymy się jeszcze raz, ale to: tytuł, nagłówki → śródtytuły, treść akapitów), a także elementom wizualnym wpływającym na atrakcyjność tekstu, sprawisz, że nie dość, że treści na twojej stronie będą lepiej się pozycjonowały, to jeszcze przyciągną i zatrzymają na dłużej użytkownika.

czeka na pierwszą ocenę 🙂
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz