Jak przygotować landing page, czyli skuteczną stronę np. dla reklam Google Ads?

Profesjonalnie przygotowany landing page to skuteczny sposób na promowanie biznesu. Świetnie sprawdzi się nie tylko jako klasyczna strona produktu, ale wykorzystana może być również jako wizytówka w sieci czy portfolio. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przygotować landing page, czytaj dalej!

Czym jest landing page?

Landing page to strona internetowa, która powstała na potrzeby danej kampanii. Ta strona docelowa ma jasno nakreślone cele i funkcję. Zaprojektowana ona jest w taki sposób, by u użytkownika wywołać call to action — CTA. A jak on może ją wyszukać? Otóż użytkownik ląduje na landing page po kliknięciu reklamy Google, posta w social mediach czy linka z artykułu, z wiadomości.

Dobrze zaprojektowana strona powinna się szybko ładować i skupiać uwagę. Jest to bardzo ważne z uwagi na współczynnik konwersji. Jeśli uda się go zwiększyć, można być pewnym, że kampanie reklamowe lub marketingowe będą miały pozytywne wyniki. Skuteczny landing page musi być zrozumiały dla odbiorcy, a informacje w nim zawarte z łatwością powinny nawigować użytkownika, tak by bez zbędnego wysiłku mógł on znaleźć to czego szuka.

Jak przygotować skuteczny landing page?

Przygotowaliśmy pomocne wskazówki, dzięki którym stworzony landing page będzie spełniał swoją rolę, czyli wzbudzi u użytkownika określone działanie. Poniżej dobre praktyki związane z tworzeniem tej strony.

Nagłówek powinien wskazywać na korzyści

Nagłówek skutecznego landing page musi być zwięzły i widoczny od razu po wejściu na stronę z reklamy Google Ads. A dlaczego tak musi być? Użytkownik chce wiedzieć od razu, z jaką ofertą będzie mieć do czynienia i co, dzięki niej zyska. Warto więc już nagłówkiem zagwarantować dawkę informacji, dzięki którym odbiorca pozostanie na stronie. Tytuł powinien zostać stworzony z wykorzystaniem fraz kluczowych, a także wskazywać powinien konkretne korzyści, jakie użytkownik uzyska, decydując się na daną ofertę, np.:

landing page ClinicForYou

Wykorzystaj moc obrazu

Z racji tego, że użytkownik pozostaje na landing page przez określony czas, musimy zrobić wszystko, aby maksymalnie skupić jego uwagę i przekonać do oferty. Warto wykorzystać do tego celu nie tylko słowa, ale również moc obrazu. Zdjęcia publikowane na stronie docelowej powinny być wysokiej jakości, dostosowane do wyświetlania na różnych urządzeniach i zgodne tematycznie – np. zdjęcia produktów. Poniżej przykład strony dopasowanej do wyświetlania na różnych urządzeniach.

landing page SteigerTeam

landing page na telefonie

Skuteczne CTA

Odbiorca, który znalazł się na landing page powinien od razu wiedzieć, czego dotyczy dana oferta oraz w jaki sposób może z niej skorzystać. Z tego powodu, powinno na niej się znajdować odpowiednio skonstruowane CTA. Co ważne, landing page charakteryzuje się tym, że znajdować się na nim powinno tylko jedno call to action. Najlepiej jeśli to wezwanie do działania, zamieszczone będzie na samej górze, zawierać będzie aktywne czasowniki typu: pobierz, kup teraz, skorzystaj, zarejestruj, wzbudzać będzie poczucie pilności: skorzystaj już teraz, tylko teraz, oferta limitowana. Warto również wyróżnić kolorystycznie CTA i zadbać, by było dobrze widoczne na stronie.

Ważna jest prędkość działania strony

Niezwykle ważnym aspektem jest prędkość działania strony. Warto więc korzystać ze specjalnych narzędzi, jak PageSpeed Insights, dzięki któremu można sprawdzić szybkość działania landing page. Dodatkowo narzędzie przedstawi wskazówki pomocne w przyspieszeniu strony.

Wyróżnienie unikalnych cech

Skuteczny landing page np. dla reklam Google Ads, powinien eksponować i wskazywać na unikalne cechy produktu, dzięki czemu u odbiorcy wzbudzi się poczucie, że dany produkt jest niezbędny i musi go mieć. W tym celu należy sprawnie posługiwać się językiem korzyści, np.: dzięki temu, umożliwi to, pozwoli na, korzystać ze schematu CeZaKo – cecha, zaleta, korzyść, a także podkreślić wyróżniki i pokazać, w jaki sposób z produktu używać. Dobrze obrazuje to przykład:

landing page Durodach

Tylko niezbędne elementy na landing page

Na stronie docelowej nie powinno być niepotrzebnych elementów, które mogą rozproszyć uwagę odbiorcy i zaburzyć jego decyzję zakupową. Warto korzystać z jednego rodzaju czcionki, nie umieszczać menu nawigacyjnego, wykorzystać tylko jedno CTA oraz znaleźć złoty środek pomiędzy ilością wykorzystanych słów a obrazem.

Rabat działa na odbiorcę

Skuteczne działania e-commerce to te, w których użytkownik otrzymuje rabat. Promocja jest bardzo dobrym sposobem na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym. Przyciąga użytkownika i ma ogromny wpływ na ostateczną decyzję zakupową.

Ograniczona czasowo oferta

Wrażenie pilności bardzo dobrze działa na użytkownika i sprawia, że niejako zostaje on zmuszony do podjęcia decyzji tu i teraz. Jeśli dodamy do tego właściwie nazwane korzyści i wzbudzimy u odbiorcy chęć posiadania danego produktu, to możliwość, że nie będzie on dostępny, sprawi, że decyzja zakupowa podjęta zostanie o wiele szybciej.

Użycie ciekawego video

Content marketing to nie tylko chwytliwe teksty i przyciągające obrazki. Video potrafi być niezwykle skuteczne i mieć wpływ na zwiększenie sprzedaży. Na filmie prościej jest wskazać na cechy i zalety produktu, a także wyjaśnić sposób jego działania.

Moc treści above the fold

Mamy tylko kilka sekund na przyciągnięcie uwagi użytkownika na landing page. Warto więc zadbać o odpowiednie treści, które znajdują się powyżej linii zgięcia, czyli above the fold. Umieszczając ciekawe dla użytkownika informacje tak, by nie musiał on przewijać strony, dbamy o skuteczność naszego marketingu.

landing page Unistop

Spójność landing page i reklamy

Wiemy również o tym, że spójność treści na landing page i treści reklamy ma ogromny wpływ na skuteczność kampanii Google Ads. Jest to tzw. wynik jakości reklamy. Strona docelowa powinna rozwijać treści reklamy, ale warto stosować te same frazy i słowa kluczowe.

Dowody zaufania społecznego

Kolejnym trikiem zwiększającym sprzedaż są dowody zaufania społecznego. Opinie klientów wraz ze zdjęciami zwiększają wiarygodność, wskazanie liczb pokazuje jak produkt czy usługa są popularne, np. już 1000 osób kupiło nasz produkt, a opinie np. pod postacią gwiazdek, potrafią skutecznie przekonać do zakupu.

Co jeszcze warto wiedzieć o landing page?

Nie powinno się pomijać znaczenia landing page dla e-commerce, ponieważ wpływa on bezpośrednio na uzyskiwane wyniki finansowe. Warto więc odpowiednio zachęcać klienta do zakupu, skupiając się na właściwej grupie docelowej, z wykorzystaniem trafnych argumentów. Poprowadzenie klienta do zakupu nie jest trudne, wystarczy odpowiednio działać i tak zaplanować poszczególne elementy na landing page, by wzbudzić u odbiorcy potrzebę zakupu.

5/5 - (3 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz