Jak reklamować drukarnię? Reklama dla drukarni, poligrafii, gdzie?
- 2 lipca 2020
- poradnik seo, pozycjonowanie strony
Skuteczna reklama drukarni to nie lada wyzwanie. Branża ta nie jest ani efektowna, ani modna, wręcz nieco zapomniana – aż do czasu, gdy potrzebne są materiały reklamowe, bądź wydruk książek. Jak skutecznie dotrzeć do klientów?
Reklama drukarni w internecie
To, jaką strategię marketingową obierzesz, będzie w głównej mierze zależeć od tego, na jaką skalę działasz. Jeśli drukarnia, zakład poligraficzny oferuje usługi lokalnie, reklamę należy zawęzić. Z drugiej strony możesz prowadzić online swój biznes, zapewniając wysyłkę gotowych materiałów do klientów z całej Polski i nie tylko.
Na początek mamy wskazówki, co podjąć w drugim przypadku. Zadbaj o optymalizację oraz pozycjonowanie strony www, a także content marketing (czyli np. artykuły sponsorowane umieszczane w branżowych serwisach). Dobrze byłoby prowadzić angażujące profile w mediach społecznościowych, ponieważ użytkownicy często w pierwszej kolejności właśnie tam weryfikują firmy, z których usług chcą skorzystać. Działania te będzie wspierać reklama Google Ads, Facebook Ads, a także wizytówka Google Moja Firma. I na tych trzech ostatnich sposobach chcielibyśmy się dziś skupić, ponieważ są skuteczne zarówno w przypadku biznesów ogólnokrajowych, jak i lokalnych.
Wizytówka Google
Bez względu na to, czy swoje usługi oferujesz online, czy tradycyjnie, drukarnia oraz zakład poligraficzny zawsze muszą mieć swoją stacjonarną siedzibę, w której często przyjmowani są klienci. Jest to więc doskonała okazja do utworzenia wizytówki Google Moja Firma. To usługa umożliwiająca założenie profilu firmy bezpośrednio w wyszukiwarce (nie musisz więc posiadać strony internetowej, aby zaistnieć w sieci i dać się odnaleźć swoim klientom).
Wizytówka jest całkowicie bezpłatna, a oferuje wiele możliwości. Podstawowe dane, jakie można w niej uzupełnić, to adres firmy, numer telefonu, a także godziny otwarcia. Jeśli posiadasz stronę internetową, warto podać jej adres. Oprócz tego możesz dodawać opisy usług, produktów oraz ich ceny. Atrakcyjność profilu firmy zwiększają zdjęcia.
Wizytówka pozwala na interakcję między tobą a użytkownikami. Mogą oni dodać opinię o twojej firmie lub za jej pośrednictwem skontaktować się z tobą (szczególnie lubiana jest opcja „Zadzwoń”). Jak widzisz, potencjał takiej wizytówki jest bardzo duży i nieskorzystanie z tego jest dużym, biznesowym błędem.
Google Ads
Google Ads to system reklamy firmy Google. Umożliwia wyświetlanie płatnej reklamy powyżej naturalnych wyników wyszukiwania. I w tym wypadku możliwości jest wiele, bo i samych typów reklam wyróżnia się kilka. To m.in. reklamy tekstowe w wyszukiwarce, reklamy w poczcie Gmail, reklamy elastyczne, czy reklamy typu „tylko połączenie”.
Tworząc kampanię Google Ads, masz szerokie możliwości targetowania reklamy. Przede wszystkim określasz, na jakie słowa kluczowe ma być wyświetlana. Ale ponadto możesz kierować reklamę na konkretną lokalizację – gdy drukarnia działa lokalnie, wystarczy ograniczyć kampanię do wybranego regionu lub miasta. Wyróżnia się także targetowanie demograficzne, ze względu na tematy lub remarketing, czyli twoje treści trafiają do użytkowników, którzy mieli kontakt z twoją stroną. I co najważniejsze, taka reklama przynosi natychmiastowe efekty.
Facebook Ads
O tym, że warto posiadać profil w mediach społecznościowych, już pisaliśmy. A wiesz, że możesz tworzyć w nich płatną reklamę? Narzędziem, które to umożliwia, jest Facebook Ads. Możesz promować swoje posty, choć to nie przynosi zwykle spektakularnych efektów lub skorzystać z reklamy na Facebooku dla lokalnej firmy. Jak to zrobić?
Wystarczy przejść do menadżera reklam i w panelu, jako wybór celu, wybrać Zasięg i Rozpoznawalność Marki, dzięki któremu będziesz mógł pokazać się użytkownikom z twojej okolicy. Co ciekawe, możesz też skierować reklamę na określoną ilość kilometrów wokół wybranego obszaru.
My nie mamy wątpliwości, że warto zainwestować w reklamy na Facebooku, a Ty?
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.