Jak reklamować firmę budowlaną? Reklama usług budowlanych, remontowych
- 28 października 2022
- algorytm google, link building, marketing
Każda firma potrzebuje reklamy. Niektórzy fachowcy wierzą, że dobra robota sama się obroni. Jednak poczta pantoflowa to nie jest jedyny sposób na rozwój przedsiębiorstwa. Dobrze poprowadzona kampania reklamowa pozwoli dotrzeć do większego grona odbiorców, a jak to zrobić, prowadząc firmę budowlaną?
spis treści
Gdzie reklamować firmę budowlaną?
Firmy budowlane muszą nieustannie konkurować między sobą o klientów. Konkurencja jest tak duża, że trudno jest utrzymać się w centrum uwagi. Budowlańcy coraz częściej muszą korzystać z innych źródeł komunikacji, by dotrzeć do potencjalnych klientów. Jak to robią? Pomaga im w tym internet, to w wirtualnym świecie odbywa się teraz lwia część strategii marketingowych.
Jak reklamować firmę budowlaną?
Przy reklamowaniu przedsiębiorstwa, warto najpierw skupić się na wizerunku firmy, to pomoże stać się bardziej rozpoznawalnym. Jakość usług z pewnością wpłynie korzystnie na wizerunek firmy, zadowoleni klienci będą wracać przy następnych remontach i z radością polecą biznes innym ludziom. Jednak dobrze zrobiony remont to nie jest jedyna wizytówka firmy, przy budowaniu rozpoznawalności w internecie, należy zachowywać się profesjonalnie, ale o tym za chwilę.
Sposoby na reklamę usług budowlanych w internecie
Tradycyjne reklamy dalej są efektywne, jednak nie są się ukryć, że reklamy w internecie bywają po prostu skuteczniejsze. Poniżej przedstawimy, co warto wziąć pod uwagę, przy reklamowaniu firmy budowlanej w internecie.
Widoczność w internecie
Dziś klient lepiej odbiera przedsiębiorstwa, które są obecne w internecie, o którym może coś przeczytać i dowiedzieć się o poprzednich pracach przed zleceniem usługi. Tak już z nami, ludźmi jest, wolimy rzeczy sprawdzić. Firma budowlana zyska w oczach klientów, jeśli będzie posiadała stronę internetową, na której będą znajdowały się nagrody branżowe czy certyfikaty, aktywne konto w social mediach, dodatkowym atutem będzie strona z poradami, budownictwo jest skomplikowane, nie jest to wiedza dostępna dla każdego, warto zatem ją szerzyć i dzielić się zdobytą wiedzą na blogu. Wpłynie to zarówno na wyższy wynik w wyszukiwarkach Google, jak i na sam odbiór firmy przez klienta.
Przy budowaniu widoczności, warto zadbać o dobre pozycjonowanie strony, skupić się na frazach kluczowych, jak “usługi budowlane”, “budowa domów” czy “remonty Katowice” – frazy są istotne i pozwalają wpływać także na pozycjonowanie lokalne. Nie jest to takie łatwe, ponieważ firm budowlanych jest dużo, trudno jest zatem się wybić, skupiając się tylko na pozycjonowaniu on-site i trafić do potencjalnych klientów, dlatego tak ważne są też inne działania, jak linkbuilding, kreowanie marki czy rozwijanie bloga. Agencje SEO, które zajmują się pozycjonowaniem firm budowlanych, muszą do tematu podchodzić w bardziej kreatywny sposób, niż przy innych branżach.
Budowanie wizerunku
Jednak samo postawienie strony WWW i zoptymalizowanie nie wystarczy. Warto zadbać o sam wizerunek firmy, budować społeczność w social mediach, to sprawi, że ludzie będą bardziej zainteresowani. Jako wykonawca, możesz chwalić się na stronie ukończonymi projektami remontowymi, niech internet stanie się prawdziwym portfolio.
Google Ads
W początkowych stadiach kampanii marketingowej można przeznaczyć część budżetu na reklamy Google Ads. To platforma do zarządzania reklamami online, możesz dzięki niej stworzyć własną reklamę i zdecydować, w którym miejscu wyszukiwarki Google będzie się ona znajdować. Google Ads zwiększą widoczność strony WWW, jeśli nie jest ona jeszcze dobrze wypozycjonowana.
Czy tradycyjna reklama jest dalej skuteczna?
Tradycyjne formy reklamowe dalej są popularne. Nic tak nie zachęca do zakupu, jak polecenie produktu przez bliską osobę. My dalej wierzymy w pocztę pantoflową. Jednak ta forma reklamy działa tylko wtedy, kiedy firma faktycznie jest godna polecenia. Z innych form reklamowych warto zastanowić się nad ulotkami bądź billboardem, tradycyjne formy przekazu pozwolą dotrzeć do klientów, którzy na co dzień nie korzystają z internetu.
Jak pozycjonować firmę budowlaną?
Pozycjonowanie strony firmy budowlanej może obejmować kilka kroków:
- Optymalizacja treści strony pod kątem słów kluczowych: Upewnij się, że treść na stronie jest unikalna i odpowiada na pytania potencjalnych klientów dotyczące twoich usług. Dodaj słowa kluczowe, takie jak „usługi budowlane”, „remonty”, „wykończenia wnętrz” itp.
- Optymalizacja techniczna strony: upewnij się, że twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem prędkości ładowania, responsywności i optymalizacji obrazów, oraz jest zgodna z wytycznymi Google dla webmasterów.
- Tworzenie linków zwrotnych: pozyskiwanie linków do twojej strony z innych stron zwiększa jej autorytet w oczach wyszukiwarek. Możesz to osiągnąć poprzez publikowanie ciekawych treści na swojej stronie, udział w branżowych konferencjach i wydarzeniach czy też zdobycie opinii z zadowolonych klientów
- Reklama: Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach typu Google Adwords lub marketing na mediach społecznościowych pomagają dotrzeć do nowych klientów.
- Aktualizacja: Regularne aktualizowanie treści na twojej stronie i jej optymalizacja zgodnie z zmianami w algorytmach wyszukiwarek pomaga utrzymać lub poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania.
- Ważne jest aby koncentrować się na potrzebach użytkowników i dostarczać im wartościowych informacji oraz przejrzystych ofert, oraz pamiętać że pozycjonowanie to długofalowy proces wymagający ciągłej analizy i dostosowywania do zmian.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.
Dobrze napisany poradnik – Pozdrawiam z branży