Jak reklamować producenta, produkcję przemysłową? Reklama produkcji, przemysłu, gdzie?
- 31 lipca 2020
- poradnik seo, pozycjonowanie strony, sklep internetowy
Reklama firm produkcyjnych, zwłaszcza tych z branży przemysłowej, nie jest łatwa. I choć z jednej strony konkurencja jest mniejsza, to z drugiej zapotrzebowanie na konkretne produkty również, zwłaszcza jeśli twoim odbiorcą jest klient B2B. Jak sobie radzić w takich przypadkach?
spis treści
Jak dać się znaleźć w sieci? Strona internetowa
Jedno jest pewne – posiadanie strony internetowej to podstawa. Klienci najczęściej szukają usług/produktów w sieci, w ten sposób porównują oferty różnych firm. Strona internetowa jest więc wizytówką, na której możesz zamieścić informacje o działalności przedsiębiorstwa, a także dostępny asortyment. Jeśli jest to uzasadnione, można połączyć ją ze sklepem internetowym, aczkolwiek wcześniej należy zastanowić się, czy produkt jest na tyle popularny, że będzie zamawiany w ten sposób, czy raczej na drodze biznesowych negocjacji.
Stronę już masz, i co dalej? Musisz sprawić, aby była widoczna w sieci. Jak to zrobić? Mamy kilka wskazówek.
Optymalizacja strony, dobór fraz kluczowych
Kolejnym krokiem będzie dobór fraz kluczowych dla twojego biznesu. Powinny one oddawać to, czym się zajmujesz, a także poszczególny asortyment, np. „palety transportowe” lub „skrzynki plastikowe na butelki”. Frazy dobiera się na podstawie narzędzi SEO jak Senuto lub SEMSTORM, które, od razu ostrzegamy, są płatne. Można też skorzystać z bezpłatnych, np. keywordtool.io, aczkolwiek w przypadku trudnych branż mogą nie wygenerować zbyt wielu wyników. Wtedy pozostaje analiza… konkurencji, sprawdzenie, na jakie frazy pozycjonują się inne firmy (chociaż tu trzeba uważać, ponieważ niekoniecznie może oznaczać to, że robią to dobrze).
Mając frazy, możesz przystąpić do podstawowej optymalizacji strony, takiej jak uzupełnienie znaczników title i description, nagłówków h1-h6 czy wzbogacenie treści o słowa kluczowe.
Oprócz tego wyszczególnia się bardziej złożone technicznie prace, jak stworzenie architektury informacji, czyli wewnętrznej struktury odnośników, poprawienie szybkości ładowania strony, czy zapewnienie jej responsywności, dopasowania do urządzeń mobilnych.
NAP, katalogi firmowe
Dobrym sposobem na reklamowanie producentów jest stworzenie własnych wizytówek w katalogach firm. Przy czym strony te mogą mieć charakter ogólnokrajowy, lokalny bądź też branżowy. Są katalogi dedykowane stricte dla biznesu, w szczególności producentów, dlatego warto w nich być. Każdy taki wpis do katalogu należy uzupełnić nie tylko o opis firmy, ale przede wszystkim o dane kontaktowe: Name-Adress-Phone. Co istotne, dane NAP wszędzie powinny być takie same, zgodne z tym, co znajduje się na twojej stronie internetowej. Jeśli np. zmienisz numer telefonu, pamiętaj, aby zaktualizować katalogi o takie informacje.
Content marketing, artykuły eksperckie
Ostatnim elementem, na którym warto się skupić, jest tworzenie treści, które są optymalizowane pod kątem fraz kluczowych. Content marketing dla przemysłu może przybrać różną formę, począwszy od opisu produktów/usług, przez artykuły sponsorowane publikowane w zewnętrznych serwisach, aż po blog firmowy. Ten ostatni jest jednym z najlepszych sposobów na pozyskiwanie ruchu z mniej popularnych, ale generujących potencjalnie duży zysk fraz. Najczęściej takie artykuły tworzy się po dokładnej analizie słów kluczowych, ponieważ powinny one odpowiadać na potrzeby użytkowników, najczęściej zadawane przez nich pytania.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.