Jakie działania wchodzą w zakres content marketingu?
- 14 marca 2023
- aktualności, copywriting, marketing
Patrząc na zagadnienie content marketingu nieco szerzej, warto zadać sobie pytanie odnośnie zakresu, jaki prezentuje. Czy content marketing to tylko treści, które możemy znaleźć na stronie? Odpowiedź brzmi: nie! Sprawdźcie, jakie działania wchodzą w obszar content marketingu.
Zagadnienia, które porusza content marketing, związane są z różnego rodzaju działaniami, które podejmujemy dla klienta po to, żeby jego strona była jak najbardziej widoczna w sieci i przyciągała odbiorców. W takim ujęciu content to więc nie tylko tworzenie wysokiej jakości treści, ale także badanie konkurencji, czy przedsięwzięcia techniczne, które mają za zadanie jak najlepiej wpłynąć na pozycjonowanie strony klienta w wyszukiwarce.
spis treści
Analiza content gap
To zagadnienie na pierwszy rzut podobne do audytu, jednak analiza content gap skupia się na lukach w treści na stronie klienta. W prostych słowach można to działanie wytłumaczyć jako zbadanie różnicy pomiędzy tym, czego potrzebują odbiorcy pod kątem treści bądź fraz, a tym, co faktycznie strona ma do zaoferowania.
Tworzenie różnych rodzajów treści
Content to wreszcie tworzenie treści, zarówno tekstów, jak i grafik czy wideo. Działania te obejmują między innymi pisanie, ale także korektę i redakcję artykułów, newsletterów czy e-booków. Content dzieli się na wewnętrzny (treści na stronie klienta) i zewnętrzny (na przykład artykuły publikowane na różnego rodzaju serwisach tematycznych czy lokalnych).
Optymalizacja treści i działania SEO
Celem każdej marki jest uzyskanie widocznego miejsca w wyszukiwarce Google. Optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej to różne działania, które mają za zadanie zwiększyć widoczność domeny w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO, czyli Search Engine Optimalization to zarówno kwestie techniczne, związane z działaniem strony internetowej, jak i te połączone z samym contentem, czyli tym, jak treść oddziałuje na owe wyniki.
Działania SEO to także audyt, czyli dokładna analiza czynników decydujących o widoczności danej strony w wyszukiwarce i jej opracowanie, które oddaje się klientowi.
Współpraca z influencerami
W marketingu treści obecnie coraz większą rolę odgrywa tak zwany user generated content, czyli treść tworzona przez samych odbiorców. Szerzej można ten problem rozpatrywać jako emocjonalne zaangażowanie klientów w markę. Osobistą więź umacnia polecenie przez znaną osobę, na przykład influencera. Kontakty z tego typu osobami, które mają wpływ na tworzenie się i umacnianie trendów konsumenckich, to jedna ze strategii budowania świadomości marki i związana jest właśnie z contentem zewnętrznym, czyli treściami, jakie pojawią się odnośnie marki w różnych kanałach komunikacji.
Działania podtrzymujące więź z klientem
Content to nie tylko tworzenie nowych treści, ale także budowanie zaangażowania stałych klientów. W tej kwestii bardzo ważne są wszystkie działania na social mediach oraz dopasowane newslettery. Treść tworzona na potrzeby tego typu kanałów komunikacji powinna budować poczucie przywiązania do marki – w przypadku social mediów ważne jest regularne odpisywanie na komentarze, czy wymyślanie różnego rodzaju konkursów, które mają zaktywizować społeczność, a jeśli chodzi o inne działania, może to być regularne wysyłanie maili, czy innego rodzaju komunikacja, taka jak SMS-y lub telefony. Ważne, żeby działania te były regularne, ale nie agresywne – atrakcyjne promocje, do których klient ma dostęp, na przykład w swoje urodziny będą doskonałym pomysłem.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.