Posiadanie strony internetowej jest dzisiaj koniecznością. Nieważne, jaki biznes się prowadzi, należy mieć swoją wizytówkę w sieci. Jednak trzeba wiedzieć, że taki niepisany obowiązek nie zezwala na bylejakość. Strona internetowa, które jest dobrze zrobiona, pozwala na dotarcie do klientów. Trzeba jednak wiedzieć, jak ją zrobić.
spis treści
Jaka powinna być dobra strona internetowa?
Aby strona internetowa była dobra i skuteczna, musi spełniać kilka warunków. Przede wszystkim powinna być stworzona dla klientów. Co to oznacza? Ważne jest, by znalazło się na niej wszystko to, czego potrzebuje. Skoro wszedł na stronę z poziomu wyszukiwarki, to zrobił to w określonym celu. Istotne jest to, by z faktycznie mógł go na niej zrealizować.
Właśnie dlatego witryna musi być przejrzysta, a umieszczone na niej treści – logicznie umieszczone. Treść powinna być w małych blokach. Nie może zabraknąć nagłówków, tytułów itp.
Nie mówiąc o tym, by wszystkie elementy strony wyświetliły się możliwie szybko i by nie było konieczności odklikiwania wielu wyskakujących okienek.
Strona internetowa powinna być atrakcyjna wizualnie. Dobrze, by wyróżniała się na tle innych. Często rozumiane jest to tak, że powinna mieć oryginalny rozwiązania, ciekawe grafiki, wiele multimediów. To sprawia, że odrzucane są z góry agencje, które bazują na gotowych szablonach. Chętniej wybierani są freelancerzy, którzy dobrze znają się na grafice. Jednak czy zawsze jest to dobre rozwiązanie?
Komu zlecić stworzenie strony internetowej?
Tworzenie strony internetowej oferuje wiele osób, firm. Nie dziwi więc, że przedsiębiorcy, którzy szukają kogoś, kto stworzy dla nich witrynę, nie wiedzą, na kogo postawić. Zwłaszcza, gdy dysponują małym budżetem. Warto zaznaczyć, że nie ma co oszczędzać na stronie internetowej. Zwłaszcza, że aby była dobra, wymaga dużych nakładów pracy.
Ważne przy tym, gdy szuka się osoby, która wykonuje strony WWW, jest to, by zastanowić się nad tym, czy lepiej powierzyć jej wykonanie freelancerowi czy agencji.
Zazwyczaj wykonanie strony internetowej przez osobę pracującą w pojedynkę wiąże się z niskimi kosztami. Oczywiście w porównaniu do ceny proponowanej przez agencję. Freelancer często bowiem wykonuje swoją pracę w ramach umowy od dzieło lub zlecenie, a pracuje w zaciszu własnego domu. Agencja zatrudnia pracowników, wynajmuje przestrzeń biurową – nie ma co się więc dziwić, że cennik ma wyższy.
Ponadto freelancer z reguły dysponuje znacznie większą ilością czasu wolnego. Może więc, jeśli wymaga tego sytuacja, bardziej dopasować się do potrzeb klienta. Elastyczność pozwala mu często na krótki czas oczekiwania. Jednak szybka praca jednej osoby może być niedopracowana, a czasami nawet i pełna błędów. Warto bowiem zaznaczyć, że jedna osób raczej nie jest w stanie dobrze wykonać pracy grafika, programisty, copywritera. A nawet jeśli – niekoniecznie będzie ona najlepsza w swoim rodzaju, a przecież tego się oczekuje.
W przypadku agencji ma się do dyspozycji zespół. To ona w konsultacji z klientem opracowuje projekt. Każda z osób ma swój wkład w stronę WWW, wykorzystując swoją wiedzę, umiejętności i doświadczenie. Dzięki temu powstaje witryna atrakcyjna wizualnie, przygotowana pod użytkownika, wypełniona adekwatną treścią, która angażuje.
Strona internetowa a wyszukiwarka
Mowa była o tym, jaka powinna być strona internetowa, by docenił ją użytkownik, a także komu w związku z tym zlecić jej stworzenie. Nie można jednak pominąć tak istotnej kwestii, jak zoptymalizowanie witryny pod kątem nie tylko usera, ale i wyszukiwarki. O tym wiedzą zwłaszcza ci, którzy zajmują się pozycjonowaniem. Dzisiaj istotne jest to, by strona była zoptymalizowana pod działania SEO. Istotne są tutaj dane strukturalne, a więc właściwa konstrukcja tytułu strony, jej opisu, a także rich snipetts. Tak, by wyszukiwarka wiedziała, jakie treści znajdują się na witrynie. Co więcej, nie bez znaczenia jest odpowiednia hierarchia nagłówków, ustawienie alternatywnych opisów obrazków czy wykorzystanie słów kluczowych. Takich, które będą pomagały w umiejscowieniu strony w ważnych dla biznesu obszarach.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.
Ja na początku sama próbowałam stworzyć stronę internetową, ale nie wiedziałam, że jest z tym tyle zachodu! :O W końcu zdecydowałam się na zlecenie tego zadania profesjonaliście i nie żałuję 🙂