Narzędzia do badania słów kluczowych, które warto znać

Pozycjonowanie stron www rozpoczyna się od doboru oraz analizy słów kluczowych, na które twoja witryna powinna być widoczna w sieci. Będzie ci to potrzebne zarówno podczas optymalizacji serwisu, jak i tworzenia treści oraz opracowywania strategii link buildingu. Dlatego sprawdź, jakie narzędzia służą do badania słów kluczowych.

Darmowe narzędzia do badania słów kluczowych

Planer słów kluczowych Google

Jednym z podstawowych, a przy tym bezpłatnych narzędzi do badania fraz pod SEO, jest planer słów kluczowych Google. Aby uzyskać do niego dostęp, musisz posiadać konto w systemie reklamowym Google Ads. Tam, w dziale Narzędzia i Ustawienia, znajdziesz sekcję Planer słów kluczowych.

Będziesz mógł skorzystać z jednej z dwóch opcji: Poznaj nowe słowa kluczowe oraz Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy. Gdy jesteś na etapie szukania fraz, wybierz pierwszą możliwość. Po wpisaniu 3-4 słów opisujących twoją działalność, otrzymasz listę propozycji, wraz z określeniem średniej miesięcznej liczby wyszukiwań. Wyniki te możesz filtrować dzięki kilku parametrom, co pozwala na lepsze dopasowanie ich do twoich potrzeb, a także ocenę konkurencyjności.

Ubersuggest

Ubersuggest to narzędzie dostępne w dwóch wersjach – darmowej oraz płatnej, przy czym, co oczywiste, w pierwszym wypadku wyniki pozyskane w ten sposób będą ograniczone. Aby rozpocząć korzystanie z niego, musisz wpisać wybrane słowo kluczowe oraz określić język. Otrzymasz propozycję kilkunastu fraz, wraz z określeniem ich średniej miesięcznej liczby wyszukiwań oraz przedstawieniem, jakie strony są wysoko widoczne w Google na nie.

Co ciekawe, w Ubersuggest masz też możliwość wpisania adresu swojej strony internetowej, w celu sprawdzenia, na jakie słowa kluczowe jest dobrze widoczna w sieci oraz jakie podstrony są najbardziej popularne.

Answer the Public

Jeszcze jednym bezpłatnym narzędziem, o którym chcielibyśmy napisać, jest Answer The Public – pozwala na przeanalizowanie trzech wybranych fraz dziennie. Wystarczy wpisać pierwszą z nich w polu wyszukiwania, określić kraj i język oraz poczekać chwilę na wygenerowanie wyników. Są one podzielone na kilka sekcji, jak Questions, Prepositions oraz Comparisons. Każda z nich może być przedstawiona w formie wizualnej bądź klasycznej. To dobre źródło inspiracji, zwłaszcza jeśli chodzi o frazy kluczowe z tzw. długiego ogona. Minusem jest, że nie można sprawdzić miesięcznej liczby wyszukiwań.

Płatne narzędzia do badania słów kluczowych

Ahrefs

Przechodzimy już do płatnych narzędzi do badania słów kluczowych i pierwszym z nich jest Ahefs. Analizę fraz przeprowadzisz w sekcji Keywords Explorer. Wyniki można podzielić według takich kategorii jak Search Suggestions, czy Having same terms. Gdy nie masz pomysłu, jak rozwinąć dane słowo kluczowe, przydadzą ci się propozycje z Keyword ideas.

Senuto

Baza słów kluczowych w Senuto znana jest każdemu pozycjonerowi. Pozwala na przeprowadzenie zaawansowanej analizy, według różnych kryteriów (m.in. dopasowanie wąskie lub szerokie, wyszukiwanie fraz zawierających konkretne przymiotniki, czasowniki czy rzeczowniki). Możesz przejrzeć pytania, słowa zależne, a także grupy fraz. Co oczywiste, od razu widzisz, jaka jest średnia miesięczna liczba wyszukiwań danego słowa kluczowego. Oprócz tego możesz sprawdzać statystyki dotyczące konkretnej frazy (jakie strony są na nią najlepiej widoczne oraz jakie inne słowa kluczowe są z nią semantycznie powiązane).

Semstorm

Ostatnią z propozycji jest Semstrom, narzędzie, dzięki któremu dokładnie przeanalizujesz interesujące cię frazy. W sekcji Narzędzia słów kluczowych znajdziesz Słownik (tam udostępniane są standardowe informacje, jak miesięczna ilość wyszukiwań, trendy oraz CPC), Domeny na słowa kluczowe (służy do weryfikacji, jakie domeny są widoczne na dane słowa kluczowe), a także Powiązane słowa kluczowe (przydatne podczas rozszerzenia wyszukiwań).

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

1 Comment
    • Paweł Cengiel
    • 17 listopada 2020
    Odpowiedz

    Dobrze jest zbadać wszystkie dostępne narzędzia. Dają one ogrom potrzebnych informacji, które pomogą nam w optymalizacji naszego serwisu. Jeśli zależy nam na budowaniu mocnej pozycji na rynku, korzystajmy z dobrodziejstw tych narzędzi.
    A jeśli mierzymy się za sporą konkurencją, warto jest także inwestować w płatne narzędzia.

zostaw komentarz