Optymalizacja tekstu alternatywnego ALT obrazu dla SEO
- 12 maja 2024
- optymalizacja strony, poradnik seo
Tekst alternatywny tzw. „ALT tekst” ( alt=”…” ), znany również jako „atrybut alt”, jest ważnym elementem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), który pomaga w lepszym zrozumieniu zawartości obrazów przez wyszukiwarki. Odpowiednio sformułowany tekst alternatywny nie tylko poprawia dostępność strony dla użytkowników korzystających z czytników ekranu, ale także przyczynia się do lepszego indeksowania obrazów, co może poprawić pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.
spis treści
Co to jest tekst alternatywny?
Tekst alternatywny to opis dodawany do atrybutu 'alt’ w tagu obrazu HTML. Jego głównym zadaniem jest dostarczenie opisu obrazu, gdy ten nie może być wyświetlony użytkownikowi. To ważne zarówno dla użytkowników korzystających z technologii asystujących, jak i w sytuacji, gdy obrazy na stronie nie mogą się załadować z powodu słabego połączenia internetowego lub błędów na stronie.
Jak optymalizować teksty alternatywne?
Optymalizacja tekstu alternatywnego powinna skupiać się na kilku kluczowych aspektach:
- Precyzyjność: Tekst alternatywny powinien dokładnie i precyzyjnie opisywać zawartość obrazu. Na przykład, zamiast pisać 'obraz’, lepiej użyć opisu 'czarno-biały portret kobiety’.
- Słowa kluczowe: Jeśli to możliwe, warto włączyć do tekstu alternatywnego słowa kluczowe, dla których strona ma być pozycjonowana, ale zawsze w naturalny i kontekstowy sposób.
- Esencja, długość: Tekst alternatywny powinien być zwięzły. Zaleca się, aby nie przekraczał 125 znaków, ponieważ dłuższe teksty mogą nie być w pełni interpretowane przez czytniki ekranu.
Przykłady dobrych praktyk
Złe praktyki:
– 'Obraz’
– 'Kliknij tutaj’
– 'Logo’
Dobre praktyki:
– 'Logo firmy XYZ w kolorach czerwonym i niebieskim’
– 'Mężczyzna grający na gitarze na koncercie rockowym’
– 'Widok z góry na tłum ludzi na festiwalu muzyki elektronicznej’
Wnioski
Dobrze zoptymalizowany tekst alternatywny poprawia zarówno SEO, jak i dostępność strony. Umożliwia lepsze zrozumienie zawartości obrazowych przez wyszukiwarki i użytkowników korzystających z technologii wspomagających, co przekłada się na lepsze wyniki w wyszukiwarkach i szersze docieranie do odbiorców m.in. poprzez wyniki obrazkowe (widgety, rich snippets obrazków, Google Images) w wyszukiwarce Google.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.