Planer słów kluczowych Google – co to jest, jak go wykorzystać podczas pozycjonowania stron www

Jeśli kiedykolwiek szukałeś informacji na temat doboru i analizy fraz kluczowych do pozycjonowania strony www, na pewno spotkałeś się z informacją, aby zacząć korzystać z bezpłatnego narzędzia planer słów kluczowych od Google’a. I my dziś podpowiemy ci, do czego go wykorzystywać oraz jak zacząć pracę z nim.

Do czego służy planer słów kluczowych Google’a?

Planer słów kluczowych to bezpłatne narzędzie od Google’a. Jego głównym zadaniem jest dobór i analiza fraz, które zostaną wykorzystane w kampaniach w sieci wyszukiwania. Pisząc prościej, z jego pomocą wybierzesz słowa kluczowe podczas tworzenia kampanii Google Ads.

Zarówno doświadczeni pozycjonerzy, jak i amatorzy, szybki odkryli, że może on być także pomocny podczas wyszukiwania fraz do pozycjonowania stron www. Pokazuje takie informacje, jak sezonowość słów kluczowych, a także jeden z kluczowych aspektów – średnią miesięczną liczbę wyszukiwań. Jeśli nie korzystasz z płatnych narzędzi SEO, które udostępniają te dane, warto zacząć bazować na planerze słów kluczowych od Google’a.

Jak zacząć korzystać z planera słów kluczowych Google’a?

Jeśli chcesz rozpocząć pracę z planerem słów kluczowych, musisz posiadać konto w systemie Google Ads. Przejdź na stronę ads.google.com i następnie kliknij Rozpocznij teraz. Aby się zalogować, musisz założyć nowe konto lub wykorzystać konto Gmail, które już posiadasz (nawet prywatne). Gdy to zrobisz, otworzony zostanie konfigurator nowej kampanii. Wcale jednak nie musisz jej utworzyć (i tym samym podawać np. dane do płatności), aby zyskać dostęp do planera – wystarczy w pierwszym oknie kliknąć Przełącz na tryb eksperta i następnie przejść do sekcji Utwórz konto bez kampanii, by na końcu potwierdzić wyświetlone informacje przyciskiem Wyślij. Brawo! Twoje konto właśnie zostało utworzone, możesz rozpocząć korzystanie z planera. Tylko… jak go znaleźć?

To jeszcze chwilę potrwa – u góry znajdziesz Ustawienia i tam zakładkę Przełącz na tryb eksperta. Potwierdź, że chcesz to zrobić i już prawie gotowe. W panelu, który się wyświetli, znajdź ikonkę Narzędzia i Ustawienia, po czym kliknij Planer słów kluczowych.

Planer słów kluczowych – możliwości

Udało się? Możesz rozpocząć odkrywanie możliwości tego narzędzia. Na początku będziesz mieć do wyboru dwie opcje:

  • Poznaj nowe słowa kluczowe (tu sprawdzisz propozycje fraz do kampanii Google Ads, pozycjonowania);
  • Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy (tu dostępne są dane historyczne, prognozy oraz informacje dotyczące liczby wyszukiwań).

Na początku skup się na pierwszej sekcji, czyli Poznaj nowe słowa kluczowe. Aby rozpocząć wyszukiwanie, wpisz kilka fraz określających twoje produkty lub usługi i kliknij Zobacz wyniki. Na tym etapie możesz też użyć adresu swojej strony, jako filtra (narzędzie automatycznie sprawdzi, czego ona dotyczy i jakie słowa kluczowe ją opisują). I w ten oto sposób uzyskasz dostęp do rozbudowanej listy fraz.

Zanim zaczniesz ją analizować, zerknij na sekcję Zwiększ zakres wyszukiwania, w której znajdują się propozycje słów rozszerzających twoje wyniki. Planer automatycznie dopasuje też lokalizację, język oraz sieć wyszukiwania, możesz u góry sprawdzić, czy wszystkie się zgadza.

A jakie informacje o słowach kluczowych otrzymujesz? To m.in. średnia miesięczna liczba wyszukiwań, konkurencja, a także stawka. Tutaj musisz jednak wiedzieć, że dopóki nie utworzysz kampanii Google Ads, dostęp do tych danych będzie ograniczony. Dokładniej, średnia miesięczna liczba wyszukiwań będzie podawana w przedziale liczbowym (np. 1-100 tys., 10-100). Jest to spore utrudnienie, dlatego pomyśl o utworzeniu pierwszej, testowej reklamy. To wcale nie musi być wysoki koszt, a dzięki temu uzyskujesz dostęp do zaawansowanego narzędzia SEO.

czeka na pierwszą ocenę 🙂
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz