Pozycjonowanie e-commerce – lista popełnianych błędów
- 3 kwietnia 2024
- e-commerce, poradnik seo, sklep internetowy, sprzedaż w internecie
W zawiłym świecie SEO łatwo jest popełnić błędy, które mogą zaszkodzić widoczności strony w wynikach wyszukiwania, a tym samym wpływać na ruch i sprzedaż. Ten artykuł przybliża najczęstsze błędy w pozycjonowaniu sklepów internetowych – od braku optymalizacji strony pod kątem słów kluczowych, przez niewłaściwe zarządzanie linkami zwrotnymi, aż po zaniedbywanie analizy SEO.
spis treści
Brak optymalizacji strony pod kątem słów kluczowych
Często strony są projektowane bez uwzględnienia strategii słów kluczowych, co skutkuje niewystarczającą widocznością w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja słów kluczowych to podstawa SEO, często zaniedbywana przez e-sklepy.
Zła struktura URL
URL powinny być proste i zrozumiałe zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Błędy w strukturze URL mogą wpływać negatywnie na doświadczenie użytkownika i SEO. Na przykład, URL „twojsklep.pl/produkt?id=12345” jest mniej przyjazny niż „twojsklep.pl/kategoria/nazwa-produktu”.
Zduplikowana treść
Wiele sklepów internetowych korzysta ze standardowych opisów produktów, co prowadzi do zduplikowanej treści na różnych stronach. Tworzenie unikalnych opisów produktów jest ważne dla uniknięcia tego problemu.
Brak optymalizacji obrazów
Niewłaściwie zoptymalizowane obrazy mogą obciążać czas ładowania strony. Ważne jest, aby obrazy były odpowiedniej wielkości i posiadały opisy alt, które pomagają wyszukiwarkom w indeksacji.
Niewłaściwe zarządzanie linkami zwrotnymi
Próby manipulacji rankingiem strony poprzez sztuczne linki zwrotne mogą skutkować sankcjami od wyszukiwarek. Ważne jest stosowanie etycznych praktyk budowania linków.
Zaniedbanie analizy SEO
Regularna analiza SEO pomaga zrozumieć, które działania są skuteczne, a które wymagają poprawy. Pomijanie analizy może ograniczać efektywność działań SEO.
Ignorowanie długiego ogona
Frazy z długiego ogona, choć mniej popularne, mogą przynieść wartościowy ruch. Skupienie się tylko na ogólnych frazach kluczowych to zmarnowany potencjał.
Unikanie tych błędów może znacząco poprawić widoczność sklepu e-commerce w wynikach wyszukiwania, zwiększyć ruch na stronie i wpływać pozytywnie na sprzedaż.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.