Pozycjonowanie Katowic, jak reklamować stolicę Śląska?

Katowice to miasto szczególnie ważne dla mieszkańców Śląska, pełni wiele ważnych funkcji. To główny ośrodek Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego i największe pod względem ludności miasto konurbacji górnośląskiej. Ponadto jest siedzibą Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Mimo to wciąż może potrzebować większego rozgłosu. Jak można reklamować Katowice? Do kogo kierowany jest marketing terytorialny tego miasta?

Do kogo kierowana jest reklama Katowic?

Prowadzenie działań mający na celu reklamę, promocję miasta nosi nazwę marketingu terytorialnego lub marketingu miejsc. Może być stosowany także w kontekście: powiatów, gmin, województw, regionów, a także całych państw. Jego celem jest zmiana postrzegania danego miejsca. Działania skoncentrowane mogą być na różnorodnych grupach osób, które z wielu względów są powiązane z danym miejscem lub dąży się do tego, by były świadome jego walorów. Oznacza to, że reklama Katowic może być kierowana do:

  • mieszkańców miasta,
  • turystów,
  • studentów,
  • inwestorów i pracowników.

Warto wiedzieć, jakie działania online oraz offline podejmowane są w celu zareklamowania miasta. Wielu ekspertów podkreśla, że pierwszym krokiem powinno być wymyślenie chwytliwego sloganu oraz logo, które będą kojarzyć się w danym miastem. W przypadku stolicy Śląska jest to hasło „Katowice dla odmiany”.

Marketing terytorialny w sieci — pozycjonowanie i co jeszcze?

Aktualnie wiele działań promocyjnych i reklamowych przenoszonych jest do sieci. Właśnie w internecie można bardzo łatwo trafić do grupy docelowej oraz przekazać interesujące, intrygujące treści. Bardzo często prowadzone działania to pozycjonowanie, które w wielu przypadkach realizowane jest przy pomocy wyspecjalizowanych agencji SEO. Ważne jest, aby miasto posiadało oficjalną stronę internetową, która będzie zoptymalizowana pod kątem słow kluczowych ważnych dla wszystkich grup interesariuszy w Katowicach. Warto także wysycić stronę frazami związanymi z komfortem mieszkania w mieście czy jego szybkim rozwojem. Należy jednak pamiętać, że przekazywane informacje powinny być prawdziwe. Strona powinna być cyklicznie aktualizowana, dobrym pomysłem jest prowadzenie bloga, gdzie reklamowane są lokalne atrakcje, punkty gastronomiczne, wydarzenia itp.

Doskonałym działaniem do promowania miast w internecie jest także prowadzenie kanałów w social media (nie tylko Twitter czy Facebook, ale także LinkedIn, YouTube, Instagram czy TikTok) oraz zainwestowanie w kampanie Google Ads oraz Facebook Ads. Dobrym pomysłem może być wykorzystanie mocy influencerów do promowania miasta — głównie tych lokalnych, którzy związani są z danym miejscem i cieszą się dobrą opinią w sieci. Dobrym pomysłem jest także utworzenie aplikacji ułatwiającej poruszanie się w mieście.

Jak reklamować Katowice offline?

Mimo dużej siły internetu warto pamiętać, że działania promocyjne Katowic oraz innych miast w Polsce prowadzone są także offline. W celu marketingu terytorialnego wykorzystywać można szeroki zakres aktywności pozwalających na zbudowanie jego pozytywnego wizerunku. Zalicza się do nich:

  • interesujące wydarzenia i konferencje miejskie,
  • reklamę outdoorową — billboardy, citylighty,
  • reklamę w mediach tradycyjnych — radio, telewizja, prasa,
  • miejską gazetę,
  • konsultacje społeczne, spotkania z ważnymi osobistościami z miasta, jak i jego lokalnymi ambasadorami.
5/5 - (2 votes)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz