Pozycjonowanie stron, porady dla początkujących
Pozycjonowanie stron nie jest łatwe, ten proces wymaga od nas wiedzy, ale też doświadczenia. Jak mają sobie zatem z tym poradzić osoby początkujące? W dzisiejszym artykule przygotowaliśmy dla was garść cennych porad, które mogą okazać się pomocne przy pozycjonowaniu stron. Przedstawimy najważniejsze narzędzia, niezbędne w pracy SEO-wca oraz podpowiemy, jak do pozycjonowania podejść jak prawdziwy spec.
spis treści
Jak krok po kroku pozycjonować stronę WWW?
Jeśli chcemy zwiększyć ruch na naszej stronie, musimy być widoczni w wynikach wyszukiwania Google, to rzecz priorytetowa. Ostatnio wyjaśnialiśmy, jak wygląda pozycjonowanie dla początkujących w 10 krokach, dziś chcemy skupić się na konkretnych kwestiach związanych z SEO. Przed wami garść porad, która może okazać się pomocna, jeśli dopiero zaczynacie swoją przygodę z pozycjonowaniem.
Audyt SEO strony WWW ma znaczenie
Wiele osób początkujących uważa, że pozycjonowanie strony zaczyna się od tworzenia treści na stronie – nic bardziej mylnego. Proces pozycjonowania strony WWW zaczyna się od doboru fraz kluczowych oraz od audytu SEO. Audyt SEO powinien składać się z analizy:
- on-site,
- off-site,
- UX.
Dobra strona internetowa powinna być przede wszystkim przyjazna dla użytkownika, tak, by chciał z niej korzystać, ale przy tym musi być czytelna dla robotów crawlujących. Trzeba przez to zadbać o odpowiednią strukturę strony, przyjazne adresy URL czy linkowanie wewnętrzne.
Google Search Console to podstawa każdego SEO-wca
Google Search Console to absolutny must-have, jak chodzi o potrzebne do pozycjonowania stron narzędzia. To darmowe narzędzie, które pozwala m.in. sprawdzić, na jakie frazy kluczowe widnieje nasza strona w wynikach wyszukiwania. Dzięki Google Search Console możemy śledzić ruch na naszej stronie i weryfikować czy dana strona znajduje się na mapie (plik sitemap.xml powinien być zawsze aktualny) i czy jest indeksowana.
Sprawdź Mobile First Index, bo UX jest ważny
Dziś coraz częściej z internetu korzysta się za pośrednictwem telefonu komórkowego, dlatego też każda strona WWW powinna być mobile-friendly. Warto zatem sprawdzić, czy nasza strona internetowa przystosowana jest do urządzeń mobilnych. To jeden z czynników rankingowych Google, który może wpłynąć na widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania.
Jak profesjonalnie podejść do pozycjonowania stron?
Pozycjonowanie to proces, który nie jest tak łatwo opisać. Na te działania składa się wiele różnych elementów, jednak postaramy się niektóre z nich pokrótce wyjaśnić.
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe są niezwykle ważne, to w zasadzie nasz klucz do sukcesu! Dzięki dobrze dobranym frazom możemy trafić do szerszego grona potencjalnych klientów. Co więcej, wyszukiwarka Google właśnie dzięki frazom potrafi określić czy zawartość strony pasuje do zapytania użytkownika. Niezwykle ważne jest prawidłowe rozmieszczenie poszczególnych fraz. Musimy się zastanowić, czy umieszczanie frazy kluczowej tylko w nagłówku H2 wystarczy, czy trzeba je może także dodawać do zdjęć, grafik, tabel?
Treści na stronie, blog firmowy
Blog firmowy jest niezwykle ważny dla strony WWW, to dzięki niemu możemy wypełnić stronę cennymi dla nas frazami kluczowymi. Warto dbać o content marketing strony, ponieważ nie tylko sprawi on, że klienci się nami zainteresują, ale strona będzie także lepiej odbierana przez algorytmy Google. Ważne, aby artykuły były łatwe w odbiorze, ale też treściwe, muszą one nieść wartość dla użytkownika. Wypełnianie bloga firmowego artykułami napisanymi tylko pod algorytmy nigdzie nas nie doprowadzi. Google dużą uwagę przywiązuje do idei “user friendly” i taki właśnie powinien być nasz blog na stronie.
Analizuj, obserwuj
Pozycjonowanie strony to przede wszystkim analiza, warto przebadać konkurencję na naszym rynku, ale też zawartość naszej strony, jak ona wypada na tle konkurencji. Content Gap to rzecz niezbędna, jeśli zależy nam na tym, by wyprzedzić konkurencję. Dobrą taktyką jest wypełnianie swojej strony treściami, których brakuje u konkurencji, dzięki temu mamy szansę zyskać przewagę. Należy sprawdzić:
- frazy kluczowe i ruch ograniczony konkurencji,
- jak wygląda link building,
- liczbę zaindeksowanych stron,
- wiek domeny.
Dzięki szczegółowej analizie konkurencji jesteśmy w stanie opracować optymalną strategię SEO.
Pozycjonuj lokalnie
Dla lepszych wyników warto swoją stronę pozycjonować lokalnie. To dobra opcja dla mniejszych firm np. usługowych, dzięki pozycjonowaniu lokalnemu łatwiej jest znaleźć potencjalnych klientów. Pozycjonowanie lokalnie nie jest takie trudne, warto skupić się na wykorzystaniu wizytówki firmy w Google.
Narzędzia przydatne przy pozycjonowaniu stron
Każdy SEO-wiec ma swój własny niezbędnik narzędzi, z których korzysta przy pozycjonowaniu stron. Warto się z nimi zaznajomić, ponieważ mogą usprawnić i przyspieszyć proces pozycjonowania strony internetowej.
Planer Słów Kluczowych Google
Planer Słów Kluczowych od Google przydaje się przy układaniu fraz kluczowych dla naszej strony internetowej. To narzędzie pozwala także sprawdzić, jak często dana fraza jest wyszukiwana i czy np. popularność rosła z czasem (to przydatna opcja dla sklepów, które opierają swoją działalność na sprzedaży sezonowej np. na Boże narodzenie). To narzędzie jest świetnie, jeśli do pozycjonowania chcemy wdrożyć także Google Ads, Planer Słów Kluczowych pozwoli nam dokładnie dobrać frazy do konkretnej kampanii reklamowej w Google Ads.
Google Analytics
Analytics to kolejne googlowskie narzędzie, które pozwala sprawdzić ruch na stronie z innych źródeł niż wyszukiwarka. Dzięki Google Analytics możemy dowiedzieć się, jakie osoby odwiedzają naszą stronę internetową, mamy dostęp do takich informacji, jak:
- lokalizacja,
- typ urządzeń,
- rodzaj przeglądarki.
Ogromną zaletą korzystania z Google Analytics jest to, że wiele CMS-ów jest kompatybilna z tym narzędziem.
Senuto
Senuto to z kolei płatne analityczne narzędzie SEO, które kryje w sobie wiele różnych opcji. Pozwala nam monitorować frazy kluczowe naszego serwisu, ale nie tylko. To także dobre narzędzie do pozyskiwania nowych fraz kluczowych, dzięki Senuto możemy przeprowadzić analizę widoczności dowolnej domeny. To także dobre narzędzie do tego, by śledzić nasze frazy kluczowe, czy ich pozycja w wynikach wyszukiwania wzrosła, czy może zmalała.
Answer The Public
Answer The Public to narzędzie, które przydaje się przy tworzeniu treści na stronę WWW. Po wpisaniu frazy możemy zobaczyć, jakie pytania często pojawiają się z daną frazą – to może być inspiracja do naszych artykułów na blogu.
Pozycjonowanie to długotrwały proces, na pierwsze efekty możemy czekać nawet kilka miesięcy. Trzeba o tym pamiętać, zanim kompletnie zmienimy naszą strategię SEO.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.