Profil linków przychodzących. Link słabej jakości.
- 15 września 2013
- poradnik seo, pozycjonowanie strony
spis treści
Co to jest link słabej jakości?
Link „słabej jakości” to NIE jest link ze słabej witryny, z SWL-a, ze strony spamerskiej itd.… otóż taki link po prostu jest „słaby” (nie wpłynie na PageRank pozycjonowanych fraz w SERP-ach), ALE nie oznacza jeszcze tego, że zaszkodził naszej witrynie!
Link „Słabej jakości” to taki, dla którego przynajmniej 3 z 4 poniższych twierdzeń jest prawdziwych:
- Anchor (lub atrybut ALT) linku jest dopasowany zbyt mocno do linkowanej strony lub strony głównej
- Zbyt duży procent pozostałych linków prowadzących do serwisu jest podobnych anchorem z analizowanym właśnie linkiem
- Lokalizacji na której jest link jest inny tematycznie niż anchor linku
- Link pochodzi z serwisu, dla którego narzędzia analityczne, statystki oraz wskaźniki serwisu mówią nam że serwis, który do nas linkuje jest słaby (np. słaby MozRank, Google site, PR, alexa.. i cokolwiek innego czym się sugerujecie.. ;-))
…jeżeli przynajmniej 3 powyższe zdania są prawdziwe dla rozpatrywanego linku, oznacza to że link trzeba usunąć!
Kombinacji jest dużo! dokładnie: 16 (cztery pytania TAK/NIE), a 5 z tych kombinacji sugeruje aby link usunąć.
Każda kombinacja z tych 16 znajduje przykłady w praktyce, i da się sensownie uzasadnić.
Jakie są narzędzia do analizy linków?
Narzędzie do analityki powyższych punktów:
- wszelkie dostępne „informatory” back linków (MajesticSEO, Ahrefs, GWT itd., czyli wszystko co uczyni listę BL bardzo dokładną)
- SEO SpyGlass aby sprawdzić szczegółowe dane linku (domeny, serwisu, title, anchor, nofollow.. i wiele innych)
- i na końcu już narzędzie autorskie, które sugeruje nam na podstawie powyższych punktów, które linki usunąć
know-how to odpowiednie ustawienie ostatniego narzędzia dla: „dopasowanie przybliżone” i „dopasowanie do wyrażenia” znane z Google AdWords, przy porównywaniu naszych title-anchorów pkt. 1-3 => czyli już bardziej intuicja i doświadczenie jakie wagi przypisać Waszej „automatycznej pomagające” aby uzyskać sensowne wyniki,
Należy pamiętać, że dobrych modeli działań SEO jest dużo, ALE
- nie warto pływać w ławicy = zachowywać się identycznie jak inni
- i mierzyć, poprawiając swoją jakość
Jak unikać linków słabej jakości w pozycjonowaniu stron?
Aby unikać linków słabej jakości w pozycjonowaniu strony, należy stosować się do następujących wskazówek:
- Publikuj wartościowe treści – linki naturalnie przychodzą do wartościowych stron.
- Nawiązuj relacje z innymi witrynami – nawiązując partnerskie relacje z innymi witrynami i publikując wartościowe treści, możesz uzyskać linki zwrotne od innych witryn.
- Unikaj sztuczek i szybkich metod – unikaj stosowania tzw. „sztuczek” i szybkich metod, takich jak linki z katalogów, linki wynikające z wymiany, itp., które są często uznawane za linki słabej jakości.
- Korzystaj z linków kontekstowych – linki kontekstowe, które są zamieszczane w kontekście wartościowej treści, są bardziej wartościowe niż linki umieszczane bezpośrednio w stopce witryny.
- Monitoruj swoje linki – monitoruj swoje linki i usuwaj te, które są uznawane za linki słabej jakości.
- Pamiętaj, że Google premiuje witryny, które stosują naturalne i etyczne metody pozycjonowania, dlatego ważne jest, aby trzymać się tych wytycznych i unikać szkodliwych praktyk.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.