Profil linków przychodzących. Link słabej jakości.

Co to jest link słabej jakości?

Link „słabej jakości” to NIE jest link ze słabej witryny, z SWL-a, ze strony spamerskiej itd.… otóż taki link po prostu jest „słaby” (nie wpłynie na PageRank pozycjonowanych fraz w SERP-ach), ALE nie oznacza jeszcze tego, że zaszkodził naszej witrynie!

Link „Słabej jakości” to taki, dla którego przynajmniej 3 z 4 poniższych twierdzeń jest prawdziwych:

  • Anchor (lub atrybut ALT) linku jest dopasowany zbyt mocno do linkowanej strony lub strony głównej
  • Zbyt duży procent pozostałych linków prowadzących do serwisu jest podobnych anchorem z analizowanym właśnie linkiem
  • Lokalizacji na której jest link jest inny tematycznie niż anchor linku
  • Link pochodzi z serwisu, dla którego narzędzia analityczne, statystki oraz wskaźniki serwisu mówią nam że serwis, który do nas linkuje jest słaby (np. słaby MozRank, Google site, PR, alexa.. i cokolwiek innego czym się sugerujecie.. ;-))

…jeżeli przynajmniej 3 powyższe zdania są prawdziwe dla rozpatrywanego linku, oznacza to że link trzeba usunąć!

Kombinacji jest dużo! dokładnie: 16 (cztery pytania TAK/NIE), a 5 z tych kombinacji sugeruje aby link usunąć.

Każda kombinacja z tych 16 znajduje przykłady w praktyce, i da się sensownie uzasadnić.

Jakie są narzędzia do analizy linków?

Narzędzie do analityki powyższych punktów:

  • wszelkie dostępne „informatory” back linków (MajesticSEO, Ahrefs, GWT itd., czyli wszystko co uczyni listę BL bardzo dokładną)
  • SEO SpyGlass aby sprawdzić szczegółowe dane linku (domeny, serwisu, title, anchor, nofollow.. i wiele innych)
  • i na końcu już narzędzie autorskie, które sugeruje nam na podstawie powyższych punktów, które linki usunąć

know-how to odpowiednie ustawienie ostatniego narzędzia dla: „dopasowanie przybliżone” i „dopasowanie do wyrażenia” znane z Google AdWords, przy porównywaniu naszych title-anchorów pkt. 1-3 => czyli już bardziej intuicja i doświadczenie jakie wagi przypisać Waszej „automatycznej pomagające” aby uzyskać sensowne wyniki,

Należy pamiętać, że dobrych modeli działań SEO jest dużo, ALE

  • nie warto pływać w ławicy = zachowywać się identycznie jak inni
  • i mierzyć, poprawiając swoją jakość

 

Jak unikać linków słabej jakości w pozycjonowaniu stron?

Aby unikać linków słabej jakości w pozycjonowaniu strony, należy stosować się do następujących wskazówek:

  1. Publikuj wartościowe treści – linki naturalnie przychodzą do wartościowych stron.
  2. Nawiązuj relacje z innymi witrynami – nawiązując partnerskie relacje z innymi witrynami i publikując wartościowe treści, możesz uzyskać linki zwrotne od innych witryn.
  3. Unikaj sztuczek i szybkich metod – unikaj stosowania tzw. „sztuczek” i szybkich metod, takich jak linki z katalogów, linki wynikające z wymiany, itp., które są często uznawane za linki słabej jakości.
  4. Korzystaj z linków kontekstowych – linki kontekstowe, które są zamieszczane w kontekście wartościowej treści, są bardziej wartościowe niż linki umieszczane bezpośrednio w stopce witryny.
  5. Monitoruj swoje linki – monitoruj swoje linki i usuwaj te, które są uznawane za linki słabej jakości.
  6. Pamiętaj, że Google premiuje witryny, które stosują naturalne i etyczne metody pozycjonowania, dlatego ważne jest, aby trzymać się tych wytycznych i unikać szkodliwych praktyk.
5/5 - (1 vote)
    zaufali nam m.in.:
    pozycjonowanie porównywarek cen
    pozycjonowanie usług budowlanych
    pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
    pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

    artykuły, poradniki

    w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

    pytania?

    jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

    No Comments

      zostaw komentarz