Co to jest link słabej jakości?
Link „słabej jakości” to NIE jest link ze słabej witryny, z SWL-a, ze strony spamerskiej itd.… otóż taki link po prostu jest „słaby” (nie wpłynie na PageRank pozycjonowanych fraz w SERP-ach), ALE nie oznacza jeszcze tego, że zaszkodził naszej witrynie!
Link „Słabej jakości” to taki, dla którego przynajmniej 3 z 4 poniższych twierdzeń jest prawdziwych:
- Anchor (lub atrybut ALT) linku jest dopasowany zbyt mocno do linkowanej strony lub strony głównej
- Zbyt duży procent pozostałych linków prowadzących do serwisu jest podobnych anchorem z analizowanym właśnie linkiem
- Lokalizacji na której jest link jest inny tematycznie niż anchor linku
- Link pochodzi z serwisu, dla którego narzędzia analityczne, statystki oraz wskaźniki serwisu mówią nam że serwis, który do nas linkuje jest słaby (np. słaby MozRank, Google site, PR, alexa.. i cokolwiek innego czym się sugerujecie.. ;-))
…jeżeli przynajmniej 3 powyższe zdania są prawdziwe dla rozpatrywanego linku, oznacza to że link trzeba usunąć!
Kombinacji jest dużo! dokładnie: 16 (cztery pytania TAK/NIE), a 5 z tych kombinacji sugeruje aby link usunąć.
Każda kombinacja z tych 16 znajduje przykłady w praktyce, i da się sensownie uzasadnić.
Narzędzie do analityki powyższych punktów:
- wszelkie dostępne „informatory” back linków (MajesticSEO, Ahrefs, GWT itd., czyli wszystko co uczyni listę BL bardzo dokładną)
- SEO SpyGlass aby sprawdzić szczegółowe dane linku (domeny, serwisu, title, anchor, nofollow.. i wiele innych)
- i na końcu już narzędzie autorskie, które sugeruje nam na podstawie powyższych punktów, które linki usunąć
know-how to odpowiednie ustawienie ostatniego narzędzia dla: „dopasowanie przybliżone” i „dopasowanie do wyrażenia” znane z Google AdWords, przy porównywaniu naszych title-anchorów pkt. 1-3 => czyli już bardziej intuicja i doświadczenie jakie wagi przypisać Waszej „automatycznej pomagające” aby uzyskać sensowne wyniki,
Należy pamiętać, że dobrych modeli działań SEO jest dużo, ALE
- nie warto pływać w ławicy = zachowywać się identycznie jak inni
- i mierzyć, poprawiając swoją jakość
powodzenia!
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.