Promowanie kosmetyków samochodowych w Google, od czego zacząć?
- 30 stycznia 2020
- poradnik seo, pozycjonowanie strony, sklep internetowy, sprzedaż w internecie
Branża kosmetyków samochodowych jest bardzo konkurencyjna. Producenci auto chemii dwoją się i troją, by ich sklepy zdobyły jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce. Jest o co walczyć, ponieważ obecność w czołówce wyszukiwań w Google przyczynia się do wzrostu ruchu na stronie, a tym samym może zwiększać sprzedaż. Jak więc wypromować kosmetyki samochodowe w Internecie?
spis treści
Pozycjonowanie kosmetyków samochodowych
W pozycjonowaniu kosmetyków samochodowych istotny jest dobór fraz. Korzysta się nie tylko ze słów kluczowych o szerokim zasięgu jak „kosmetyki do samochodu”, ale też tych bardziej użytecznych z punktu widzenia zainteresowanych klientów, mowa tu o frazach typu „skuteczne auto kosmetyki” czy tych bardziej poradnikowych, np. „jak wyczyścić felgę”. Efekty może przynieść również stosowanie tzw. długiego ogona, czyli fraz long tail, które rzadziej są stosowane, a mogą przynieść realne efekty. Więcej o pozycjonowaniu kosmetyków samochodowych można dowiedzieć się na przykładzie działań SEO dla K2.
Content marketing a kosmetyki samochodowe
Ogromne znaczenie w przypadku kosmetyków samochodowych i w ogóle sklepów internetowych, mają działania z zakresu content marketingu. Przede wszystkim dotyczą one prezentowanych treści na stronie. Warto zadbać o interesujące, ale i unikalne opisy kategorii oraz produktów, co w przypadku sklepów mających szeroką ofertę może być zadaniem czasochłonnym, jednak opłacalnym. Google ceni sobie treści, które nie są zduplikowane i wyróżniają się naturalnością, nie ma w nich przypadkowo dodanych fraz kluczowych, są one przemyślane. Wszelkie plagiaty mogą poskutkować niższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania lub nawet karą, lepiej więc zainwestować w dobrego copywritera. Oprócz unikalności prezentowane opisy powinny też być atrakcyjne dla użytkowników. Warto dodać w nich nie tylko słowa kluczowe, ale i linkowanie wewnętrzne, za pomocą którego internauta będzie mógł szybko przejść na interesującą go stronę.
Opłacalne jest także prowadzenie bloga. Google wyżej ocenia strony, które są regularnie aktualizowane, a dodawanie treści poradnikowych temu sprzyja. W kontekście kosmetyków samochodowych mogą to być artykuły dotyczące tego, jak wybrać preparat do czyszczenia felg, jak konserwować karoserię, jak zabezpieczyć auto przed zimą itp. Dodatkowo warto przemyśleć jeszcze publikowanie artykułów na zewnętrznych serwisach. Za pomocą tego działania można zwiększyć ruch na stronie, ale i skutecznie budować świadomość marki.
Kosmetyki samochodowe w Google Ads
Promując kosmetyki samochodowe, nie można zapominać o Google Ads. Pozwolić sobie na nią mogą nawet firmy, które nie mają początkowo zbyt dużego budżetu. Reklamy te dostępne są w różnych formach, najczęściej spotykane są te tekstowe, które wyświetlają się nad wynikami organicznymi. Nazywane są też linkami sponsorowanymi. Kampanie Google Ads mają wiele zalet, można dopasować je do odbiorców, są elastyczne, w każdej chwili można je modyfikować, włączać i wyłączać, korzystny jest także system rozliczeń, zlecający reklamę płaci za nią dopiero wtedy, kiedy internauta kliknie w link, same wyświetlenia nie są płatne.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.