Reklamacja pozycjonowania strony. Jak reklamować pozycjonowanie stron?
- 28 października 2022
- link building, marketing, pozycjonowanie strony
Jak dokładnie powinna wyglądać współpraca z agencją SEO? Mija miesiąc, a efektów żadnych, czy jest to podstawa do zgłoszenia reklamacji pozycjonowania strony? Przedsiębiorcy, inwestując w marketing, oczekują natychmiastowych efektów, jednak nie zawsze tak to działa, szczególnie w przypadku pozycjonowania stron.
spis treści
Ile trwa pozycjonowanie strony?
Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, czym dokładnie jest pozycjonowanie strony. Panuje błędne przekonanie, że po miesiącu współpracy można zobaczyć pierwsze efekty, w rzeczywistości jest to prawie niemożliwe. Pozycjonowanie stron to długotrwały proces, który może zająć nawet kilka miesięcy. Specjaliści w tym czasie sprawdzają stronę WWW pod kątem błędów, szybkości ładowania, przygotowują analizę strony pod kątem SEO i planują przyszły content, który ma podnieść widoczność strony w wyszukiwaniach Google. Przygotowanie strategii link buildingowej może być czasochłonne, a samo umieszczanie linków odsyłających również może zająć sporo czasu.
Natychmiastowe efekty mogą być też powodem do obaw! Szybkie pojawienie się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce może budzić podejrzenia, że firma stosuje tzw. techniki Black Hat SEO, które na dłuższą metę są niekorzystne dla firmy.
Kiedy reklamować usługi SEO?
Zanim zdecydujesz się zgłosić reklamację, poczekaj minimum 3 miesiące, najlepiej jest jednak poczekać pół roku. To wtedy można zauważyć pierwsze efekty w pozycjonowaniu szerokim i lokalnym. Jeśli po tym czasie zauważysz, że praca agencji SEO nie przynosi efektów, możesz złożyć reklamację.
Na co zwrócić uwagę, współpracując z agencją SEO?
Poniżej przedstawimy kilka niepokojących zachowań, które powinny dać ci do myślenia, że coś jest nie tak. Firmy marketingowe powinny być rzetelne, a każda czynność wpływająca na pozycjonowanie powinna zostać udokumentowana. Upewnij się, że masz stały wgląd w pracę agencji, że możesz na bieżąco sprawdzać, czym zajmuje się firma. To szczególnie istotne, jeśli zmieniłeś jedną agencję SEO na drugą, może być tak, że druga agencja nic nie zrobi przez 3 miesiące, a twoja strona pojawi się wyżej w wyszukiwaniach – to znaczy, że firma przejęła zasługi poprzednich SEO specjalistów.
Bezpieczniej jest rozliczać się za dane czynności niż za efekty w tym przypadku. Niech agencja SEO, z którą współpracujesz, wysyła ci miesięczne raporty i sprawozdania, dzięki temu będziesz mieć pewność, że firma zajmuje się twoją stroną i będziesz wiedzieć, jakie są realne efekty z miesiąca na miesiąc.
Jeśli agencja SEO nie używa takich narzędzi jak Google Analitics czy Google Search Console, to powinno cię to co najmniej zaniepokoić. Są to narzędzia niezbędne w tej branży, bez nich tak naprawdę wszelkie efektowne działania są wynikiem szczęśliwego trafu.
Jeśli agencja SEO nie daje ci powodów do obaw, a ty jednak dalej nie jesteś zadowolony z efektów i żądasz reklamacji, to… wystarczy porozmawiać. Kontakt klienta z firmą od pozycjonowania jest niezmiernie ważny. Jako klient powinieneś akceptować niektóre działania, udzielać brakujących informacji, ale też krytykować. Brak komunikacji tak naprawdę spowalnia specjalistów SEO.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.