Zarządzanie reputacją, śledzenie opinii w internecie, jak możemy pomóc?
- 26 stycznia 2023
- aktualności, marketing
Śledzenie opinii, zarządzanie reputacją to czasochłonny proces, na czym polega, jak możemy pomóc?
Zarządzanie reputacją w internecie to szeroki zakres działań, które można podzielić na: monitorowanie social media (facebook, linkedin, instagram czy fora internetowe), komunikację z klientami przez oficjalne konta firmowe i PR online, filtrowanie i usuwanie treści, które są nieprawdziwe, krzywdzące dla Twojej oferty, oraz sama promocja w mediach społecznościowych poprzez wskazywanie wartościowych treści na stronie firmowej, poradników dla aktualnych i potencjalnych klientów i wiele innych. Wybór drogi uzależniony jest od aktualnych opinii na temat Twojej marki w internecie oraz treści, które przedstawiają Twoją ofertę w np. nieprzychylny sposób.
Całą komunikację, metody działań i reakcji opieramy na profilu Twojej grupy docelowej, która jest szersza niż grupa kupujących, która nie tylko kupuje, ale niesie w komunikacji Twoją ofertą, usługę lub produkt, podając ją innym, zachęcając lub autoryzując ofertę w oczach innych internautów. Oczywiście poziom prac i podejścia do tematu zależy od dotychczasowej historii reputacji w internecie, inaczej będziemy podchodzić do ratowania marki, opinii o ofercie czy stronie, a inaczej gdy serwis jest znany, i warto aby być po prostu obecnym wszędzie tam, gdzie nawet konkurencja może umyślnie szkodzić Twojej stronie, produktowi czy usłudze, propagując nieprawdziwe informacje czy opinie.
Prace w sieci nad reputacją Twojej marki, strony internetowej lub oferty, są przez nas raportowane. Dodatkowo jesteśmy w stanie podzielić te treści na szkodliwe, neutralne lub przyjazne. Nasze zadania to reakcje na negatywne opinie i publikacje, które prowadzą np. do sprostowań, wyjaśnień czy nawet usuwania materiałów w przypadku gdy są one nieprawdziwe, szkodliwe, niezgodne z prawem. Na pozytywne opinie także warto reagować, aby umocnić więź, wymienić doświadczenia i utrwalić markę w świadomości klienta. Całe monitorowanie marki w internecie, raportowanie i reakcje to nowoczesne narzędzia, doświadczenie i umiejętności naszego zespołu.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.