Co jest najważniejsze przy pozycjonowaniu strony, o najnowszych czynnikach rankingowych Google

Omawiając temat pozycjonowania stron internetowych, koniecznością jest wskazanie czynników rankingowych Google wraz z zaznaczeniem, jak są ważne. Jeśli więc chcesz dowiedzieć się, od czego zależy pozycja strony w wyszukiwarce, czytaj dalej!

Czym są czynniki rankingowe Google?

Czynniki rankingowe Google to elementy, który mają wpływ zarówno na pozycję, jak i widoczność danej strony internetowej, a także wizytówki Google. Warto pamiętać, że są one zmienne, a ich waga, w zależności od aktualnej sytuacji i aktualizacji Google, może ulegać modyfikacjom. Czynniki rankingowe możemy również podzielić na on-site, off-site oraz SEO UX.

Czynniki rankingowe Google on-site

Optymalizacja on-site uwzględnia elementy znajdujące się na stronie internetowej. Poniżej omawiamy najważniejsze czynniki rankingowe Google z nią związane.

Optymalizacja treści na stronie www

Treści znajdujące się na stronie internetowej powinny być tworzone z uwzględnieniem słów kluczowych, które determinują widoczność w wyszukiwarce. Wszak użytkownik poszukuje interesującego go zagadnienia, wykorzystując konkretne frazy i zwroty. Treści znajdujące się na stronie powinny maksymalnie wyczerpywać temat, bez zbędnego zapychania informacjami niezwiązanymi z tematem. Warto również stosować nagłówki Hx, czyli zgodnie z hierarchią, od H1 – najważniejszy, do kolejnych niższego rzędu i co ważne, w nich również powinny znaleźć się frazy kluczowe. Optymalizując treści na stronie www, nie można również zapomnieć o wyróżnieniu słów kluczowych oraz ważnych fragmentów, dzięki czemu jest on czytelniejszy zarówno dla odbiorcy, jak i robotów Googla.

Linkowanie wewnętrzne

Można powiedzieć, że linkowanie wewnętrzne jest fundamentem poprawnie zoptymalizowanej strony pod czynniki rankingowe Google. Pozwala ono na szybkie dotarcie użytkownikom i robotom Googla do wszystkich treści na stronie. O czym warto pamiętać, optymalizując linki? Przede wszystkim o jakości samych linków, ale także o naprawie tych niedziałających, przyjaznych URL-ach, a także poprawności przekierowań.

Metadane

Nie można także zapominać o metadanych. Title, czyli tytuł, który pojawia się w wynikach wyszukiwania, jest istotnym czynnikiem rankingowym Google, natomiast description, mimo że mają mniejszy wpływ na SEO, w dużej mierze decydują o tym, czy użytkownik wejdzie na daną stronę.

Techniczna optymalizacja strony

Warto dbać o szybkość ładowania się strony, dzięki czemu użytkownik nie będzie musiał czekać na wczytanie się wszystkich elementów. Nie zapominajmy o optymalizacji grafik, adekwatnym opisie alt, a także responsywności www.

Czynniki rankingowe Google off-site

Oprócz samej optymalizacji strony internetowej ważne jest również linkowanie zewnętrzne. Link building pokazuje robotom Google, że strona internetowa jest przydatna i wartościowa, warto więc żeby w wynikach wyszukiwania miała wyższą pozycję. Linki pozyskiwać można z takich miejsc, jak m.in.:

  • strony tematyczne,
  • fora internetowe,
  • katalogi,
  • artykuły sponsorowane,
  • branżowe katalogi stron,
  • portale ogłoszeniowe.

Biorąc pod uwagę najnowsze czynniki rankingowe Google, można stwierdzić, że obecnie stawia się przede wszystkim na jakościowe i ciekawe strony, które dopasowane są do potrzeb użytkowników. Angażujące treści są promowane i lubiane przez algorytmy, dlatego też wdrażając działania SEO na swojej stronie internetowej, należy o nich pamiętać.

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz