Czy warto postawić na content marketing?

Content marketing to dziś popularny temat. Nie jest dla nikogo zaskoczeniem, że są to czasy, w których każda firma, niezależnie jaką branżę reprezentuje, musi mieć stronę internetową. Jednak to nie wszystko. W obliczu ogromnej konkurencji, trzeba zadbać o to, by witryna była widoczna w Google. Z pomocą przychodzi pozycjonowanie. Jednak sam link building to nie wszystko. Konieczna jest optymalizacja, w tym postawienie na dobre treści. Zgodnie z hasłem „content is a king”, większość powinna widzieć w nim szansę. Wyjaśniamy, dlaczego warto na niego postawić.

Czym jest content marketing?

Content marketing to tzw. marketing treści. Co należy przez to rozumieć? Content marketing jest strategią na reklamę marki poprzez regularne tworzenie i publikowanie treści. Jakich? Takich, które są atrakcyjne i przydatne dla czytelnika. Oczywiście to nie wszystko. Skoro jest to sposób na reklamę, musi przynieść efekt także dla firmy. Tak więc skłonić odbiorcę do zakupu produktu lub usługi, dając zysk finansowy. To, co odróżnia content marketing od innych jego form, jak chwytliwe slogany czy atrakcyjne wizualnie banery reklamowe, to fakt, że bazuje na tworzeniu długotrwałej relacji z odbiorcą. Dzięki interakcjom zyskuje się zaangażowanie. Zakup produktu lub usługi jest efektem ubocznym, wynikającym ze zrobienia dobrego wrażenia na czytelniku, wywołaniu w nim potrzeby posiadania oferowanego asortymentu.

Content marketing a marketing wirusowy

Celem marketingu wirusowego jest wzbudzenie w odbiorcach zaufania i zainteresowania marką w takim stopniu, by w efekcie zachęcić ich do samodzielnego przekazywania informacji o firmie, produkcie lub usłudze. To często działa, gdyż ludzie chętniej ufają rekomendacjom znajomych niż banerom reklamowym. Gdy zdecydują się na zakup danego produktu lub usługi i też będą zadowoleni, wówczas przekażą swoją opinię dalej i dalej.

Podobnie jest z content marketingiem. Nie jest to działanie bezpośrednie, jak tradycyjne formy reklamy, które zachwalają produkt lub usługę. Tutaj promocja jest nieco bardziej pośrednia. Tworzone treści mają za zadanie wzbudzić w kliencie zainteresowanie, zapoznać go z marką, wywołać u niego sympatię do niej. W efekcie sprawić, że sam poczuje potrzebę zakupu produktu lub usługi. W sytuacji, gdy będzie zadowolony, podzieli się swoimi spostrzeżeniami ze znajomymi, w sumie na zasadzie buzz marketingu. Widać więc, że content marketing można z powodzeniem zaliczyć do marketingu wirusowego.

Techniki content marketingu

Przede wszystkim ważne jest to, by zastanowić się nad tym, do jakich klientów chce się dotrzeć. To od tego zależy bowiem, jakie techniki będą najlepsze do działań content marketingowych. Trzeba więc przeanalizować grupę klientów – jakimi cechami się charakteryzuje, jakie są jej zainteresowania, potrzeby i media, z których korzysta. Dzięki temu wiadomo, które z narzędzi najlepiej się sprawdzi do przekazywania treści.

Do najpopularniejszych kanałów przekazu należą fora i media społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube, ale i blogi branżowe. Nie można zapomnieć jednak i o marketingu treści, jakie można publikować na stronie internetowej firmy. Tutaj, tak jak w social mediach, szczególnie przydatne są działania real time.

Content marketing a pozycjonowanie stron

Content marketing polega na tworzeniu rozmaitych treści i rozpowszechnianiu ich w sieci. Mogą być zamieszczane w postaci artykułów, filmików, grafik, wywiadów, webinariów, prezentacji multimedialnych. Treści zamieszczane mogą być na zewnątrz, ale i na stronie. Przydatna jest sekcja Blog, ale i opisy produktów lub usług, ich kategorii.

Jest to o tyle ważne, że publikując wartościową treść na stronie i linkując do niej, a także zamieszczając link do strony w innym miejscu, ale w dobrym tekście, wpływa się na to, jak witrynę „widzi” Google. To sprawia, że osiąga się w wyszukiwarce satysfakcjonujące rezultaty.

Tak więc stawiając na content marketing, wspiera się nie tylko wizerunek marki w oczach klientów, ale i działanie SEO. Regularne publikowanie wysokiej jakości treści, w której znajdują się słowa kluczowe, naturalne linkowanie i czas, jaki klient spędza na stronie, to wszystko przekłada się na to, jak strona widoczna jest w wyszukiwarce.

czeka na pierwszą ocenę 🙂
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

zostaw komentarz

więcej na naszym blogu

wszystkie artykuły