Czym, w skrócie, różni się SEM od SEO?

SEM, czyli Search Engine Marketing

to szeroko zakrojone działania marketingowe w wyszukiwarkach internetowych. Obejmuje on zarówno płatne, jak i bezpłatne promowanie witryn w wynikach wyszukiwania. Cechą SEM jest jego wszechstronność i kompleksowość, ponieważ obejmuje szeroki wachlarz technik i narzędzi, od płatnej reklamy, poprzez pay-per-click (PPC), aż po różne formy marketingu treści.

SEO, czyli Search Engine Optimization

jest natomiast podzbiorem działań SEM. Skupia się ono wyłącznie na tzw. „organicznym”, czyli bezpłatnym pozycjonowaniu stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Ważnym elementem SEO jest optymalizowanie strony pod kątem algorytmów wyszukiwarek, co obejmuje m.in. poprawianie jakości treści, struktury strony, szybkości ładowania, jak również budowanie wartościowych linków zwrotnych. Celem SEO jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania bez konieczności płacenia za reklamy.

Podsumowując

główna różnica między SEM a SEO polega na zakresie działań i metodach ich realizacji. SEM obejmuje zarówno płatne, jak i bezpłatne podejście, mające na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach, podczas gdy SEO koncentruje się wyłącznie na optymalizacji organicznej, bezpłatnej części tych działań. Oba podejścia są ważne aby marketing był skuteczny, jednak wymagają odmiennych strategii i metod działania.

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz