Dlaczego content marketing jest taki ważny?
- 12 marca 2023
- copywriting, marketing, pozycjonowanie strony
W dzisiejszych czasach słowo pisane ma jeszcze większą moc, niż kiedyś. Jednocześnie ilość treści, publikowanych w sieci jest przytłaczająca. Aby dotrzeć do klienta, który nas interesuje, należy odpowiednio przygotować i spersonalizować tekst. Czym dokładnie jest content marketing i co się na niego składa? Zapraszamy do lektury!
spis treści
Czym jest content marketing?
Zanim odpowiemy na pytanie, czym jest content marketing, warto najpierw zdać sobie sprawę z tego, że treść jest w tej dziedzinie osią wszystkich działań i podstawowym sposobem docierania do odbiorcy.
Samo słowo „content”, możemy przetłumaczyć jako zawartość – w tym przypadku chodzi o wypełnienie danej strategii marketingowej treścią. Patrząc na zagadnienie szerzej, content marketing to rodzaj działania, które ma na celu zbudowanie i podtrzymanie relacji z nowymi i stałymi klientami za pomocą słowa oraz środków pomocniczych: ikonografik, czy wideo.
Definicja content marketingu
Jest kilka definicji content marketingu, wszystkie jednak wskazują na jego strategiczny charakter i planowość. Mówiąc konkretniej, content marketing jest więc podejściem, które skupia się na dotarciu do wybranej grupy klientów poprzez tworzenie i umiejętną dystrybucję atrakcyjnych, dopasowanych treści. Te można rozpatrywać na wiele sposobów – podstawą contentu jest oczywiście słowo pisane, jednak coraz większą popularność zdobywa obecnie zawartość multimedialna, taka jak podcasty, live’y czy webinary – tutaj duże pole do popisu mają social media. Ważną częścią content marketingu są także różnego rodzaju ikonografiki.
Dlaczego content marketing jest ważny?
Content marketing jest ważny dla każdej marki. W obecnych czasach działania w sieci są podstawowym sposobem zdobywania nowych odbiorców. Z uwagi na przesycenie różnego rodzaju przypadkowymi treściami i wszechobecnymi reklamami, mamy często do czynienia ze zjawiskiem tak zwanej „ślepoty banerowej”. Polega ono na zobojętnieniu odbiorców na różne, często agresywne treści, które, niechciane, pojawiają się w wielu miejscach w Internecie. Odpowiednio dopasowany content, który opiera się na więzi z odbiorcą, sprawi, że zyskasz grono zadowolonych klientów, którzy sami będą polecać swoim bliskim i znajomym Twoją markę.
Angażująca treść wpływa również na czas, spędzony przez użytkownika na stronie, tak zwany time on site. Jest to dla właścicieli marek niezwykle ważne. Badania z 2021 roku, opublikowane przez socialpress.pl pokazały, że aż 76 procent z przebadanych ekspertów marketingu internetowego posiada jakiś system, służący do mierzenia czasu, jaki użytkownik spędził na stronie. Ten aspekt ma również istotny wpływ na pozycjonowanie strony.
Jak content marketing pomoże Twojej firmie?
Dobry content to doskonała inwestycja. Odpowiednio dobrane, unikalne treści zaprocentują w przyszłości i sprawią, że Twoja marka będzie widoczna w sieci. Precyzyjne działania w obszarze content marketingu przyciągają zarówno nowych odbiorców, jak i podtrzymają więź z obecnymi klientami danej marki. Content marketing jest zarówno stosunkowo tani, jak i skuteczny – jak pokazują badania, odpowiednia kampania marketingowa generuje trzy razy więcej leadów, niż tradycyjny marketing, a jest nawet o 60 procent tańsza. Czy z takimi argumentami można się spierać?
Unikalne treści są niezwykle ważne w marketingu, teraz kiedy sztuczna inteligencja triumfuje i coraz więcej osób próbuje tekstów pisanych przez sztuczną inteligencję – nawet bardziej. Tylko oryginalna i nietypowa treść pomoże nam zabłysnąć wśród konkurencji.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.