Jak działa Google Ads i kiedy warto inwestować w reklamę AdWords?

Reklama w Internecie to obecnie jedna z najpopularniejszych form marketingu. Decydują się na nią zarówno nieduże, lokalne firmy, jak i międzynarodowe marki, dysponujące o wiele większym budżetem. A formą reklamy, która cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, jest kampania AdWords. Na czym polega?

Google Ads to system reklamowy stworzony przez firmę Google umożliwiający wykupienie płatnej reklamy w wynikach wyszukiwania lub w sieci reklamowej, którą tworzą serwisy partnerskie. Wcześniej system ten nazywany był AdWords i nadal nazwa ta cieszy się większą rozpoznawalnością, dlatego będziemy jej używać w dalszej części artykułu.

Google AdWords jest formą reklamy PPC, czyli Pay Per Click, która jest częścią marketingu w wyszukiwarkach (SEM) i często stanowi uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem stron internetowych. Umożliwia emisję reklam tekstowych, graficznych a nawet wideo, dzięki czemu można dopasować ją do swoich potrzeb oraz uatrakcyjnić, jeśli okaże się, że jedna z tych form nie będzie angażująca dla wybranej grupy odbiorców.

Jak przeprowadzić kampanie reklamowe AdWords?

Kluczem do sukcesu jest stworzenie atrakcyjnej, ale też dobrze dopasowanej reklamy AdWords. Nie jest to łatwe, lecz Google udostępnia wiele narzędzi pozwalających na analizę statystyk, dzięki czemu można na bieżąco śledzić skuteczność kampanii. A jak się do niej przygotować?

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to musisz założyć konto AdWords (a właściwie – Google Ads). Krok ten nie powinien sprawić Ci problemów, a jeśli pojawią się jakiekolwiek wątpliwości techniczne, możesz skorzystać z centrum pomocy Google. Gdy jest to gotowe, można przystąpić do dzieła.

Podczas tworzenia pierwszej kampanii musisz określić, czy ma ona być wyświetlana w wyszukiwarce (sieć wyszukiwania) czy w sieci reklamowej (serwisy partnerskie). Oprócz tego masz jeszcze do wyboru dwa typy kampanii: zakupy Google oraz wideo.

Następnie zostaniesz poproszony o podanie nazwy kampanii oraz, jeśli tylko zaistnieje taka potrzeba, ograniczenie jej obszaru. Co to oznacza? Jeśli prowadzisz lokalną firmę usługową w Katowicach, to chcesz, aby reklama wyświetlana była użytkownikom mieszkającym w tym mieście lub szerzej – na Śląsku, a Google AdWords Ci to umożliwia. Na tym etapie musisz też określić budżet dzienny oraz doprecyzować godziny, w jakich Twoja reklama ma być wyświetlana (może to być przez 24/h, lecz nie zawsze jest to sensowne).

Teraz czeka Cię najtrudniejsze zadanie – stworzenie samej reklamy oraz dobranie słów kluczowych. To, jak powinna ona wyglądać zależy głównie od celu kampanii czy jej docelowych odbiorców, należy dostosować ją indywidualnie do potrzeb. Natomiast w wyborze słów kluczowych pomoże Ci Google Keyword Planner, czyli planer słów kluczowych.
Na końcu wymagane będzie, abyś określił stawki za reklamę, wpłacił budżet oraz uruchomił kampanię. Tylko to dopiero połowa sukcesu…

Kiedy reklama Google AdWords jest skuteczna?

Reklama Google AdWords, aby była skuteczna, musi być atrakcyjna oraz w odpowiedni sposób ukierunkowana. Chodzi o to, aby nakreślić profil klientów i zgodnie z ich charakterystyką targetować reklamę.

Lecz, jak już zasygnalizowaliśmy, samo stworzenie kampanii nie wystarczy. Trzeba na bieżąco śledzić, jaki ruch generuje, co działa, a co nie i kiedy zajdzie taka potrzeba – reagować, zmieniać ją, aby była bardziej atrakcyjna, a co za tym idzie – w pełni spełniała swój cel. Google oczywiście udostępnia Ci narzędzia, przy pomocy których przeanalizujesz statystyki, na początku jednak nie będzie to łatwe. Dlatego większość firm decyduje się na zlecenie tego agencji SEO.

A czy reklamy AdWords działają? Zdecydowanie tak! Umożliwiają zwiększenie ruchu na stronie w relatywnie krótkim czasie. Warto o tym pomyśleć szczególnie w przypadku nowych stron, których pozycjonowanie w Google może potrwać nawet kilka miesięcy. Dzięki tym kampaniom można też intensyfikować promocję w „gorącym” sezonie lub gdy uruchamiane są akcje promocyjne, o których powinno dowiedzieć się jak najwięcej klientów.

Czy reklama Google Ads wpływa na pozycjonowanie SEO?

Nie, reklama Google Ads nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie SEO. Reklama Google Ads to forma płatnej reklamy, w której reklamodawcy płacą za wyświetlanie swoich reklam na stronach wyników wyszukiwania Google. Pozycjonowanie SEO to proces optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek, aby uzyskać jak najlepsze wyniki organiczne. Chociaż obie formy reklamy są używane w celu zwiększenia widoczności witryny, to jednak nie są one bezpośrednio ze sobą powiązane.

5/5 - (1 vote)
zaufali nam m.in.:
pozycjonowanie porównywarek cen
pozycjonowanie usług budowlanych
pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

artykuły, poradniki

w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

pytania?

jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

No Comments

    zostaw komentarz