Jak pisać opisy do sklepów internetowych? Jak pisać opisy kategorii, a jak produktów?

O tym, że “content is king” wiedzą już nie tylko agencje SEO, marketingowe, ale również właściciele stron/sklepów internetowych. A jak tworzyć treści, aby były użyteczne i jednocześnie wspierały zwiększanie sprzedaży oraz widoczności strony w wynikach wyszukiwania? Przedstawiamy wskazówki, jak tworzyć opisy do sklepów internetowych.

Jak tworzyć treści do sklepu internetowego?

Za chwilę przedstawimy kilka kroków, na których bazie możesz stworzyć własną “check listę” tego, co warto zrobić przed do tworzenia opisów. Ale najpierw mamy dwie ogólne porady, których zawsze należy się trzymać.

Chcesz wyprzedzić konkurencję? Poświęć czas na stworzenie unikalnych treści. Unikniesz tym samym duplicate content, czyli zjawiska, które w przypadku sklepów internetowych bardzo często ma miejsce i charakteryzuje się kopiowaniem tych samych opisów od producentów. Oczywiście, musisz bazować na informacjach zaczerpniętych od nich, ale nie 1:1. Napisanie tego samego, ale w inny sposób, już jest krokiem naprzód. A jak do tego uwzględnisz wskazówki, które zaraz przedstawimy, to znacznie zwiększasz swoje szanse na wyższą pozycję w Google.

Jaka jest druga zasada? Każdy Twój opis, tekst, musi być użyteczny, stanowić wartość. Opisów nie tworzysz po to, aby „upchnąć” w nich jak najwięcej słów kluczowych, ale przede wszystkim dla użytkownika. Musisz się zastanowić, jakie informacje będą mu potrzebne i jednocześnie zachęcą go do zakupu.

To… jak zacząć?

Dobór słów kluczowych

Bez względu na to, czy tworzysz opis produktu, czy kategorii, należy zacząć od znalezienia i wybrania słów kluczowych dla danej podstrony. Powinny dotyczyć konkretnego produktu, np. „szczeniaczek uczniaczek fisher price” oraz tego, co z nim związane: „zabawki edukacyjne”, „zabawki interaktywne”, „zabawki dla 3 latka” itd.

Jak szukać fraz? Możesz korzystać z płatnych lub darmowych narzędzi. Te pierwsze znacznie usprawnią całą pracę oraz pomogą Ci znaleźć powiązania, o których byś nie pomyślał. To m.in. Senuto, Ahrefs, SEMSTORM. Z takich narzędzi SEO korzystają przede wszystkim agencje, ponieważ ich roczny koszt jest wysoki. Bezpłatnie możesz używać m.in. Ubersuggest, Keywordtool.io oraz Soovle. Ogromnym źródłem informacji jest też… sama wyszukiwarka Google. Wykorzystuj funkcję autouzupełniania oraz podpowiedzi zawartych w sekcji „wyszukiwania podobne do:”, znajdującej się na dole wyników wyszukiwania.

Zaplanowanie struktury opisu SEO w sklepie internetowym

Masz już frazy kluczowe, które możesz wpleść w swój opis. Zanim to jednak zrobisz, zaplanuj jego strukturę, tzn. nagłówki, śródtytuły. Dlaczego warto je stosować? W ten sposób zwiększasz atrakcyjność i przejrzystość tekstu.

W śródtytułach umieść pasujące frazy kluczowe. Dzięki temu, że zostaną one objęte nagłówkami h2-h6, zwiększysz ich „moc” SEO. Każda sekcja opisu powinna odpowiadać na konkretne zagadnienia, zawarte w śródtytule. Przy czym nie traktuj tego jako sposób na wykorzystanie jak największej ilości fraz, nie dając swoim potencjalnym klientem nic w zamian.

Oprócz tego, przystępując już do pisania, warto pomyśleć o edycji tekstu. Co to znaczy? Stosuj pogrubienia, podkreślenia, kursywę. Jeśli jest to uzasadnione, wykorzystuj listowanie. To prosty sposób na optyczne wydłużenie tekstu, przy jednoczesnym sprawieniu, że jest on bardziej atrakcyjny wizualnie (przyznaj, że nie ma nic gorszego, niż zbity tekst).

Jak długi opis tworzyć? To zależy. Za optymalną wartość przyjmuje się 1000 znaków, aczkolwiek im będzie on dłuższy, tym lepiej. Aczkolwiek wtedy trzeba pamiętać, że musi być konkretny. Jeśli nie masz nic więcej do napisania, nie rób tego na siłę.

Opisy produktów a opisy kategorii

W ramach content marketingu dla sklepów internetowych tworzy się dwa główne typy treści: opisy produktów i opisy kategorii. Do obu mają zastosowanie wszystkie powyższe rady. Trzeba jednak wiedzieć, co je różni.

Opisy produktów powinny być bardzo konkretny charakter. Zawierać niezbędne informacje, kluczowe cechy produktu. To wszystko należy obudować językiem korzyści. Co to znaczy? Głównym zadaniem opisu jest zachęcenie do zakupu. W tym celu wymienia się zalety produktu oraz wskazuje, w jaki sposób można go wykorzystać oraz jak może zmienić/ułatwić życie jego użytkowników. W przypadku niektórych produktów można przedstawić alternatywne, nieprzewidziane przez producenta zastosowanie lub podać konkretny sposób na jego wykorzystanie, np. przepis na drinka, znajdujący się pod opisem likieru barmańskiego.

Opisy kategorii są bardziej ogólne, przedstawiają wspólne cechy całej grupy produktów, ich użyteczność. Mają charakter poradnikowy, niesprzedażowy. Przykładowo, w opisie takiej kategorii jak sukienki, można zawrzeć informacje o rodzajach sukienek, jak je dobierać do typu sylwetek oraz jakie są najchętniej wybierane marki przez kobiety. Przy czym nie można tu zapomnieć o linkowaniu wewnętrznym, czyli wstawianiu odnośników do innych kategorii/podkategorii, o których wspominasz. Unikaj jedynie odsyłania do konkretnych produktów, ponieważ opis powinien być uniwersalny, nie wymagać konieczności zmian, z chwilą wprowadzenia nowej kolekcji. Ponadto pewnie nie chcesz, aby użytkownik został przekierowany do produktu, którego nie ma już w ofercie lub został wyprzedany, prawda?

5/5 - (1 vote)
    zaufali nam m.in.:
    pozycjonowanie porównywarek cen
    pozycjonowanie usług budowlanych
    pozycjonowanie serwisu ogłoszeniowego
    pozycjonowanie serwisu modowego, sklepu z odzieżą

    artykuły, poradniki

    w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.

    pytania?

    jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.

    No Comments

      zostaw komentarz