Jak polepszyć profil prawnika, a jak profil kancelarii na LinkedIn?
- 6 października 2020
- marketing, social media
Strategia, jaką powinieneś przyjąć, aby skutecznie prowadzić profil na LinkedIn, w dużej mierze zależy od grupy twoich odbiorców. Jeśli swoje usługi prawne kierujesz głównie do osób fizycznych, powinieneś postawić na szerszą komunikację na profilu osobowym. Z kolei, jeśli twoje usługi mają trafiać do osób fizycznych oraz firm, stwórz również profil kancelarii.
Możesz też prowadzić oba profile, które będą się wzajemnie uzupełniać. A co koniecznie musi się w nich znaleźć?
Profil prawnika na LinkedIn
Zacznij od profesjonalnego zdjęcia, które będzie adekwatne do wykonywanego zawodu, zadbaj również o zdjęcie zamieszczone w tle. Jeśli tworzysz profil osobowy, który ma na celu wspierać profil kancelarii, na zdjęcie w tle możesz wybrać grafikę, w której znajdzie się logo kancelarii. Niezwykle ważnym elementem twojego profilu jest nagłówek z tytułem zawodowym i podsumowaniem. To twoja wizytówka, która powinna zachęcać do nawiązania kontaktu, zadbaj więc o to, aby była interesująca, oryginalna, lecz adekwatna do twojego stanowiska. Pamiętaj również, że słowa, których użyjesz w nagłówku i podsumowaniu, wpływają na pozycjonowanie w LinkedIn, dlatego warto mądrze wykorzystać to pole. Nie zapomnij również wybrać 4-5 najmocniejszych umiejętności, po których będzie można znaleźć twój profil. Dobierz je odpowiednio do swojej specjalizacji. Niezwykle ważne są także rekomendacje, nie bój się o nie poprosić swoich zadowolonych klientów, kontrahentów.
A co wyróżnia profil prawnika od profilu kancelarii prawej? Na co możesz sobie pozwolić na swoim imiennym profilu? Przede wszystkim możesz publikować tutaj nie tylko swoje teksty, ale również linki do artykułów zewnętrznych. Jednak pamiętaj, aby zawsze dodać do nich własny, interesujący komentarz. Dobrze, jeśli dodatkowo będzie on zachęcał do dyskusji. Znajdź także 3-4 większe grupy, w których będziesz mógł się aktywnie udzielać, jako ekspert, doradca w zakresie prawa. Dobrze, jeśli grupy te będą mocno związane z twoją specjalizacją. A gdy już uzupełnisz swój profil, możesz zacząć wyszukiwać swoich modelowych klientów i dodawać ich do znajomych poprzez spersonalizowane zaproszenia. Pamiętaj jednak, aby nie być przy tym zbyt nachalnym. W końcu najważniejsze jest tutaj budowanie pozytywnych relacji i wizerunku, jeśli to się uda, klienci sami się do ciebie zgłoszą.
Jak prowadzić profil kancelarii prawnej na LinkedIn?
W tym przypadku zacznij od prawidłowego ustawienia konta. Często zdarza się, że profile kancelarii założone są jako konta osobowe, co sprawia, że zamiast obserwujących gromadzą się w nich kontakty, a nie o to chodzi… Następnie, taki firmowy profil również musisz odpowiednio uzupełnić. W tym przypadku ważne będą nie tylko obrandowane zdjęcia i grafiki, ale przede wszystkim podstawowe informacje, które jako pierwsze powinny rzucić się w oczy odbiorcy. Są to specjalizacja kancelarii, miasto, w jakim znajduje się jej siedziba oraz dokładna informacja o oferowanych usługach i doświadczeniu prawników. Zadbaj również o to, aby do konta firmowego byli przypisani pracownicy, którzy dodatkowo będą wspomagać promocję kancelarii. Regularnie publikuj informacje o sukcesach kancelarii. Na LinkedIn możesz również promować swój firmowy blog, stronę internetową, publikując artykuły wartościowe dla twojej grupy docelowej. Nie zapominaj przy tym o języku, jakim się posługujesz. Jeśli twoimi modelowymi odbiorcami nie są inni prawnicy, postaraj się pisać takim jeżykiem, aby czytanie twoich tekstów było dla nich przyjemnością, a nie męką przez prawniczy żargon.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.