Jak pozycjonować stronę VOD z serialami, programami, filmami online?
- 30 stycznia 2020
- poradnik seo, pozycjonowanie strony
Strony z VOD, czyli wideo na żądanie, stają się coraz popularniejsze, co wiąże się z ogromną konkurencją. Powstaje coraz więcej stron z filmami i serialami online, nie wszystkie mogą pochwalić się tysiącami użytkowników. Aby strona z VOD była rozpoznawalna i chętnie odwiedzana przez internautów, warto w nią inwestować, a można to zrobić przez odpowiednie pozycjonowanie. Jak to zrobić? Jak poprawić widoczność strony z programami i serialami w Internecie?
spis treści
Optymalizacja strony VOD
Wszelkie działania na stronach z filami, serialami i programami powinny rozpocząć się od przeprowadzenia audytu. Zająć się tym mogą specjaliści, którzy ocenią, co należy na stronie poprawić, sprawdzą, gdzie występują błędy, jak można ulepszyć platformę pod względem kodu i treści. Dopiero wtedy należy przystąpić do optymalizacji strony, która wpłynie na lepszą pozycję w wyszukiwarce Google. Więcej technicznych informacji na ten temat można doczytać na przykładzie działań SEO dla klienta Player.
Unikalne treści na stronach VOD
Unikalne treści mają spore znaczenie dla pozycjonowania. W kontekście stron VOD konieczne jest uzupełnienie ich o rozbudowane opisy seriali, filmów i programów. Dzięki temu można zyskać lepszą klikalność, szczególnie jeśli zadba się przy tym o odpowiednie nasycenie frazami. Internauci, będąc już na stronie, chętniej zdecydują się na obejrzenie jakiegoś filmu, jeśli będą wiedzieli, z jakiej jest on kategorii, kto w nim występuje i na czym skoncentrowana jest fabuła. Warto zastanowić się również nad opisami samych kategorii, w których będzie można zastosować linkowanie wewnętrzne do określonych podstron czy nawet tytułów seriali, programów itp.
Pozycjonowanie strony z serialami i filmami
Poza skupieniem się na kwestiach technicznych związanych ze stroną warto zadbać też o content marketing, który wyrażany jest nie tylko w obszernych opisach kategorii czy seriali. Coraz częściej na stronach publikowane są również blogi, poradniki związane z daną branżą. W kontekście filmów, seriali i programów online, mogą to być artykuły poświęcone produkcjom, które właśnie trafiają na stronę VOD. Takie teksty będą atrakcyjne dla potencjalnych widzów, a przy tym mogą wnieść pewną wartość dla SEO. Oprócz tego można jeszcze zadbać o pozyskanie linków zewnętrznych, ważne jednak by pochodziły one ze stron dobrej jakości.
Obecność w social mediach
Na popularność strony VOD w sieci wpływa także obecność w social mediach. Obecnie bardzo często sprawdza się profile różnego rodzaju platform czy firm, zanim zdecyduje się na skorzystanie z ich oferty. Najczęściej działania w social mediach obejmują takie serwisy jak Facebook, Instagram i Twitter. W przypadku stron VOD warto rozważyć również skorzystanie z reklam na Youtube.
Reklama strony VOD w Google
Pozycjonowanie strony VOD można uzupełnić o reklamę w Google. Skorzystać z tego można w sytuacji, kiedy nie ma czasu na wieloetapowe działania, a zależy nam na aktualności filmu bądź serialu, który właśnie ma swoją premierę. Wówczas warto pomyśleć o płatnych reklamach w Google, które zwiększą widoczność strony z programami online i wpłyną na większą jej rozpoznawalność w sieci, a co za tym idzie, przyciągną nowych widzów.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.