Jak reklamować hotel, reklama hotelu, hostelu, motelu
- 31 lipca 2020
- link building, poradnik seo, pozycjonowanie strony
Nikogo nie powinno zdziwić stwierdzenie, że w branży turystycznej konkurencja jest duża. Jednocześnie klienci informacji o noclegach w hotelu czy motelu szukają w internecie, więc tam należałoby zintensyfikować swoje działania marketingowe. Jaka reklama dla hotelu będzie najlepsza? Co zrobić, aby strona internetowa twojego hostelu wskoczyła na pierwszą stronę (a może pierwszy wynik…) wyszukiwania w Google? Mamy kilka wskazówek, do wdrożenia od zaraz.
spis treści
Jak pozycjonować stronę hotelu?
Pozycjonowanie obejmuje szereg działań, od optymalizacji strony, przez content marketing, po link building. I każde z nich będziemy rekomendować, aczkolwiek skupić należy się na kilku elementach. Jakich? Wystarczy zobaczyć wyniki wyszukiwania na wybraną frazę typu “noclegi + miasto”, by uzyskać odpowiedź:
Co będzie ważne? Pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie w mapach Google, obecność w popularnych serwisach do rezerwacji noclegów, a także reklama Google Ads (banery sponsorowane pojawiają się nad tym wynikiem). Szybko przeanalizujemy każdy z nich.
Pozycjonowanie lokalne hotelu
W pierwszej kolejności musisz postawić na pozycjonowanie lokalne, ukierunkowane na frazy związane z twoim miastem. Będą to przykładowo „noclegi kołobrzeg”, „hotel kołobrzeg”, „wakacje Kołobrzeg”, ale też bardziej rozbudowane frazy, typu long tail: „noclegi kołobrzeg apartamenty”, „noclegi kołobrzeg pokój z łazienką”.
Frazy do pozycjonowania wyszukasz m.in. z pomocą narzędzi takich jak Senuto lub Ahrefs. Ponadto ważne jest zdobywanie linków prowadzących do twojego serwisu ze stron o charakterze lokalnym, z twojego miasta.
Wizytówka Google, pozycjonowanie w mapach Google
Wizytówka Google dla hotelu, motelu, hostelu to priorytet. Dzięki niej informacje kontaktowe, zdjęcia, a także dodatkowe wskazówki dotyczące noclegów znajdą się bezpośrednio w wyszukiwarce, niezależnie od pozycji strony internetowej (jednocześnie powiązanie wizytówki ze stroną dobrze wpływa na pozycjonowanie tej drugiej).
A skoro masz już wizytówkę, czas pozycjonować się w mapach Google, dzięki czemu możesz pojawiać się w wyżej prezentowanych wynikach. Pozycjonowanie w mapach Google skupia się przede wszystkim na dokładnym wypełnieniu wizytówki, a także na zdobywaniu opinii (najlepiej pozytywnych) – możesz dawać klientom dodatkowe rabaty na następny pobyt, jeśli ocenią cię w Google.
Wyszukiwarki noclegów
Chcesz, aby klient łatwiej cię znalazł? Dodaj swój hotel, hostel do wyszukiwarek noclegów, bo jak widzisz na powyższym screenie, procentuje to również podczas wyszukiwania w Google. Oprócz booking.com czy aribnb.com bądź także w serwisach, których wyniki są agregowane przez wyszukiwarkę.
Google Ads
Google Ads to system reklamowy Google, umożliwiający wyświetlanie płatnej reklamy ponad wynikami wyszukiwania. Taka forma reklamy jest szybka, skuteczna, daje natychmiastowe wyniki. A, jako że branża turystyczna jest branżą sezonową, Google Ads to konieczność, jeśli chcesz w najbardziej gorącym okresie dotrzeć do klienta.
Możesz to wykorzystać nie tylko latem i zimą, ale przez cały rok. Prowadzisz hotel w Katowicach? Trzymaj rękę na pulsie i śledź informacje o najważniejszych wydarzeniach w tym mieście – koncertach, festiwalach, krajowych kongresach i w tym czasie emituj reklamę Google Ads.
artykuły, poradniki
w tym dziale postaramy się przybliżyć wiedzę marketingu internetowego na każdym poziomie, prosto i praktycznie.
pytania?
jeżeli zainteresował Ciebie artykuł, poradnik, zapraszamy do kontaktu z nami - omówimy temat, znajdziemy razem rozwiązania i plan dla Twojej strony www.